Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vi har inte en jävla aning om vad de är dömda för i Lituaen sen tidigare?

Jag tror stenhårt på att de är dessa bröder, ialf en av dom.

Jag tror också att hon blivit våldtagen och då finns ett motiv.
Vem det än är så borde DNA vara säkrat om det stämmer.
Beror polisens knappa information på att pappan är en högt uppsat militär?
2015-06-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
det är en diskussion för ett annat forum men jag vill nog hävda att så inte är fallet.

kollar man på tjejer på gymnasiet är de väldigt utvecklade , både mentalt och fysiskt. jättestor skillnad jmf med killarna.

men som sagt det är en annan disk. jag ville bara belysa att gw:s teori kan appliceras på nån av bröderna om man tänjer lite på begreppet och tänker....

Nej, GW:s teori kan inte appliceras på dessa bröder. Det var därför jag svarade dig. När GW pratar om en jämnårig så menar han inte någon på 31-35 år, utan någon som är typ 17-20.
2015-06-18, 01:16
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Sexuellt motiv hos en/två av de MGM? Alkohol/narkotika som tillsammans med en tänkt, "vanlig" våldtäkt som går snett? Den ene hade sin fru kvar i Litauen och kanske var sexuellt frustrerad, ser LO från sin arbetsplats rakt över vägen och funderar....och sen slår det slint när hon står ensam utanför fiket? Observera att det (antagligen) inte är båda som mördat. Jag tror snarare på två som skyddar en mördare i detta fall.

Jag tror också på det, att en av de är mördare ialf.
2015-06-18, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Motivet min vän, vad är isåfall motivet? Hon hade inte direkt en miljon i cash i fickorna. Två brorsor slår bara inte ihjäl random tjej i en obygd I Sverige Utan anledning. Ge mig ett plausibelt motiv så kan jag lyssna.

Motiv: kåta sadister.
2015-06-18, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kan ev vara en kommentar jag hade om att Hagamannen inte ville bli topsad när Umeås alla småfotade män kallades till topsning. Och i efterhand förstår vi ju varför.
Så kan det vara! Personen jag citerade har ju inte citerat någon, utan slänger bara en kommentar rakt ut i tråden. Detta är hur "trådsanningar" skapas. Skarpt av dig att notera möjligt sammanhang! (off-topic: är det bara jag som känner att forumets tumme-upp-smiley är alldeles för glad och oseriös för att användas i denna tråd? Du får ändå en icke-animerad tumme upp!)

Sålunda: om ingen kan ge länk etc, finns inga belägg för att någon skulle ha motsatt sig topsning i detta fall. Huruvida fler än MGM har topsats, vet vi ej. Men det borde vara en lågoddsare. Om inte annat därför profiler ska uteslutas på kontaminerade föremål, exempelvis den där uttjatade handsken...
2015-06-18, 01:21
Medlem
Citat:
Kan fortfarande inte släppa det här med att de båda häktade inte tidigare blivit dömda för ngt allvarligt brott. Två skötsamma, arbetande bröder har bara inte ihjäl en 17åring hur som helst. Det trotsar all logik och statistik
Bara för att de inte är dömda för brott behöver inte betyda att de inte begått några.
2015-06-18, 01:22
Medlem
Citat:
Motivet min vän, vad är isåfall motivet? Hon hade inte direkt en miljon i cash i fickorna. Två brorsor slår bara inte ihjäl random tjej i en obygd I Sverige Utan anledning. Ge mig ett plausibelt motiv så kan jag lyssna.
Motiv helt oväsentligt, givetvis. Att leta motiv är att börja i fel ända. Motivet är trivialt eller tokigt. Motiv kan vi eventuellt sluta oss till vid åtal/FUP.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Du missförstår. Detta är ingen "juridisk formulering", därav saknar den betydelse. Precis som redan framkommit i tråden så kan man bli häktad för lite allt möjligt, det måste inte vara en kameralt förpliktigande torr formulering. Ditt exempel är således inte ett exempel på detta, utan ett exempel på när det gått fel där åklagaren inte haft tillräcklig täckning i åtalspunkterna. Där kan det spela roll, såklart.

Tack för svaret jag har förstått att det är stor skillnad mellan häktning och åtal. Inte så konstigt då åtalet är det som ligger till grund för domen.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det har ju skrivits en hel del om bröderna i litauisk press. Är det någon som sett litauisk media nämna deras ev brottsregister?

Det cirkulerade en uppgift om att en av litauerna misstänktes för att ha varit inblandad i en stöld av en TV för länge sedan. Vet dock inte om detta var korrekt, och om det ledde till någon påföljd.

Kan också ha gällt någon av de andra litauer som det spekulerades om innan identiteterna för de gripna blev kända.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Om det är typiska psykopater så finns det inte så mycket mer motiv än att döda och våldta. Kan också varit att de skulle göra inbrott i caféet och LH såg detta och de såg henne.

De har ändå häktas på sannolika skäl.

De kan båda ha häktats för att bevisen pekar på att minst en av de dödat Lisa, men att i nuläget vet inte polisen vem av dem. Den andre kan ha kommit in senare i bilden för att undanröja kroppen eller spår. Eller inte alls haft med det hela att göra. Jag tror inte polisen i nuläget vet om det är en eller två mördare. Nu letar de bevis och hoppas på DNA-matchning eller att en bryter ihop och erkänner sin medverkan.
2015-06-18, 01:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Så kan det vara! Personen jag citerade har ju inte citerat någon, utan slänger bara en kommentar rakt ut i tråden. Detta är hur "trådsanningar" skapas. Skarpt av dig att notera möjligt sammanhang! (off-topic: är det bara jag som känner att forumets tumme-upp-smiley är alldeles för glad och oseriös för att användas i denna tråd? Du får ändå en icke-animerad tumme upp!)

Sålunda: om ingen kan ge länk etc, finns inga belägg för att någon skulle ha motsatt sig topsning i detta fall. Huruvida fler än MGM har topsats, vet vi ej. Men det borde vara en lågoddsare. Om inte annat därför profiler ska uteslutas på kontaminerade föremål, exempelvis den där uttjatade handsken...

Det handlade om några sidor som tog upp detta med topsning och då av alla som varit med i sök, tidningsbud ja alla som varit i området helt enkelt. Mera hur rimligt detta skulle vara och då togs det upp ett par andra fall som Haga och Linköping där det rört sig om sk masstopsning och om det nu skulle vara möjligt. Tror inte det nämndes om något misstänkt just i detta fall att någon vägrat och man har ju läst att det varit en del sådana tester. Vet inte huruvida de misstänkta testas men de har ju åtminstone uppgett för familjen att de blivit förhörda flera gånger under veckan innan de greps.
2015-06-18, 01:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det cirkulerade en uppgift om att en av litauerna misstänktes för att ha varit inblandad i en stöld av en TV för länge sedan. Vet dock inte om detta var korrekt, och om det ledde til någon påföljd.

Kan också ha gällt någon av de andra litauer som det spekulerades om innan identiteterna för de gripna blev kända.

Det är mamman som är källan till detta med tv-apparaten. Om det finns mer på killarna har inte framkommit från lite säkrare källor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in