Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Endast att man beter sig konstigt och är i närheten av offret ska inte räcka för sannolika skäl så åklagaren bör ha en del som inte vi vet om ja.

Jag hoppas på det. För vi bor i ett rättssäkert land och där ska man inte bli häktad på dessa grunder. Jag hoppas inte polis/åklagare drivs av massor av känslor kring detta ärende och gör dumma beslut. Lisas död ska behandlas som vilket annat mordfall som helst. Det är lätt att bli tagen av en ung blond vacker oskyldig tjej, men hennes värde rent rättsligt är lika som för alla andra. Det är lätt att dras med i stormen, kanske även som åklagare. Hoppas inte det.
2015-06-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Vi vet väl heller inte om bröderna gemensam bostad eller har separata bostäder.
Och har de då inte umgåtts vid den här tidpunkten på kvällen så kan det mycket väl vara bara en av bröderna som har begått brottet. Kaféet är ju trots allt inte långt undan.
Det kan ju förklara varför båda nekar, den ena är kanske helt oskyldig.

De har gemensam bostad
Medlem
Kan någon som bor i området bekräfta om det finns ett svinstall på Martorp?

Och om det isf finns svin där nu?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Även om han var fort iväg kommer han resten av livet leva med att han inte åkte iväg tillräckligt fort.
I de för mig mest rimliga scenarierna hade inte ljusets hastighet räckt. Att bli hialös innan Lisa borde ha varit hemma hade ju varit enbart fånigt om man inte är klärvoajant. Han gjorde precis allt en beslutsför officer kunde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Och han vet att det är av vikt att verkligen "TALA" om att han varit ute o letat plus det förklarar syftet bakom ev spår av fyrhjulingen som bildat avtryck. Kanske var det de spåren den äldre mannen såg ner mot nån damm eller hur det var. Hittar inte det klippet nu men han hade aldrig sett spår där förut.

Hittade det: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/tipset-om-f%C3%B6rsvunna-lisa-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-vid-dammen-3185155

Märkligt också att han helt plötsligt sålt sin fyrhjuling!
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Utan att veta kan jag tänka mig att man har fickor (fack) på insidan där det tex. kan ligga spån eller liknande som man strör i boxarna där djuren är. På ett så stort lantbruk används till största del lastmaskiner etc. för sådana jobb. Att det är betong är då för att men kan använda den som motlägg när man fyller skopan.
Kanonsvar!!!! Vilket duktigt folk det finns här på FB:
2015-06-18, 15:20
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Jag vill inte på något vis förefalla respektlös och jag lider väldigt med familjen. Ett fruktansvärt öde. Dock håller jag inte riktigt med om att det är "helt normalt" beteende med en 17-årig dotter att förvänta sig ett sms innan hemfärd och sedan åka och leta efter henne på momangen. Jag har två döttrar, bor mitt i centrala Sthlm och är tveksam om jag skulle bete mig så. Och då är jag känd som den försiktige pappan…
Vi talar ändå om Skövde och Kinnekulle - en idyll och bullerbymiljö. Vem förväntar sig att något illa skulle kunna hända där? Det förväntade är väl motorstopp, oladdad mobil, hem till kompis el dyl?
Jag är ganska säker på att det enda som oroade föräldrarna var att LH skulle ut med moppen i landsvägstrafiken. När pappan begav sig mot LHs arbetsplats så var nog en trafikolycka det värsta tänkbara scenariot, inte att hon försvunnit.
2015-06-18, 15:20
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Detta metallbord, börjar tänka på dexter och hur han spände fast sina offer på metallbord osv.
Tillhörde detta rum litauerna eller AJ?

Det handlar troligtvis om en diskbänk i ett kaklat mjölkrum i anslutning till ladugården.
Krasst och ospännande.
2015-06-18, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Gav vittnet du refererar till någon beskrivning av skåpbilens utseende?

Ja beskrivning av den finns och är känd av polis
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Många får dåliga vibbar av AJ, vad skulle han ha för vinning eller motiv till att mörda henne?

Men då kan man fråga sig, Vad skulle gärninsmännen ha för vinning? Den frågan kan man
väl ställa till Alla misstänkta potensiella gärningsmän?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Eller att han inte skjutsade den dagen också...
Snarare det, då. Men i princip vad det ju alldeles rätt att låta henne sköta sina arbetsresor själv också. Det är ju det som är det jävliga. Han gjorde allting precis rätt.
2015-06-18, 15:22
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Snarare det, då. Men i princip vad det ju alldeles rätt att låta henne sköta sina arbetsresor själv också. Det är ju det som är det jävliga. Han gjorde allting precis rätt.

Absolut, tänker bara på hur han möjligen känner, stackarn som sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in