Citat:
Ursprungligen postat av
..anonym..
De använde hundarna för att hitta kroppen. Men Martorp var kanske inte genomsökt av hundar sedan tidigare. De kan ju inte knalla in med hundar i varenda jävla hus i närområdet förstår du väl? Det krävs husransakan och likn. Dessutom var inte gården het förrän bröderna sågs i närheten av den och agerade hotfullt mot MP i samband med fyndet som tillhörde Lisa.
Jag är av uppfattningen att Martorp skiljer sig en del i struktur mot de flesta eller rent ut sagt alla andra gårdar i den närmaste omgivningen. Därför borde det i mitt tycke, ha varit en av de främsta kandidaterna för en spaningsledare att låta hundar vädra sina nosar vid, om man starkt misstänkte att Lisa eller Lisas kvarlevor fanns kvar i omgivningen.
Har tidigare noterat inlägg om Lisas moped men inte funnit den info som intresserar mig. Har någon trovärdig info kommit upp i tråden om exakt var mopeden stod parkerad i första läget och var den återfanns?
Sett framifrån med ladan bakom ryggen, är höger kortsida av cafe' utesluten pga uppfart till villa. Framsida består av cafe'bord med sittplatser.
Fanns då moped på vänster kortsida, innan eller efter den igenbommade porten, endast med insyn från förbipasserande från vägen eller ifrån ladan på andra sidan vägen om man förutsätter att gästparkering var tom eftersom cafe't var stängt, eller var moped troligen parkerad och/eller återfunnen på baksidan av byggnaden invid gallerförråd, sopcontainer och flera andra hushålls-sopkärl, en plats med enbart viss insyn (pga vegetation) från den villa vars uppfart alltså går på höger kortsida?
Just här kan ett tänkt överfall utföras av någon som gömt sig i växtligheten på åkerfältet, bakom sopcontainer eller under själva byggnaden som står på en plintgrund t ex men man riskerar upptäckt från den bakomliggande villan i dagsljus.
Någon som har info eller har sett info från annan skribent om detta?