2015-06-18, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Vad jag inte förstår är hur café ägaren får ha öppet efter en sådan här händelse?
Kanske polisen borde ha kollat där först..
LHs föräldrar hade väl bett henne att öppna som vanligt?

Mvh
2015-06-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
Visserligen riktigt. Är de sedan AJ som har större koppling än va som kommer fram, och det är för han dom mörkar så finns ju motiv för det. Han är deras arbetsgivare och inkomstkälla.

Citat:
Ursprungligen postat av EatThisMoron
LHs föräldrar hade väl bett henne att öppna som vanligt?

Mvh

Källa?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Fly och tala om att dom är skyldiga och vart skulle dom fly? Hem till Litauen och bli plockade direkt samt utlämnade till Sverige.

Varför skulle dom fly till Litauen? Dom verkade ju ha gott om pengar om det stämmer att dom tjänade 20 k i månaden, alla litauer jag jobbat med i byggsvängen sparar merparten och skickar hem till familjen.

Med ett sådant sparkapital man lyckas med på 6 år, hade dom nog kunnat dra till vilket land som helst utan utlämningsavtal till Sverige eller Litauen.
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
---3: Moppens skick, det anges att den hittades parkerad och olåst bakom caféet, men eftersom farsan drog igång storlarm direkt och dessutom får ut militärpersonal när han hittade den tyder detta på att det fanns en skada på moppen. Hade den varit oskadad hade han ju börjar fara runt området och fråga efter henne, här drogs det direkt igång en skallkedja, dessutom letade militären i vattendrag så storyn om moppen måste detaljgranskas , speciellt med detta inlägg nedan:---

Du tror inte den omständigheten att tjejen var borta och nyckeln satt i mopeden och mobilen var död är tillräckligt för att dra igång sök? Vad skulle du gjort om det rörde din dotter. Skulle du tänkt "Äh, hon är nog hos en kompis" och åkt hem?
2015-06-18, 11:39
Bannlyst
Citat:
Bra sammanfattning. Jag kan nästan sätta pengar på att litauerna är oskyldiga.
Jag tror att de är någon i hennes omkrets som vet att hon skulle åka ensam till jobbet just idag, uppdatera hon detta på sin mobil eller någon granne som såg henne åka?

En som visst att hon skulle åka ensam den dagen, har bil, nån som är känd i området och dessutom kommer på den briljanta iden att leda spåren till några misstänkta öststatare? Ska fundera på den du.
2015-06-18, 11:40
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Direkt efter att de misstänkta hade hämtats av polis, sändes det live från platsen.
Jag följde Expressen hela den dagen.
Det var mängder med poliser, ciliva och även tekniker på plats. Flera hundpatruller anlände, och man såg dem inte i bild, men hörde skall från hundarna.När de närmade sig kameran (ljudet upplevdes närmare), så var de på baksidan av en ladasom ligger mittemot MGMs hus. Där gick hundarna loss, och skällde som aldrig förr.
De poliser som stod stationerade på vakt framför infarterna till MGMs hus, lämnade sina positioner och gick även de bakom den ladan. Tog inte mer än en minut, så utökades avspärrningarna av en till synes STARKT påverkad kvinnlig polis.
Under denna sändning kunde man även skymta en person på kanten av boningshuset, som jag förmodar var AJ, vilket då innebär att han mer eller mindre bor vägg i vägg med MGM.
Hursomhelst, VAD reagerade hundarna på??? Har inte sett något om detta i tråden.
Kan det vara i den ladan BO påträffades?
Det finns ingen lada "mittemot" de häktades bostad.
Medlem
Citat:
Källa?

På vad, att AJ är deras arbetsgivare och inkomstkälla? Det är väl både uppenbart efter AJ berättat det själv för expressen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Om du är läskunnig så vet du väl också att GW inte uttalat sig som insatt, utan som den sakkunniga om brott generellt, som han är?

Det är nog knappast GW som har ett behov av bekräftelse. Det dröjde innan vi fick höra något av honom. Antagligen har journalister legat på honom dag och natt för att tilltvinga sig en kommentar...

Btw. Olämpligt av fadern att vara ute och leta tillsammans med sina militärpolare, om det nu är så. Den bild man iaf får av rapporteringen. Fint med fototillfällen för utländska underrättelseorgan som vill pussla ihop gruppen...

Varför skulle det vara olämpligt? Hade inte du velat leta din dotter om hon hade försvunnit? Personligen hade jag tyckt det vore värre att sitta hemma och inte göra ett skit. På det viset känner man ju iaf att man gör någon nytta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Ingen som spelat in live sändningen!??

Jag önskar att någon hade gjort det, för jag verkar också vara den enda dom såg i livesändning när de id-kontrollerade två män på väg från den avgörande fyndplatsen. Det rapporterades även att en bil hade stoppats och kontrollerats.
Männen tilläts efter fotografering gå därifrån. Nån timme senare hämtades de misstänkta från sin bostad. Jag är tämligen övertygad att det var MGM som id-kontrollerades, gick hem, och hämtades i bostaden.
2015-06-18, 11:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Händelsen drar säkerligen oanade mängder av gäster och ger klirr i kassan

Det är Lisas familj som uppmanat caféet att ha öppet. Ägarinnan är vän till familjen. Har ingen länk till detta men är säkert fler än jag i tråden som läst detta.
2015-06-18, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Det finns ingen lada "mittemot" de häktades bostad.
Stall då?
På andra sidan vägen. Ur kamerans synvinkel var det mittemot där bilarna parkerar.
Antagligen inne på slottets tomt.
Senast redigerad av julusa 2015-06-18 kl. 11:45.
2015-06-18, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jag har sett bilder på när polisen stövlade omkring i godsherrens trädgård utanför den förkantiga "ladan" när jag tänker efter.

Min undran är vad hundarna reagerade på där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in