Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-16, 02:06
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske inte, men någon typ av personlighetsstörning är inte ovanlig vid grova våldsbrott.

Att männen tog hand om en bortsprungen kattunge talar i vart fall inte för bristande empati.

Dom tog hand om något som gynnade deras liv. Dom kan gilla kattungar, men hata sköldpaddor t,e,x. Saken är den att dom valde något som dom fick ut något av.
2015-06-16, 02:06
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Att det var en våldtäkt det skulle handla om, nja...

Visst pekar all statistik på sexualrelaterat.

Men MGM jobbade i lada intill caféet. Jag har svårt att tro att någon skulle våldta en person som känner en/ känner igen en. Då åker man fast fortare än fortast, såvida GM inte planerar att mörda offret efteråt.

Om de MGM är de skyldiga så tror jag därför inte på enbart våldtäkt, utan isåfall våldtäkt+mord.

Om det nu är en av dom MGM som har dödat Lisa så tror jag inte det fanns några planer på mord. Kan det vara så enkelt som "där spriten går in går vettet ut"
En av dom var kanske full och stötte på Lisa och blev avvisad och blev aggressiv... sen om det blev en våldtäkt eller inte vill jag lämna osagt... men aggressiviteten ledde till Lisas död och familjen hjälptes åt för att försöka dölja brottet. Svårare än så behöver det inte vara.
Hoppas innerligt att vi får något form av svar i morgon vid häktningsförhandlingarna. Skulle det vara fel GM så får hela bygden leva i skräck tills rätt GM är tagen... om hen någonsin åker fast för detta.
2015-06-16, 02:07
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Stalin läste poesi, Hitler älskade hundar och Pol Pot sydde gardiner."

https://books.google.se/books?id=xMGKAwAAQBAJ&pg=PT35&lpg=PT35&dq=hitler+% C3%A4lskade+hundar&source=bl&ots=WJpinH2vDA&sig=Xs do-VarTqx0BzwR9GpRqVZms90&hl=sv&sa=X&ved=0CCsQ6AEwAjg KahUKEwj9tf-G9JLGAhVoQ9sKHejAAEo#v=onepage&q=hitler%20%C3%A4ls kade%20hundar&f=false

Visst. Men själva handlingen att plocka upp en övergiven kattunge och bära hem den är ett mer påtagligt tecken på empati.
2015-06-16, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det står iofs inget om att hon mördades i ladan mitt emot caféet. Bara att man hittade handsken där, vilket vi redan vet.

Mopedhjälmen hittades enligt vad som påståtts vid en kyrka flera km längre norrut, alltså utanför bilden.

Det var vell inte hjälmen som hittades vid kyrkan utan någon detalj till en klocka och det kan ju tillhöra vem som helst, har det någonstans skrivits i media att hjälmen är hittad!?
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Som sagt, "don't shit where you eat".

Vid planerat brott, borde inte brottet då rimligtvis ägt rum på annan ort? Istället för bara några hundra meter från egna ytterdörren.

Så avskilt som det är där? Det såg antagligen sin chans då.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Som sagt, "don't shit where you eat".

Vid planerat brott, borde inte brottet då rimligtvis ägt rum på annan ort? Istället för bara några hundra meter från egna ytterdörren.

Speciellt med så få boende just i det området som bara måste komma att förhöras. Dessutom ganska välkända i trakten. Hmmm, nej fan, börjar kännas lite märkligt.
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oelek
Instämmer i det jag tror inte heller hon är styckad numera.

Det enda som är bekräftat är att föräldrarna har identifierat flickan

Det kan göras på olika sätt. Och även om hon är styckad så kan man fota större delen av exempelvis ansiktet och visa fotot för föräldrarna för identifiering.
2015-06-16, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Jo. Ge dig nu för helvete. Det ÄR betong med järn som sticker ut ur den.

Oj, jag skrev två korta frågor om en bild och ska "ge mig nu för i helvete".

Ni sitter och lanserar bisarra idéer om hela klaner av somalier som flyr i en bil, 17-åriga kaffebiträden som mördar en polare för att litauiska gubbar stöter på henne, 80-åriga grevar som våldtar barn, det är styckmord och ryssar och konspirationer och satanistkulter och jävla Mona Sahlin som har mördat tjejen - men JAG ska ge mig?

Du har rätt, ditt dumknullade jävla rövhål. Jag passar inte in här. Se upp för Illuminati och MENA. De är ute efter att gruppknulla ditt håriga arsle, böghora. God natt.
2015-06-16, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det enda som är bekräftat är att föräldrarna har identifierat flickan

Det kan göras på olika sätt. Och även om hon är styckad så kan man fota större delen av exempelvis ansiktet och visa fotot för föräldrarna för identifiering.
Kan du förklara exakt vad som får dig att ens överväga att tänka tanken att hon kan ha styckats? Finns inget som tyder på det, absolut ingenting. Löjeväckande alltihop. Sverige är ett mycket sjukt land.
2015-06-16, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Vad för hål har överfallsvåldtäkt/rån som slutar i mord?
Öststatare har dödat för mindre än dölja våldtäkt eller personrån av smycken.
- tänk på psykologen som blev mördad för några kronor.
- känns som den absolut enklast och rimligaste förklaringen

Håller med, vi=för släpphänta vid gränserna mot dessa monster !
Den direkta orsaken till båda dessa mord, rej skärpn genast !
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audix
Det var vell inte hjälmen som hittades vid kyrkan utan någon detalj till en klocka och det kan ju tillhöra vem som helst, har det någonstans skrivits i media att hjälmen är hittad!?

Det var en del av hjälmen har jag läst. Sedan hittade man också skalet till hennes mobil, men det var närmare caféet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Så avskilt som det är där? Det såg antagligen sin chans då.

Om du planerar att genomföra ett grovt brott mot en person, skulle du utföra brottet 300 meter från egna hemmet, eller skulle du genomföra brottet i brottsoffrets hemstad flera flera mil därifrån?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in