Citat:
Men snälla, GW menar inte att Lisas mördare är jämnårig. Han menar att a priori, finns det skäl att anta det, som arbetshypotes. GW säger ju rent ut att de häktade inte stämmer med det vanliga (varvid den tidigare pseudodiskussionen om huruvida 31-35 år kan ses som jämnårig eller inte också är obegriplig).Vad är det med dig? Är du dum i huvudet? Jag använde ordet teori ja, vilket har flera synonymer. Välj vilken som passar dig bättre:
1. vetenskaplig lärobyggnad, lära, skola, dogm, filosofi, ideologi; tes, sats, lärosats, vetenskaplig åsikt, åsikt; hypotes, antagande, förklaringsförsök
2. tankemässig förklaring, tankeschema, tankevärld, modell; verklighetsfrämmande tankevärld, skrivbordsprodukt
Kan du sluta sitta och märka ord nu och diskutera brottet?
Om GW menar att Lisas mördare är "jämnårig" så hade han knappast bröderna i åldern 31-35 år i sina tankar. Lisa var 17 år och bröderna är 31 respektive 35 år. Är BO och MGM "jämnåriga" undrade en person. Jag svarar att nej, det är de inte. Menar du att BO på 17 och MGM på 31 & 35 är jämnåriga?
1. vetenskaplig lärobyggnad, lära, skola, dogm, filosofi, ideologi; tes, sats, lärosats, vetenskaplig åsikt, åsikt; hypotes, antagande, förklaringsförsök
2. tankemässig förklaring, tankeschema, tankevärld, modell; verklighetsfrämmande tankevärld, skrivbordsprodukt
Kan du sluta sitta och märka ord nu och diskutera brottet?
Om GW menar att Lisas mördare är "jämnårig" så hade han knappast bröderna i åldern 31-35 år i sina tankar. Lisa var 17 år och bröderna är 31 respektive 35 år. Är BO och MGM "jämnåriga" undrade en person. Jag svarar att nej, det är de inte. Menar du att BO på 17 och MGM på 31 & 35 är jämnåriga?
Jag menar absolut ingenting i den där akterseglade "sakfrågan", jag har överhuvudtaget inte uttalat mig om huruvida 17 och 31-35 år kan anses vara jämnåriga (stalltips: nej). Att MGM skiljer sig från normen är ju precis det GW talar om! Det man kan läsa mellan raderna är att GW inte fått någon information om fallet som inte vi har, utan säger bara precis det kan man förvänta av någon som kan sina grejer men inte har någon specifik insyn.
Ja, jag tycker också vi ska diskutera brottet. Inte haka upp oss på vilda spekulationer baserade på ingenting (i detta fall övertolkning eller missförstånd av vad GW sagt).