Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 02:57
Medlem
Stigmata01s avatar
Konstigt hur lite fakta som egentligen läckt ut i det här fallet med tanke på hur många civila från Mp som fanns på plats och sökte. Skvaller om hur LH mördats och vad som egentligen hänt måste florerat i leden, flera av de sökande har säkert fb konton och läser i denna tråd.
2015-06-16, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
De enda officiellt bekräftade uppgifterna är att kroppen hittades inom det aktuella, avspärrade området. Och det var avspärrat i princip all over.

Så hon kan ha hittats utomhus, nedgrävd, i Hö-hög, i boningshuset till MGM m.m.m.
Den enda tidningen jag sett som beskrivit fyndplatsen i detalj på Martorp är Skövde Nyhheter. De skriver:

"I det här ladugårdskomplexet hittades kroppen efter Lisa Holm. Det var efter ett fynd av Missing people som polisen fattade misstankar och senare bröt sig i byggnaden till höger, där de hittade den 17-åriga flickan död. "

Bild:
http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/nyhetsbilder/martorp-1.jpg

Poliserna står till och med vända mot byggnaden där hon alltså ska ha hittats. Ingången är även öppen till byggnaden vilket tyder på att de har varit där inne nyligen. Behöver iofs inte vara för att liket hittades där, men ändå. Lite skumt också att de behövde bryta sig in i byggnaden. Arne Jönsson var ju i Stockholm men det borde väl funnits fler som hade nyckel dit? Förutom litauerna då
Senast redigerad av ..anonym.. 2015-06-16 kl. 03:01.
2015-06-16, 02:59
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Konstigt hur lite fakta som egentligen läckt ut i det här fallet med tanke på hur många civila från Mp som fanns på plats och sökte. Skvaller om hur LH mördats och vad som egentligen hänt måste florerat i leden, flera av de sökande har säkert fb konton och läser i denna tråd.

Då är ni nog blinda som har läst. Jag har läckt en del information.
2015-06-16, 02:59
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Enligt upplysning finns det 6 Jönsson bosatta i Källby, en av dem Arne, en annan av dem kan mycket väl vara sonen hans, då det är en åldersskillnad på 28 år. Hur som helst så ligger den potentiella sonens adress väldigt nära Blombergs klostercafé också.

På samma address i Källby (aldeles bredvid där flera Lisa Holm fynd gjorts) som Godsägarens son, Nil* Gust*v Jönsso*, har sit företag TH* Globa* AB (**=V,L) skrivet är hans, förmodligen dotter, skriven.

http://www.hitta.se/victoria+j%C3%B6nsson/k%C3%A4llby/person/zxMWRC5554?vad=j%C3%B6nsson+k%C3%A4llby
2015-06-16, 03:00
Medlem
Citat:

respekt till Lisa och hennes familj samt utredningen hoppas jag
2015-06-16, 03:01
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Kan vara så att de planerat länge att våldta henne och kanske var inte planen att mörda henne, men nått gick snett. Sen kanske de hade koll på att hon skulle ta mopeden just den dagen också och stänga caféet, och då är hon ju rätt så ensam och försvarslös.

Ja, men varför våldta en som sedan kommer att kunna peka ut dem direkt när hon kommer fri? De vet ju isf om att de kommer åka fast fort som bara den.
2015-06-16, 03:01
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Då är ni nog blinda som har läst. Jag har läckt en del information.

Kan vara så att alla riktiga "läckor" försvunnit i mängden av alla spekulationer.
2015-06-16, 03:04
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
enbart våldtäckt tror väl ingen på . Hur skulle det gå till ska flickan blivit först bara våldtagen bröderna och sen mördad av någon annan ?

Jag menar att det vore orimligt att de bara hade som avsikt att våldta henne. De måste ju veta att de känner igen dem och kommer kunna sätta dit dem efteråt.

Om de var ute efter att våldta henne så visste de nog även från början att de skulle vara tvungna att ta livet av henne så att hon inte skulle kunna skvallra.
2015-06-16, 03:04
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Kan vara så att alla riktiga "läckor" försvunnit i mängden av alla spekulationer.

Ja det skulle inte förvåna mig. Alla tror dom är Csi.
2015-06-16, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Straffrabatt av den orsaken är inte förenlig med svensk lag, såvitt jag vet. Brukar föreslås av och till men vad jag vet inte infört.
Nej men jag menar att om det endast är en bror som har orsakat LHs död medans dom andra hjälpt till att gömma kropp så är ju det skillnad på brott och då kan det tänkas att dom ger upp och börjar prata .
2015-06-16, 03:08
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggman-FL
Nej men jag menar att om det endast är en bror som har orsakat LHs död medans dom andra hjälpt till att gömma kropp så är ju det skillnad på brott och då kan det tänkas att dom ger upp och börjar prata .

Borde inte finnas skillnad. Om man vet om allting så är man lika delaktig.
2015-06-16, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
På samma address i Källby (aldeles bredvid där flera Lisa Holm fynd gjorts) som Godsägarens son, Nil* Gust*v Jönsso*, har sit företag TH* Globa* AB (**=V,L) skrivet är hans, förmodligen dotter, skriven.

http://www.hitta.se/victoria+j%C3%B6nsson/k%C3%A4llby/person/zxMWRC5554?vad=j%C3%B6nsson+k%C3%A4llby

Nu råkar personen du nämner med namn vara godsägaren. Personen jag tror är hans son, han har ett helt annat namn och han bor på en annan adress.

Den "potentiella dottern" hon står själv skriven på en adress, enligt upplysning verkar det inte vara någon mer skriven på den adressen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in