Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 12:26
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Om man zoomar in åkern där de två fynden som ligger längst söderut? (Längst ner iaf) så ser man en massa hjulspår. Är dessa spår från traktor/skördetröska eller är det spår från någon som fått tillåtelse att leka runt på åkern med fordon?

Kartan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab

Bläddra längst ner i artikeln för att komma åt kartan. Sen zoomar ni in åkern som ligger vid de två fynden längst söderut.

Va? Alltså, satellitkartan fotas ju inte av live? De där spåren gjordes när bilden togs, för antagligen minst flera år sedan så jag ser inte hur det är relevant vad som körde runt på den där åkern då.

Men med tanke på att spåren går så att de täcker typ hela arean av åkern utan att köra dubbelt på någon enda plats så är det nog relativt tryggt att förutsätta jordbruksfordon ja, hade man "lekt" hade det nog inte sett lika metodiskt och symmetriskt ut
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
NEJ jag vet vad jag såg.

Må så vara, men då vet du inte var bröderna bodde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Blev Lisa våldtagen det jag tycker är det mest intressanta här.. Blev hon våldtagen i ladan och avklädd där inne borde det väl finnas sperma i henne eller runt om ?? Kan det vara så att efter Våldtäkten i ladan så Tog gm med sig henne till detta skjulet och Ringde godsägaren vilket han kom direkt och inspekterade kroppen och blev sugen och påbörjade våldtäkt även han av kroppen ?? Mycket frågor och lite svar :/
Det där va nog dummast hittills, du bedömer att en 79 åring är nekrofil utan som helst belägg, i din teori har vi en mördare, en våldtäktsman, samt en nekrofil.
2015-06-18, 12:27
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Tack, bra inlägg. Du påpekar också att jag grundar mycket av det jag säger på att rådmannen gjort en korrekt bedömning i sin bevisvärdering. Att han gjort så kan vi inte garantera, jag vet bara utifrån egen erfarenhet att en stark bevisning resulterar i en kortare beslutstid för en rådman (då han är säkrare på sin sak).

Varsågod,, och det känns som sagt av värde att putta in dessa inlägg i tråden då din lägesbedömning ligger närmre sanningen än något annat.
Från där man sitter som privatperson utan insyn, måste man så klart förutsätta att TR-rådman gjort en korrekt bedömning.
Helt rätt. Till viss/stor del talar även den korta beslutsperioden för att rådmannen i Tingsrätten faktiskt inte hade några problem att fatta ett korrekt beslut, egentligen utan några frågetecken.
Därmed är det mest realistiskt att ana att Göta HR inte kommer bifalla överklaganden från varken den ena brodern eller den andra.
Senast redigerad av rotesau 2015-06-18 kl. 12:29.
2015-06-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennyCrane
Har ingen koll på det och jag kom ihåg det först när Julusa tar upp det. Är säker på att det var utanför de misstänktas bostad. Dels var det samma reporter som rapporterade live om gripandet, tiden var inte långt efter de misstänkta förts iväg samt att Expressen var ganska sena att rapportera med rörliga bilder från Martorp.

edit: stavfel

Anledningen att de filmade där var att MGM precis hade blivit hämtade till förhör.
2015-06-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Anledningen att de filmade där var att MGM precis hade blivit hämtade till förhör.
Ja jag såg oxå det där på Expressens live sändning, reportern sprang typ 150 M där uppe bröt polisen upp en dörr till ett stall
2015-06-18, 12:29
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
PC er en verkligen snygg kille. Han kanskje dyker upp på sin firehjuling og får LH med på en liten tur? Ja, jag vet at hon skickat sms hem. Men ändå. Sen går nåt snätt. Han har iallefall full anledning til å sprida ut hennes saker, eller kanskje hon själv slengt iväg dom. Han har en lite merkverdig konversasjon i den sista tråden på sin facebooksida. Ingen som vet om han har alibi?

Länk ?
2015-06-18, 12:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Men för bövelen! Om och om och om igen, ska samma skit dyka upp med ojämna mellanrum. Det har inte stått i någon utländsk press ö.h.t. Det var en blogg som hävdade att Lisa var funnen styckad och våldtagen (som om detta skulle varit känt vid tillfället ens av polisen) och att två personer från Mellanöstern hade gripit och måhända även erkänt dådet.

Alltså ren desinformation, knappast i syfte att bygga broar...
Vad som faktiskt har stått i litauisk press var att en av de anhållna hade erkänt inblandning, men också detta verkar ju - som man kunde anta - vara felaktigt.
2015-06-18, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad som faktiskt har stått i litauisk press var att en av de anhållna hade erkänt inblandning, men också detta verkar ju - som man kunde anta - vara felaktigt.
Bör vara eftersom dom motsätter sig häktning och påstår dom är oskyldiga
2015-06-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Det där va nog dummast hittills, du bedömer att en 79 åring är nekrofil utan som helst belägg, i din teori har vi en mördare, en våldtäktsman, samt en nekrofil.

jag ser inget som omöjligt just nu mycket pekar emot att bröderna inte är inblandade då måste man försöka hitta andra lösningar.. Och vad är det som säger att gubben inte skulle vara inblandad i detta ? har du kollat tidigare intervjuer på honom och sett hur han beter sig nervöst och pratar väldigt osammanhängande ?? Att han är inblandad i detta är jag 95% säker på vem som är hans medhjälpare i detta är dock osäkert skulle tippa på hans son eller den här arbetskollegan han nämner i klippet.. Det har pågått en kamp inne i ladan är vad jag tror så vätskor ifrån gm finns med all säkerhet
2015-06-18, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Länk ?

Gå inn på facebooksidan hans och kolla. Maila meg om du vil ha link til den.
2015-06-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Må så vara, men då vet du inte var bröderna bodde.
Då tar vi det igen.
Reportern stod vid ena infarten. Direkt till vänster i bild stod tre privatbilar parkerade. Där efter ligger boningshuset. Där sprang polis in och ut.

På höger sida närmare i bild, men på motsatt sida vägen, alltså samma sida som herrgården, ligger det hus jag syftar till.
På samma sida låg även en typ friggebod. Röd.

Efter att hundarna gick loss utökades avspärrningarna och reportern fick backa och hamnade vid infarten till herrgården istället.
Senast redigerad av julusa 2015-06-18 kl. 12:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in