Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/lang-vantan-pa-svar-om-lisas-dod

Fyra veckor för en obduktion? Kom igen nu optimister, hon hittades inte i något vidare skick.
Hur lång väntetid tycker DU hade varit normalt? Följt många obduktioner?

Hon kan ha varit död i 5 dagar, det räcker för att inte vara i något vidare skick. Men varför tror du att skicket står i relation med tiden? Det behöver den nödvändigtvis inte göra alls. Det kan ha mer med förmodad dödsorsak att göra, eller så är det helt enkelt väntetid... Framförallt på provsvar.

Dessutom är det, som vanligt, rundgång i tråden. Denna artikel läste jag när den var ny. Troligtvis länkad härifrån. Att ämnet redan har diskuterats vet jag. Cirkulera.
Senast redigerad av DjILY 2015-06-18 kl. 08:46.
2015-06-18, 08:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Då saknar den som fiskar alibi, jag tror vi börjar närma oss lösningen.
Avsaknad av alibi är inte bevis om brott.
2015-06-18, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Men snälla! Ena handsken hittades långt inne i en lada. Vi moppen hittades en kasse med hennes tillhörigheter. Nyckeln var i låset, men hjälmen saknades. Dessutom gjordes fynd som polisen inte har gått ut med vad det är. Ett problem är att de stora dagstidningarna har så dynamiska webbsidor nuförtiden, så en tidig artikel är uppdaterad i efterhand eller helt ersatt. Men du kan bara inte ha missat bilder från platsen och där polisen har gått igenom saker i caféets omedelbara närhet som t.ex. en container om jag minns rätt. Men jag har sökt lite om info som alla intresserade redan borde ha läst:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/80623 (fynd nära mopeden ~00:40). Detta är alltså från den 8/6, innan man hittade mobildelarna.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/grafik-har-mordades-lisa-holm/

Tänk också efter lite: det rubricerades som brott från första början. Man hanterade alltså det annorlunda än de tusentals försvinnandena per år som klaras upp trivialt utan att media ens hinner intressera sig. Första notisen i media var natten till måndag eller tidigt måndag morgon. Det är helt enkelt inte riktigt förenligt med att ingenting skulle ha hittats och att hon avvikit från platsen på ett "naturligt" sätt.
Efter dna analysen av dett "fynd" vid moppen så har inget mer skrivits om det..alltså vardet inget fynd.. och det är väl inget konstigt om det ligger fimpar dyl runt omkring cafeet det är ju trots allt ett cafe där det kommer mycket turister, och att påsen hänger på moppen och nyckeln sitter i är väl inget konstigt om nu PC dök upp och frågade om hon ville provåka en sväng.. hon var ju trots allt på väg ehm och lät grejerna bara vara kvar hon skulle bara iväg en kort sväng. handsken tappade hon när de svängde ut på vägen, kvittot kan väl vara från vem som helst finns väl inte så mycket att handla i den där byhålan eller???
2015-06-18, 08:47
Medlem
Som sagt tidligere klarer jeg ikke slippe PC før det er klart at han har alibi.
I den nyeste tråden på siden hans er det en replikk fra MN som jeg synes er litt merkelig. Men jeg ser sikkert spøkelser ved høylys dag...
2015-06-18, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Männen kan få förlängt, men inte kvinnan om inte misstankegraden stärks.

Aftonbladet skrev faktiskt i går att om de hade haft häktningsförhandlingar "nu" så hade HON häktats på sannolika skäl.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20982140.ab
2015-06-18, 08:49
Medlem
Citat:
Men snälla! Ena handsken hittades långt inne i en lada. Vi moppen hittades en kasse med hennes tillhörigheter. Nyckeln var i låset, men hjälmen saknades. Dessutom gjordes fynd som polisen inte har gått ut med vad det är. Ett problem är att de stora dagstidningarna har så dynamiska webbsidor nuförtiden, så en tidig artikel är uppdaterad i efterhand eller helt ersatt. Men du kan bara inte ha missat bilder från platsen och där polisen har gått igenom saker i caféets omedelbara närhet som t.ex. en container om jag minns rätt. Men jag har sökt lite om info som alla intresserade redan borde ha läst:
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/80623 (fynd nära mopeden ~00:40). Detta är alltså från den 8/6, innan man hittade mobildelarna.

Tänk också efter lite: det rubricerades som brott från första början. Man hanterade alltså det annorlunda än de tusentals försvinnandena per år som klaras upp trivialt utan att media ens hinner intressera sig. Första notisen i media var natten till måndag eller tidigt måndag morgon. Det är helt enkelt inte riktigt förenligt med att ingenting skulle ha hittats och att hon avvikit från platsen på ett "naturligt" sätt.
Vart står det "långt inne i ladan"? och att det rubriceras som ett brått på en gång beror ju just på det att hon skickade sms åt sin pappa nyckeln och moppen stod kvar hennes på se hände på moppen och mobilen avstängd (trasig)
2015-06-18, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Det är bara kvinnan som kan släppas om en vecka.
Rimligtvis KAN de väl släppas närsom, om starka belägg skulle inkomma för deras oskuld... Däremot kan de båda mordmisstänkta omhäktas godtyckligt antal gånger. Och misstanken mot kvinnan kan ju också stärkas.
2015-06-18, 08:50
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Hittades hon inomhus? Är det bekräftat eller en trådsanning?
Inomhus ja, inlåst dessutom.
2015-06-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Då saknar den som fiskar alibi, jag tror vi börjar närma oss lösningen.

Den ena brodern sägs ha sett fiska på fredagen innan gripandet, inte på söndagen då LH försvann.

Ett litet förtydligande bara..
2015-06-18, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Inomhus ja, inlåst dessutom.

Vad har du för källa på det?
2015-06-18, 08:53
Medlem
Fick ett PM. Då det inte tillhör vanliga "gud va ja hoppas hon e styckad för det e så spännande o hemskt så jag dör!"-kategorin postar jag här.

Citat:
Hej!
Ny medlem här, så jag skriver till dig.
Glöm inte bort tidsskillnaden.
Litauen är en timme före oss.
18.00 i Litauen är 17.00 här.
/Laxvik
2015-06-18, 08:54
Medlem
Citat:

sen har säkert hennes papps yrke och status medverkan till att det blev allvar från början. tänk efter lite själv du,
Du är helt säker på att det är litauerna som gjort detta?? sorry men jag tror du kommer ha fel.
att dom undersöker containrar och allt som finns i cafeets närhet efter spår är väl inte konstigt men hittade de nånting????

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in