Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
En ganska lös teori som jag nyss fick upp i huvudet.

Godsherren blev presenterad av kaféägarinnan samma kväll som Lisa försvann, dom finner inga spår fören flera dagar efter försvinnandet. Som att någon placerat ut fynden, som i sin tur leder till 2 litauiska gästarbetare som arbetar för godsherren.

I flera intervjuer hållna med männens grannar och anhöriga ser ingen hur det är möjligt då dessa 2 alltid uppträtt exemplariskt.

Dock så uppmärksammade MP att det två bröderna betedde sig underligt vid fynden som tillhörde Lisa, som i sin tur leder tillbaka till dom.

Det kan inte vara så jävligt att Kaféägarinnan och AJ har/haft en relation som LH uppdagade. Någon av vederbörande är gift eller upptagen och paniken frodades.

Vem som gjort vad är oklart i nuläget, men bröderna kanske hade del i det hela som någon sa.

Eventuellt kan dom begått detta efter en större summan utlovad av AJ?

AJ och ägarinnan har begått det och gästarbetarna har sedan "städat" upp efter dom?

Det sistnämnda hade förklarat den yngre broderns beteende och obekvämhet dagarna efteråt.

Det är bara en teori och spekulation, men kaféägarinnan var mycket medveten om att LH skulle låsa ensam och köra hem ensam.

AJ blev presenterad för LH morgonen av kaféägarinnan, samma dag som hon försvann.

Jag kan va helt ute och cykla, så jag erkänner det är en jävligt lös teori MEN är den inte möjlig?

Då är det mer troligt att FBI har gjort det. Du har sett för mycket morden i midsomer
2015-06-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar Man ska i det sammanhanget komma ihåg att polisen inte sprang iväg och grep litauerna det första de gjorde, så har inte handlat om någon round up the usual suspects-attityd.

Alltså, naturligtvis kan "round up..." ha haft påverkan i detta, bara för att man inte hängde dom från närmsta träd första natten. Detta är inte frågan om två kemikalier som antingen kan blandas eller är omöjliga att blanda
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Väldigt lite har sagts om varför 17-åriga Lisa skickar sms till sin far om att "nu åker jag hem" och varför han väldigt snabbt vidtar åtgärden att sätta sig i bilen och köra samma väg tillbaka?

Kanske inte finns något av värde i den tanken överhuvudtaget men det får i alla fall mig lite fundersam att en 17-årig flicka måste sms:a hem om att hon nu far iväg. Kanske förresten för att det var första gången hon körde mopeden till jobbet?

Fadern reagerar väldigt snabbt med att köra upp till Blomberg. Väl där tillkallar han militärbekanta omgående, eller?

Låter anspänt och nästan med en inställning om att fara förelåg. Fanns det ev en hotbild på något vis?

Sannolikt helt tokiga funderingar men är det någon annan som undrat kring detta, i mina ögon, lite väl "överbeskyddande" beteende till en 17-årig dotter?

Rent trams, hade du varit uppvuxen i en normal familj så hade du vetat att det funkar så där. Inget som helst konstigt att en icke-myndig dotter sms:ar hem innan hon far iväg.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Som jag ser det gjorde han ALLT han kunde givet omständigheterna och förmodligen med ena handen på ratten och den andra med puffran då han säkert
räknade med eventuella otrevligheter.

Absolut, jag tänker mer på hur han säkert känner sig. Stackarn.
Helt klart är att det är en maskinhall. Dom röda dörrarna går att vika ut från marken till takfoten.
Där går in en grävmaskin och Lastmaskin.
Men vad faen har man gjort ett uttag i väggen för med murad sten. Det förstår jag inte.
Att man brutit upp plåten med kofot i midjehöjd står helt klart. Vad kan just den lokalen vara anpassad för. Hjälp till att spåna!!!!
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=880&height=587&q=80
2015-06-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
http://imengine.hall.infomaker.io/imengine/image.php?uuid=06ec7ec0-e99c-4322-895a-36f56ee13f28&type=preview&source=false&function=ha rdcrop&width=880&height=587&q=80

Vad menar du med bilden? säger ju inget!
2015-06-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Det är fortfarande den andra avspärrningen men det verkar som om de fokuserar på en annan del av byggnaden nu. Och ett kaklat rum med metallbord låter inte kul men jag ska försöka att inte låta spekulationerna skena iväg.

Detta metallbord, börjar tänka på dexter och hur han spände fast sina offer på metallbord osv.
Tillhörde detta rum litauerna eller AJ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Då är det mer troligt att FBI har gjort det. Du har sett för mycket morden i midsomer

Så du menar att otrohet och panik inte är tätt sammankopplat?
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Ja det är det som är lite oklart. Han säger väl något i stil med att han tänkte sig att det borde vara livat där nu och därför begav sig dit på sin fyrhjuling. Att inte polisen reagerar är också märkligt. Detta var alltså innan missing people fått tillstånd att leta.

Och han vet att det är av vikt att verkligen "TALA" om att han varit ute o letat plus det förklarar syftet bakom ev spår av fyrhjulingen som bildat avtryck. Kanske var det de spåren den äldre mannen såg ner mot nån damm eller hur det var. Hittar inte det klippet nu men han hade aldrig sett spår där förut.

Hittade det: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/tipset-om-f%C3%B6rsvunna-lisa-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-vid-dammen-3185155
Senast redigerad av Mouchino 2015-06-18 kl. 15:03.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Rent trams, hade du varit uppvuxen i en normal familj så hade du vetat att det funkar så där. Inget som helst konstigt att en icke-myndig dotter sms:ar hem innan hon far iväg.
Nä håller med, det gör jag fortfarande, skickar sms till sambon att jag är på väg
2015-06-18, 14:58
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Alltså, naturligtvis kan "round up..." ha haft påverkan i detta, bara för att man inte hängde dom från närmsta träd första natten.
Det har i alla fall sagts att det varit deras uppträdande som varit avgörande.
2015-06-18, 14:58
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Vad menar du med bilden? säger ju inget!
Joo det gör den minsann efter det klipp som visades och den kvinnliga polisen med sitt kroppspråk
visade på förtvivlan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in