2012-02-19, 18:53
Medlem
Skulle vara roligt att höra lite fler åsikter om den här säljaren då jag sett en bil som är lite intressant där....
Citera
2012-10-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvintus4
Skulle vara roligt att höra lite fler åsikter om den här säljaren då jag sett en bil som är lite intressant där....
Håll er borta. Har tyvärr köpt en bil där, är som att köpa av privatperson. De tar inget ansvar enligt konsumentköplagen utan hänvisar bara till sin 1-månaders garanti och att felet inte var ursprungligt. Så vad ni än gör - köp inte av skojarna på Riddermark Bil!!!
Citera
2012-10-12, 23:06
Medlem
kriminellgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emde
Håll er borta. Har tyvärr köpt en bil där, är som att köpa av privatperson. De tar inget ansvar enligt konsumentköplagen utan hänvisar bara till sin 1-månaders garanti och att felet inte var ursprungligt. Så vad ni än gör - köp inte av skojarna på Riddermark Bil!!!

Så jag gjorde alltså rätt när jag drog där ifrån utan att änns tittat på bilen som dom lovade ha frame när jag kom.

Kan rekomendera gt bil i arlandastad. Riktigt seriösa och trevliga nassare

Berätta gäran lite mer om vad som har hänt dig
Citera
2013-04-07, 14:18
Medlem
Kobollens avatar
Köpte en bil av dessa klåpare för en månad sedan ungefär! Sjukt missnöjd! Som 19åring och ivrig att få första bilen så brydde jag mig inte om så mycket att när jag hämtade den så låg det plastglas och en ruttig tomat på passagerargolvet (!!!). Dagen efter att jag hämtat den när jag kör till jobbet så noterar jag ett klonkande i framvagnen! Googlar och märker att jag har dålig fjäderbenslagring! Ringer till Riddermark bil och förklarar läget! "Inget vi kan ta ansvar för" får jag till svar. Här har JAG gjort en stor miss! Kollade nämligen inte igenom papprerna jag fick när jag hämtade bilen och när jag väl gjorde det har jag inte fått något papper på garanti, avbetalning (har bilen på finansiering hos dem) eller varudeklarationen. Kände mig dum som fan.. Har fortfarande inte fått svar på mailet jag skickade dem angående dessa papper (det var för tre veckor sedan).

Idag blev det ännu bättre när jag skulle byta till sommardäck! Två av sommardäcken är helt slut och blanka, bara åka och köpa nya! Där fick man för att man var snäll och trodde på försäljaren när han sa att fyra fullt fungerade sommardäck följde med bilen.

HÅLL ER BORTA FRÅN RIDDERMARK BIL! RIKTIGA IDIOTER SOM GÖR ALLT FÖR ATT LURA ER.
Citera
2013-04-07, 15:53
Medlem
Akeliuss avatar
Köpte också en bil av dem för en månad sen.Är än så länge mkt nöjd bilen är fullservad och som ny trots 15k mil.Priset var även det helt ok.Men visst man har ingen mrf garanti så ett bra tips är ju att kolla bilen ordentligt INNAN köp inte efteråt.
Citera
2013-04-08, 10:36
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Kobollen
Köpte en bil av dessa klåpare för en månad sedan ungefär! Sjukt missnöjd! Som 19åring och ivrig att få första bilen så brydde jag mig inte om så mycket att när jag hämtade den så låg det plastglas och en ruttig tomat på passagerargolvet (!!!). Dagen efter att jag hämtat den när jag kör till jobbet så noterar jag ett klonkande i framvagnen! Googlar och märker att jag har dålig fjäderbenslagring! Ringer till Riddermark bil och förklarar läget! "Inget vi kan ta ansvar för" får jag till svar. Här har JAG gjort en stor miss! Kollade nämligen inte igenom papprerna jag fick när jag hämtade bilen och när jag väl gjorde det har jag inte fått något papper på garanti, avbetalning (har bilen på finansiering hos dem) eller varudeklarationen. Kände mig dum som fan.. Har fortfarande inte fått svar på mailet jag skickade dem angående dessa papper (det var för tre veckor sedan).

Idag blev det ännu bättre när jag skulle byta till sommardäck! Två av sommardäcken är helt slut och blanka, bara åka och köpa nya! Där fick man för att man var snäll och trodde på försäljaren när han sa att fyra fullt fungerade sommardäck följde med bilen.

HÅLL ER BORTA FRÅN RIDDERMARK BIL! RIKTIGA IDIOTER SOM GÖR ALLT FÖR ATT LURA ER.
De är skyldiga att åtgärda fel som är ursprungliga oavsett vad de säger till dig. Stå på dig och anmäl dem till KO om de inte tar sitt ansvar.
Vad det gäller däcken, helt ditt eget ansvar, tyvärr. Är du så blåögd att du tror att en säljare har full koll på alla begbilars däckstatus är det bara att beklaga och se som en läropeng. Däck ska man alltid inspektera själv.
Undantaget är ju om det står i varudeklarationen att det ska medfölja två uppsättnignar godkända däck, isf. är det samma sak där, du har rätt att få godkända däck med samma mönsterdjup som står i deklarationen.

Ett hett tips i fortsättningen är väl att du endast köper bilar där du får se varudeklarationen innan köp.

Men låt mig gissa, de hade bra pris jämfört med motsvarande bilar hos andra firmor?
Jag är definitivt för att alla firmor ska följa branschrekommendationer, missförstå mig inte där, så jag tycker att du ska läsa på och ställa krav på det du har rätt till.
Samtidigt tycker jag ju att man som konsument har ett visst eget ansvar från början, är en bil billigare än motsvarande på andra ställen och det saknas varudeklaration, man får inte se sommardäcken innan köp osv... Då bör varningsklockor ringa i huvudet.
Citera
2013-04-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Köpte också en bil av dem för en månad sen.Är än så länge mkt nöjd bilen är fullservad och som ny trots 15k mil.Priset var även det helt ok.Men visst man har ingen mrf garanti så ett bra tips är ju att kolla bilen ordentligt INNAN köp inte efteråt.

KÖPER NU PÅ KVD
Känner inte alls till företaget, men ser att de flyttat till större lokaler i Järfälla.
Tror de har kommit på en ny affärside'. Blev väl trötta på all skit som slängdes på dem (säkert välförtjänt).

De storköper just nu på auktions siten Kvarndammen ( www.kvd.se).
Var själv inne och gav bud och märkte att signaturen He-man köpte galet mycket. En dag 8 st bilar och en kväll den här veckan 4 bilar.
Det är inget som stoppar bilkrämare från att köpa på KVD, men jag gillar det inte.
Bilar på KVD är i regel välservade tjänstebilar, så där 2010. He-man köper efter en viss strategi vad jag kan se.
Ska följa dem lite och kolla påslaget.
Citera
2013-04-26, 20:46
Medlem
Kobollens avatar
Tänkte bara följa upp min tidigare kommentar! Har fått tag på dem och de är villiga att betala reparation för min bil! Så problemet löst
Citera
2013-08-10, 16:57
Medlem
Jag var där för första gången alldeles nyss, jag skulle kika på två bilar som verkade intressanta. En säljare kom fram direkt när jag kom in och i utbyte mot mitt körkort fick jag nycklarna, det var bara att ta en provtur. "Se till att det finns soppa i bilarna bara" sa han. Gick ut till den första, mest intressanta. De hade haft bilen sedan april (köpt på kvd, haha) och på bilderna i annonsen såg den blank och ursnygg ut. Verkligheten var att den var redigt smutsig utanpå, men än värre inuti - det låg så mycket damm på ytorna i bilen att när man drog med fingret blev det långa dammkorvar. Fälgarna var kantstötta och det var en del skönhetsfel. Vi tog den på en provtur (det var 2 mm soppa kvar enligt mätaren) men den andra lät vi stå då det faktiskt inte var någon bensin kvar i den alls

Väl tillbaka i bilhallen så pratade jag med samma försäljare igen. Han kan ha varit en av de sämsta jag någonsin träffat; han log aldrig, himlade med ögonen åt mina frågor, svarade inte öht (!) när jag påpekade skicket, och när jag sa att "OM jag köper den så antar jag att ni kommer tvätta av den grundligt utanpå och inuti" så suckade han, tvekade, och sa till slut att "Jo, det kan vi väl ordna".

Jag är inte säker på om jag vill köpa bilen av honom, avskyr att gynna personer jag inte gillar, men jag får eventuellt svälja det då bilen faktiskt är intressant
Citera
2015-03-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veryLarsson
Jag var där för första gången alldeles nyss, jag skulle kika på två bilar som verkade intressanta. En säljare kom fram direkt när jag kom in och i utbyte mot mitt körkort fick jag nycklarna, det var bara att ta en provtur. "Se till att det finns soppa i bilarna bara" sa han. Gick ut till den första, mest intressanta. De hade haft bilen sedan april (köpt på kvd, haha) och på bilderna i annonsen såg den blank och ursnygg ut. Verkligheten var att den var redigt smutsig utanpå, men än värre inuti - det låg så mycket damm på ytorna i bilen att när man drog med fingret blev det långa dammkorvar. Fälgarna var kantstötta och det var en del skönhetsfel. Vi tog den på en provtur (det var 2 mm soppa kvar enligt mätaren) men den andra lät vi stå då det faktiskt inte var någon bensin kvar i den alls

Väl tillbaka i bilhallen så pratade jag med samma försäljare igen. Han kan ha varit en av de sämsta jag någonsin träffat; han log aldrig, himlade med ögonen åt mina frågor, svarade inte öht (!) när jag påpekade skicket, och när jag sa att "OM jag köper den så antar jag att ni kommer tvätta av den grundligt utanpå och inuti" så suckade han, tvekade, och sa till slut att "Jo, det kan vi väl ordna".

Jag är inte säker på om jag vill köpa bilen av honom, avskyr att gynna personer jag inte gillar, men jag får eventuellt svälja det då bilen faktiskt är intressant

Köpte nyligen motvilligt en bil där. Säljaren (Rafael) som dessutom var delägare var inte alls lätt att ha och göra med. Han ville inte alls lyssna på våra åsikter/funderingar, och ställde sig upp flera gånger under förhandlingarna och sa att "ni kan gå, mig kvittar det". Så tycker inte jag att man ska behandla sina kunder. Det vi ville framföra var att sommardäcken var helt slut. Knappt 1mm kvar och reservhjulet var borta. Det ville han inte alls höra. Men vi tyckte så pass mycket om bilen och köpte den tillslut trots att han var otrevlig.
Senast redigerad av Iviuz 2015-03-03 kl. 22:06.
Citera
2015-03-03, 23:04
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iviuz
Köpte nyligen motvilligt en bil där. Säljaren (Rafael) som dessutom var delägare var inte alls lätt att ha och göra med. Han ville inte alls lyssna på våra åsikter/funderingar, och ställde sig upp flera gånger under förhandlingarna och sa att "ni kan gå, mig kvittar det". Så tycker inte jag att man ska behandla sina kunder. Det vi ville framföra var att sommardäcken var helt slut. Knappt 1mm kvar och reservhjulet var borta. Det ville han inte alls höra. Men vi tyckte så pass mycket om bilen och köpte den tillslut trots att han var otrevlig.

Det är ju såna där gånger man ska vända på klacken och lämna bilfirman. Får väl hoppas att ni inte får några problem med bilen, för om säljaren är otrevlig mot en kund som ska till och köpa en bil så kan man ju bara gissa hur han kommer att agera vid eventuella problem med bilen...
Citera
2015-06-18, 11:42
Medlem
Ace81ds avatar
Köpte en bil därifrån nyligen och kan säga att det var ett stort misstag. Jag kom tillbaka efter en vecka pga att parkeringssensorerna inte fungerade(de hade lagt av helt). Kan nämna att bilen var 2012 SUV med 5000mil och kostade mig strax över 200tskr. Säljaren jag hade köpt den av pratade med en viss Alexander, som jag fick veta är ägaren och jag fick ett blankt nej om att de skulle fixa felet. Enligt säljaren så hänvisade han till Alexander som menade att jag hade kört på något vilket slagit ur sensorerna och därmed är det mitt fel. Jag försökte prata med idioten Alexander men möttes av den mest arroganta vidriga människopajas jag träffat. Jag ville verkligen slå in skallen på honom men fick gå därifrån med svansen mellan benen. Jag säger bara, ALDRIG mer Riddermark!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in