Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Tidsordning: bröderna uppförde sig "underligt" när MP började söka nära fyndplatsen, de togs in till förhör, polisen söker och hittar kroppen vid Martorp, MGM häktas.

Mig veterligt hade inte MP något sök alls i närheten av Martorp, som ligger 1-2 km österut från Blomberg. Söken låg söderut och norrut och även västerut mot Vänern. Polisinsatsen torde haft samband med förhören med MGM. Antingen har någon av dem pratat eller så sökte de på nya platser som hade samband med dem. Men fort gick det i alla fall...

varför just i dessa riktningar?

de (mp) var ju så många. borde de inte kunnat gå igenom betydlgt störra area?

och sen tycker jag mgm bostad ligger väldigt nära cafét. egentligen för nära för att det inte skulle varit tidigare.

antingen har polisen haft pejl och samlat bevis/material under veckan och bara väntat på ett läge att slå till. men samtidigt så verkar "genombrottet" skett först när mgm uppträtt konstigt.

det känns märkligt.
2015-06-18, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Interesant värdering av Kriminalkommentatorn Hasse Aro, tycker at ALLA borde se detta video interview med HA:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/hasse-aro-kanske-%C3%A4r-fallet-s%C3%A5-bestialiskt-att-polisen-famlar-3185772

Hasse Aro: "Kanske är fallet så bestialiskt att polisen famlar"

KLIPP MÅNDAG 15/6 KL 07:51
LÄNGD 5:24
Kriminalkommentatorn Hasse Aro sammanfattar vad som är känt i utredningen kring mordet på Lisa Holm.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hasse_Aro

Det var tydligen en av poliserna sjäva som beskrev hur fasansfult det var det poliserna var vittne till när dom hittade Lisa Holm's krop !!!

https://www.facebook.com/pages/Polisen-%C3%96stra-Skaraborg/552708458105097

Polisen Östra Skaraborg
June 14 at 10:46am ·
LISA
En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus. En vitblek tekniker stirrar hålögt ut i tomma intet och en hundförare har borrat in sitt ansikte i hundens päls. Platsen är Kinnekulle och för en stund sedan har beskedet om Lisa kommit.
Att beklaga sorgen till Lisas nära och kära känns så ynkligt i sammanhanget. Man önskar man kunde göra något mer.
Varför detta sensationsinlägg? Allt detta är ju flera dagar gammalt och har redan stött och blötts i tråden. Dessutom har det redan lett till onödiga trådsanningar som att någon polis eller tekniker skulle ha "spytt" och det "visar" att Lisa skulle vara styckad, osv, osv, osv.
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ja, jävlar om jag visste det...
Svaret på den frågan och man är bra mycket närmare lösningen. Någon vet ju, bara inte vi stackars satar här inne...
Arbetsgivaren har i all fall inte dementerat det i media, eller så har polisen satt munkavel på honom också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Interesant värdering av Kriminalkommentatorn Hasse Aro, tycker at ALLA borde se detta video interview med HA:

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/hasse-aro-kanske-%C3%A4r-fallet-s%C3%A5-bestialiskt-att-polisen-famlar-3185772

Hasse Aro: "Kanske är fallet så bestialiskt att polisen famlar"

KLIPP MÅNDAG 15/6 KL 07:51
LÄNGD 5:24
Kriminalkommentatorn Hasse Aro sammanfattar vad som är känt i utredningen kring mordet på Lisa Holm.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hasse_Aro

Det var tydligen en av poliserna sjäva som beskrev hur fasansfult det var det poliserna var vittne till när dom hittade Lisa Holm's krop !!!

https://www.facebook.com/pages/Polisen-%C3%96stra-Skaraborg/552708458105097

Polisen Östra Skaraborg
June 14 at 10:46am ·
LISA
En stor vältränad man vars rygg det står Polis på sitter och skakar och gråter bakom ett uthus. En vitblek tekniker stirrar hålögt ut i tomma intet och en hundförare har borrat in sitt ansikte i hundens päls. Platsen är Kinnekulle och för en stund sedan har beskedet om Lisa kommit.
Att beklaga sorgen till Lisas nära och kära känns så ynkligt i sammanhanget. Man önskar man kunde göra något mer.
Visar ju bara att Hasse Aro är en jävla fjant utan trovärdighet.

Varför skulle polisernas högst naturliga reaktioner över att hitta en mördad 17-åring indikera något annat än att de hittat just en mördad 17-åring? Varför skulle det indikera att mordet var extra bestialiskt?
2015-06-18, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
De använde hundarna för att hitta kroppen. Men Martorp var kanske inte genomsökt av hundar sedan tidigare. De kan ju inte knalla in med hundar i varenda jävla hus i närområdet förstår du väl? Det krävs husransakan och likn. Dessutom var inte gården het förrän bröderna sågs i närheten av den och agerade hotfullt mot MP i samband med fyndet som tillhörde Lisa.

Jag är av uppfattningen att Martorp skiljer sig en del i struktur mot de flesta eller rent ut sagt alla andra gårdar i den närmaste omgivningen. Därför borde det i mitt tycke, ha varit en av de främsta kandidaterna för en spaningsledare att låta hundar vädra sina nosar vid, om man starkt misstänkte att Lisa eller Lisas kvarlevor fanns kvar i omgivningen.

Har tidigare noterat inlägg om Lisas moped men inte funnit den info som intresserar mig. Har någon trovärdig info kommit upp i tråden om exakt var mopeden stod parkerad i första läget och var den återfanns?
Sett framifrån med ladan bakom ryggen, är höger kortsida av cafe' utesluten pga uppfart till villa. Framsida består av cafe'bord med sittplatser.
Fanns då moped på vänster kortsida, innan eller efter den igenbommade porten, endast med insyn från förbipasserande från vägen eller ifrån ladan på andra sidan vägen om man förutsätter att gästparkering var tom eftersom cafe't var stängt, eller var moped troligen parkerad och/eller återfunnen på baksidan av byggnaden invid gallerförråd, sopcontainer och flera andra hushålls-sopkärl, en plats med enbart viss insyn (pga vegetation) från den villa vars uppfart alltså går på höger kortsida?
Just här kan ett tänkt överfall utföras av någon som gömt sig i växtligheten på åkerfältet, bakom sopcontainer eller under själva byggnaden som står på en plintgrund t ex men man riskerar upptäckt från den bakomliggande villan i dagsljus.

Någon som har info eller har sett info från annan skribent om detta?
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ja, jävlar om jag visste det...
Svaret på den frågan och man är bra mycket närmare lösningen. Någon vet ju, bara inte vi stackars satar här inne...

Jag tror att det faktum att de förhördes flera gånger tidigt i utredningen - vilket flera tidningar har skrivit - kan ha berott på att de var där samma dag. Men det är bara en spekulation.
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
I min värld ligger ladugården bäst till. GM måste på något sätt dessutom vara känd av LH eller av henne bedömd som ofarlig om hon ska gå in i ladugården frivilligt
En annan hypotes är att hon plötsligt insett att hon behövde tömma blåsan innan mopedfärden och att ladan låg mer undanskymt till än platsen där mopeden stod. (Ett bostadshus stod ju mittemot denna.) Och skulle hon gått in i caféet igen, hade hon varit tvungen att låsa och larma igen. Hon lämnade mopednycklarna i för att platsen var lugn och välkänd för henne. En full GM och en söt tjej med neddragna byxor ledde till det hemska som sedan skedde.
2015-06-18, 02:44
Medlem
Vi får hoppas att de jävlarna eller jäveln lämnade DNA på hennes kropp. det blir enklare att lösa fallet då. Jag tror kriminalteknikerna letar efter spår av DNA på hennes kropp, därför tar obduktionen så lång tid. För enligt GW borde obduktionen varit klar redan.
2015-06-18, 02:44
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:

Varför skulle polisernas högst naturliga reaktioner över att hitta en mördad 17-åring indikera något annat än att de hittat just en mördad 17-åring? Varför skulle det indikera att mordet var extra bestialiskt?
Jag tror det är ett uttryck för uppgivenhet, att man hittade henne död.
Det var ju trots allt en ung tjej.
2015-06-18, 02:48
Medlem
Citat:

Jag tror det här med att man har skurit henne i bitar eller skärt huvudet av henne kan stämma. Det är det som är det bestialiska.
2015-06-18, 02:49
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Varför detta sensationsinlägg? Allt detta är ju flera dagar gammalt och har redan stött och blötts i tråden. Dessutom har det redan lett till onödiga trådsanningar som att någon polis eller tekniker skulle ha "spytt" och det "visar" att Lisa skulle vara styckad, osv, osv, osv.

För mig, och jag tror för många andra, är det nytt att det var en polis som beskrev hur chockade poliserna var när dom hittade Lisa's kropp.
Gör det inte inntryck på dig att det var en polis som postade det inlägget?, och så på polisens egen Facebook ?
2015-06-18, 02:49
Medlem
Citat:
I stället för godsägarna (som absolut inte borde lägga en kropp i sina egna låsta byggnader) kan du ju ta någon anställd med tillgång till nycklar; som MGM?
OM det nu var inne i någon av byggnaderna på Martorp hon hittades. Ett stort område runt om Martorp var också avspärrat.

Precis det jag menade, det är ologiskt att godsägarna skulle göra så men även ologiskt att man dumpar massa bevis såpass nära sitt hem sedan dumpar liket på sin arbetsplats eller fd. arbetsplats.

Kan väl likväl vara någon som spanat/följt LH en längre tid, kanske någon hon känner ifrån sina egna hemtrakter, skolan eller liknande som då visste vart hon jobbade etc, hon var ju en väldigt söt tjej!

Annars någon som är hemmahörande i trakten samt känner till vem som äger vilka lador samt hur aktivt dem besöks. Enda anledning jag kan komma fram till varför man gömmer den inomhus är att dem tänkt göra sig av med den i ett senare skede.

De teorier om att dem ska ha slängt ut det genom förarposition påväg från cafeet till dump-platsen köper jag inte, jag tror isåfall bevisen slängdes påväg IFRÅN platsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in