Citat:
Ursprungligen postat av
Mickeavensis
God dag yxskaft? Har jag sagt det? Jag säger vad jag tror och det är att Litauerna är oskyldiga, allt pekar på det enligt mig, när då nån som har insyn i alla fakta (Advokaterna) säger detsamma så litar jag mer på dom då i detta fall enbart naturligtvis, kan säkert vara så att många överklagar fast dom är skyldiga men just nu fokuserar jag och många andra just på detta enskilda fall.
"God dag yxskaft" är ett talesätt som betyder att en person svarar på ett sätt som visar att han inte har begripit frågan. Vilket du inte gjort. Och inget av det du skriver är på minsta vis ett logiskt argument till varför du har anledning att tro att åklagare och polis har fel. Istället fortsätter du att tjata om att advokaterna har "insyn i alla fakta" trots att jag nu flera gånger förklarat för dig att advokater utför de åtgärder som deras klienter önskar - oavsett om de själva ser dem som rimliga eller helt utsiktslösa. Bara en fullständig idiot kan därför tro att en advokats överklagande av något kan tas som "bevis" för att personen är oskyldig. Nu är frågan: Är du en fullständig idiot eller är det möjligt för dig att tänka ett varv till och inse att du har tänkt fel?
För tydlighets skull: Jag hävdar inte på något vis att litauerna är skyldiga. Bland annat därför att jag inte har någon annat underlag för en sån bedömning än att de är häktade på sannolika skäl. I nuläget är det dock från det kunskapsläge du, jag och resten av tråden har ett troligare antagande att de är skyldiga än att de inte är det (oavsett om de sen kommer att dömas för det eller ej)