Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensånTyrjaghar
Ja om de stänger cafét strax efter klockan 18.00 och L och R åker iväg med bilen och hon skickar iväg ett sms först 18.23, kan det tyda på att en, eller två GM har trott att alla lämnat stället och kanske påbörjar ett inbrott. Lisa som nyss har satt nyckeln i tändningen och skickat ett sms hör nånting som låter fel runt hörnet, går dit och tittar vad det kan vara.
Om det är de två bröderna blir nog alla tre först överraskade, Lisa hotar kanske med att ringa polisen vilket får de båda GM att vilja ta hennes iPhone ifrån henne. Instinktivt springer hon åt motsatt håll de kommer rusande emot henne, vilket blir över vägen mot ladan där hon tappar ena handsken. Väl där eskalerar det hela, men deras huvudmotiv är från början bara att ta hennes iPhone.

Det behöver inte ens vara att de dödar henne där och då, men förmodligen är hon åtminstone medvetslös, då de under säkert mycken stress bara måste få bort henne från ett ställe där andra lätt kan upptäcka vad som sker.

Hon kanske satt på trappan och rökte och surfade lite innan avfärd?
2015-06-18, 17:48
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Rätt. Det står inte när de greps.
Flashbacks direktrapportering visste i alla fall redan 19:52 att omhändertagandet hade skett, så den angivna tiden 19:45 bör vara korrekt.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-06-18, 17:48
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Efter att ha varit där idag och kollat igenom stället så kan jag säga nästan med all säkerhet att hon blev först våldtagen och sen mördad.
Och sen bortförd med GM bil. Omöjligt att hon skulle gå eller att de har burit henne bort. Och för första ggn tror jag att det är ena brodern eller AJ som ligger bakom detta!
Allt pekar på litauerna och nu kan jag förstå varför...
Hur kunde du avgöra nästan med all säkerhet att hon blev först våldtagen? Såg du sperma? Och var tittade du?
2015-06-18, 17:49
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Dom kanske fiskade i ca 30 minuter när brodern kom?
Sedan så kanske man får tänka på tidsskillnaden. Mamman säger 19.30 va klockan när hon pratade med sonen, men i Sverige så är kl då 18.30.
Javisst! Litauen ligger en timme efter Sverige. Vilket betyder att 18.15 på söndagen, när männen ska ha suttit och fikat på sin veranda, kan vara 17.15.
2015-06-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEchoz
Dom kanske fiskade i ca 30 minuter när brodern kom?
Sedan så kanske man får tänka på tidsskillnaden. Mamman säger 19.30 va klockan när hon pratade med sonen, men i Sverige så är kl då 18.30.

Jag har också tänkt på det - problemet med fisket är bara att de misstänkta var på Martorp och polisen följde efter dem. Fiska? Var, när fanns utrymme för den yngre brodern att göra det när de var alla tre och stötte ihop med Mp och sedan polis?
2015-06-18, 17:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Prövas av två rättsinstanser.

Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Är så fallet är det naturligtvis inget att jubla över men det är i vart fall mer rättssäkerhet att ha två instanser pröva en fråga än en.

Absolut. Bra att detta komplexa mordfall kommer att bli prövat av två rättsinstanser.

Hur hovrätten kommer att se på saken tar väl vanligtvis ett par dagar. Kanske vi har ett svar på hur de ser på detta nu på måndag den 22 juni? Eller finns det någon som arbetar på hovrätten under midsommarhelgen?
2015-06-18, 17:51
Medlem
Citat:
Efter att ha varit där idag och kollat igenom stället så kan jag säga nästan med all säkerhet att hon blev först våldtagen och sen mördad.
Och sen bortförd med GM bil. Omöjligt att hon skulle gå eller att de har burit henne bort. Och för första ggn tror jag att det är ena brodern eller AJ som ligger bakom detta!
Allt pekar på litauerna och nu kan jag förstå varför...

På vilket sätt kom du fram till detta genom att vara på platsen?
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur kunde du avgöra nästan med all säkerhet att hon blev först våldtagen? Såg du sperma? Och var tittade du?

Jag förlitar mig på GW teori och jag hörde två civil poliser prata när jag stod en bit ifrån
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag vet att du menade skribenten och inte talaren. Nåväl, oavsett vilket, jag förstår dennes kommentar. Jag anser dock att man ska iaktta försiktighet med att föra fram påståenden som en vedertagen sanning - så som jag tolkade det citerade inlägget.

Vidare är det ingen som har skrivit någonting om huruvida det är bra eller dåligt att ett tingsrättsbeslut är ihålligt. Man bör göra åtskillnad på värdering/tyckande och fakta.

En sådan försiktighet ska man givetvis alltid iaktta och instämmer även i vad du anförde i det sista stycket.

Hur som helst är det bra att hovrätten får chansen att pröva överklagandet eftersom häktningsbeslutets riktighet främjas av det.
2015-06-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Det var i någon som sa i tråden att AJ och LH träffades genom café ägaren för första gången, nå, jag vet att ingen kommer tro mig, men kan det vara så att han frågade LH om det var hennes moped, då han har aldrig sett den förut, och kan det vara så möjligen att han var den sista som kan ha sett henne sist i livet.
Kan han ha kommit tillbaka till platsen för prata med henne och det händer något mellan dem, han kanske gör något dum och enda sättet att inte ha detta mot honom så lämnar han LH kropp där litauerna bor men innan kan hon vara någon annan stans då han vet sina gårdar och kan även ha lagt henne i hans bil. Fan vad allt är frustrerande.
Det skall vara väldigt svårt för en 79-årig gubbe att döda en tjej och dumpa kroppen annanstans utan hjälp an någon annan. Nej, vi kan glömma den teorin! Mördaren är en kille eller flera killar som hade väldigt lokalkännedom i det där området och kunde röra sig fritt mellan byggnader utan att väcka uppmärksamhet. Den gubben hade ingen motiv (sexuellt eller ekonomiskt) för att döda en 17-årig tjej släpp det!
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jag förlitar mig på GW teori och jag hörde två civil poliser prata när jag stod en bit ifrån
GW:s teori är att en jämnårig mördat Lisa. Var tittade du, frågade jag, och hur vet du att de civilklädda var poliser?
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Hur vet du att de var civilpoliser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in