Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 14:48
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Jag håller med. Yngsta dottern är inte hemma, mobilen avstängd, jag hade precis som Fadern inte väntat med polisen utan bränt iväg direkt, förmodligen med polare och vapen i bilen/bilarna givet hans yrke!

Eventuella rättsliga efterspel hade jag inte brytt mig ett skit om!

Även om han var fort iväg kommer han resten av livet leva med att han inte åkte iväg tillräckligt fort.
2015-06-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Väldigt lite har sagts om varför 17-åriga Lisa skickar sms till sin far om att "nu åker jag hem" och varför han väldigt snabbt vidtar åtgärden att sätta sig i bilen och köra samma väg tillbaka?
Kanske inte finns något av värde i den tanken överhuvudtaget men det får i alla fall mig lite fundersam att en 17-årig flicka måste sms:a hem om att hon nu far iväg. Kanske förresten för att det var första gången hon körde mopeden till jobbet?
Fadern reagerar väldigt snabbt med att köra upp till Blomberg. Väl där tillkallar han militärbekanta omgående, eller?
Låter anspänt och nästan med en inställning om att fara förelåg. Fanns det ev en hotbild på något vis?
Sannolikt helt tokiga funderingar men är det någon annan som undrat kring detta, i mina ögon, lite väl "överbeskyddande" beteende till en 17-årig dotter?
Jo och att det var första helgen hon åkte moped dit, tidigare (3-4 helger) hade hon blivit körd. Har fått intrycket att hon bar jobbade extra på helgerna (kanske skulle ha blivit mer när semestersäsongen började). Enl. uppgifter i tråden hade hon haft moped länge, varför skulle inte en 17 åring köra själv? Hon måste ha varit ute på vägarna själv förr. Den enda uppenbara faran borde vara normal trafikfara. Det kan förstås finns många anledningar, mopeden trasig, dåligt väder.
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Polisarbetet kändes märkligt när de spärrade av där igen för andra gången efter att ha släppt ganska fort. Att återvända till att spärra den byggnaden igen för 3:e gången låter oroväckande som (eventuellt kraftig) miss i polisarbetet
Det är fortfarande den andra avspärrningen men det verkar som om de fokuserar på en annan del av byggnaden nu. Och ett kaklat rum med metallbord låter inte kul men jag ska försöka att inte låta spekulationerna skena iväg.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Absolut inget konstigt med det. Jag är 31 och mina föräldrar hade förmodligen gjort i princip samma sak även idag, om jag hade sagt att jag skulle komma, och dessutom köra moped längs små landsvägar.

Förväntan från en "normalängslig" person är 1) bensinstopp 2) tekniskt haveri 3) vurpa med skador.

Givetvis har pappa försökt ringa, skickat ett SMS och väntat ett tag på svar, för att sedan köra den rimligaste vägen med bilen för att se vad som hänt. När ingenting syns och (framförallt) mopeden står vid startplatsen för resan blir det ju riktigt knepigt. Nu verkar ju pappa vara av litet annat virke än de flesta OCH har kompisar av samma ull, så bättre eftersökspatrull än den man fixar med några kollegor är svårt att tänka sig.
2015-06-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Även om han var fort iväg kommer han resten av livet leva med att han inte åkte iväg tillräckligt fort.

Eller att han inte skjutsade den dagen också...lider med honom,fy fan...
Man kan konstatera att den så kallade slumpen hade fullt upp i några dagar..
2015-06-18, 14:52
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Min fetning....

Dom greps inte. Dom medtogs till förhör!
Dom följde ju inte med frivilligt!
Medlem
En ganska lös teori som jag nyss fick upp i huvudet.

Godsherren blev presenterad för LH av kaféägarinnan samma kväll som Lisa försvann, dom finner inga spår fören flera dagar efter försvinnandet. Som att någon placerat ut fynden, som i sin tur leder till 2 litauiska gästarbetare som arbetar för godsherren.

I flera intervjuer hållna med männens grannar och anhöriga ser ingen hur det är möjligt då dessa 2 alltid uppträtt exemplariskt.

Dock så uppmärksammade MP att det två bröderna betedde sig underligt vid fynden som tillhörde Lisa, som i sin tur leder tillbaka till dom.

Det kan inte vara så jävligt att Kaféägarinnan och AJ har/haft en relation som LH uppdagade. Någon av vederbörande är gift eller upptagen och paniken frodades.

Vem som gjort vad är oklart i nuläget, men bröderna kanske hade del i det hela som någon sa.

Eventuellt kan dom begått detta efter en större summan utlovad av AJ?

AJ och ägarinnan har begått det och gästarbetarna har sedan "städat" upp efter dom?

Det sistnämnda hade förklarat den yngre broderns beteende och obekvämhet dagarna efteråt.

Det är bara en teori och spekulation, men kaféägarinnan var mycket medveten om att LH skulle låsa ensam och köra hem ensam.

AJ blev presenterad för LH morgonen av kaféägarinnan, samma dag som hon försvann.

Jag kan va helt ute och cykla, så jag erkänner det är en jävligt lös teori MEN är den inte möjlig?
Senast redigerad av spiritus72 2015-06-18 kl. 14:54.
Medlem
Det förstä overklagandet har lämnats.

Citat:
Vid 14.30-tiden kom överklagandet för den yngre brodern in till tingsrätten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20987999.ab
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om det finns några sådana män, torde de redan ha hörts som vittnen - och uppenbarligen då klarat av att göra sig betydligt mindre misstänkta än litauerna i dagsläget, som ju, om vi ska köpa polisens uppgifter, betedde sig misstänkt också bortsett från spåret med Lisas tillhörigheter. Man ska i det sammanhanget komma ihåg att polisen inte sprang iväg och grep litauerna det första de gjorde, så har inte handlat om någon round up the usual suspects-attityd.

Om det är som du tror, torde fallet klaras upp hyfsat enkelt - tänkbara alternativa gärningsman är få, lättidentiferade och rimligen rätt lättutredda. Öht kräver ju varje sätta dit litauerna-teori en gm med påfallande lokalkännedom.
De grep inte litauerna omgående, men om jag uppfattat rätt skedde det när Hans och Gretas sista brödsmula hittats utanför bostaden.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-06-18 kl. 14:56.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Hittar inget i media som stöder att de bröt sig in och fann offret.?
Har oxå för mig reportern sa så, som det syns på bilden är det ju ingen dörr dom bryter upp utan väggen
2015-06-18, 14:53
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genauso
Det förstä overklagandet har lämnats.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20987999.ab

Aj då, det var sent. Då kanske vi inte får besked idag trots allt.
2015-06-18, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien

Som jag ser det gjorde han ALLT han kunde givet omständigheterna och förmodligen med ena handen på ratten och den andra med puffran då han säkert
räknade med eventuella otrevligheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in