Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 15:22
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Märkligt också att han helt plötsligt sålt sin fyrhjuling!

Har du belägg på att 4-hjulingen är såld?
2015-06-18, 15:24
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Begrip nu följande:
Åklagarens arbete är att reda ut brott och sätta fast de som är skyldiga,
advokatens (ombudets) roll är att göra allt för att den gripne, anhållne, häktade eller åtalade loss från kroken,
tingsrättens roll är att lyssna på allt som förs fram och fatta ett rättvist beslut på all information.

Att ombuden (advokaterna) påstår att deras klienter är helt oskyldiga, allt har en naturlig förklaring, alla är jättesnälla och det hela måste vara ett missförstånd ingår helt enkelt i deras profession. De yttrar sig inte byggt på alla fakta, utan framhåller de fakta som talar till deras klienters fördel.

Det har ännu inte förekommit (och kommer heller inte att förekomma) en advokat som säger "Jo, det är bäst att låsa in min klient, för det här ser verkligen inte bra ut"...

Då tar vi det en gång till, visst ska advokater se till sina klienters bästa osv osv, men att dom överklagar just dessa häktningar på grund av att man inte tycker dom når upp till kraven för sannorlika skäl känns rimligt och dom vet då mer än både mig och dig hur bevisläget ser ut
2015-06-18, 15:25
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Endast att man beter sig konstigt och är i närheten av offret ska inte räcka för sannolika skäl så åklagaren bör ha en del som inte vi vet om ja.
Ja visserligen,men en sak vet vi,att de förnekar,och nu överklagar.
Att tre personer som inte befunnit sig tidigare i denna sitaution står pall i en förhörsgrillningoch ingen av dom gör något medgivande och lägg där till att kvinnan såg helt förstörd ut enligt media vid häktingsförhandlingarna
2015-06-18, 15:26
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Kan någon som bor i området bekräfta om det finns ett svinstall på Martorp?

Och om det isf finns svin där nu?
Bra fråga. Hyperaktuellt!!! eftersom det var hit man åkte raka staka efter att man gripit MGM.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Alltså bröderna är häktade på sannolika skäl. Åklagaren har något som vi inte vet. Kan man verkligen häkta någon på sannolika skäl utan tekniskt bevisning enbart på grunderna att männen "betedde sig konstigt" och påträffades 100 m från flickans kropp?
Nej, det kan man inte. Bara det räcker knappast ens till skälig misstanke - som i sig är en slaskmisstanke.
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Då tar vi det en gång till, visst ska advokater se till sina klienters bästa osv osv, men att dom överklagar just dessa häktningar på grund av att man inte tycker dom når upp till kraven för sannorlika skäl känns rimligt och dom vet då mer än både mig och dig hur bevisläget ser ut

Ett råd i all vänlighet (faktiskt): Ju mer envist du håller fast vid den här uppfattningen - desto mer okunnig, ja direkt korkad kommer du att verka. Alla personer som har någon insikt i hur rättsväsendet fungerar vet att du har fel.

Om du inte klarar av att medge att hela din ståndpunkt i fallet vilar på det här totalt felaktiga antagandet så dra dig då bara diskret ur diskussionen.
2015-06-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag är ganska säker på att det enda som oroade föräldrarna var att LH skulle ut med moppen i landsvägstrafiken. När pappan begav sig mot LHs arbetsplats så var nog en trafikolycka det värsta tänkbara scenariot, inte att hon försvunnit.

Nej, och jag tror att vittnesförhör med de andra Kaféeanställda kommer bekräfta hans, i det läget, värsta farhågor! Därav att han omedelbart kontaktade sina kollegor inom försvarsmakten!

Med bössan laddad!
Medlem
Varför nämns det inget om päronen i princip? Ingen har dykt upp i media. Syskon? Pojkvän? Vart är alla..

Varför skulle man inte redan vid försvinnandet vilja gå ut i media? Är det inte så det "brukar" gå till? Man ser en bedrövad mamma eller pappa tala ut?

Tycker det är så mycket skumt med detta fall. Gillar det inte alls. Orkar inte ens spekulera så mycket, är bara inne på forumet för att se om det någon gång får ett slut.
Medlem
[quote=pobeda1945|53726551]Stop o släpp att detta är det enda rätta.
Jag talar då om Hans o Greta spåret.

Varför skulle någon som haft ihjäl en flicka lägga ett spår i riktningen mot sig själva. ?

Nej det är något helt annat som ligger bakom tror jag, ev något som har med pappan eller hans arbete att göra. Kanske en hämndaktion som gått snett ?
(Var har han haft uppdrag i den hemliga militära styrkan ? Det får vi aldrig reda på)
Någonting måste varit på G. Varför var pappan så snabb iväg. Hon var ju 17år. Många står på egna ben med arbete o lägenhet när de är 17år. Men här verkar det som om hon var ganska beskyddad ?
(Och varför så stort polis pådrag, har aldrig varit med om maken)

Sedan är det naturligtvis stora möjligheter att flertalet inom Blombergs egendom o andra nära band är inblandade. Familjerna är ju bekanta med varandra. Lisas o cafetanten o Jönsson.

Men icke att de två bröderna skulle vara själva om detta !
Det här liutainska Hans o Greta spåret får mig att le, för jag kommer otänka på Hans Holmér o hans fantastiska fantasi spår på 80talet.
Ta nu o skärp er här på fb o tänk till lite. Detta är ju uppenbart dåligt alltihopa. Inte ens polisen själva kan ju gå på denna sagan.

Hämd av någon/några för något ?
[/QUOTEhttp://www.dn.se/nyheter/sverige/sveriges-hemliga-krig/
2015-06-18, 15:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Varför nämns det inget om päronen i princip? Ingen har dykt upp i media. Syskon? Pojkvän? Vart är alla..

Varför skulle man inte redan vid försvinnandet vilja gå ut i media? Är det inte så det "brukar" gå till? Man ser en bedrövad mamma eller pappa tala ut?

Tycker det är så mycket skumt med detta fall. Gillar det inte alls. Orkar inte ens spekulera så mycket, är bara inne på forumet för att se om det någon gång får ett slut.

Det där är väl olika fall till fall. Vissa vill som en del av sorgen förmodligen dela med sig offentligt medan andra inte vill det. Något man bara kan respektera oavsett hur de vill göra.
2015-06-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Har du belägg på att 4-hjulingen är såld?

Det diskuterades i tråden i natt. Mer än så vet jag inte.

Edit: Du får själv läsa tråden. Det kan inte jag göra åt dig.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-06-18 kl. 15:32.
2015-06-18, 15:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Det står inget om att bedömningen "delaktighet i mord" berodde på att man misstänker fler gärningsmän?
Nej, men till skillnad från rubriceringen mord så lämnar det öppet för fler gärningsmän eller till och med en helt annan gärningsman när det gäller "mord", dvs vem som tog livet av henne.

Åklagaren och vissa i tråden verkade dock inte förstå att när tingsrätten ändrar rubricering så handlar det om att de inte tycker åklagaren har på fötterna för det han valt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in