Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:07
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20931114/813/normal/1d23bda2bd140/TnWmhTQ5AGc8nqXxIimBje5pr2s.jpg

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20931111/808/normal/2b970557eb880/FoXolCn6t4PcCefH8NgGzkPj3YD.jpg

Var är detta? Är det någon typ av lucka i marken?

Kan vara vad som helst egentligen.
Förslag vattenbrunn, trekammarbrunn.
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Dum fråga kanske, men varför får GM överhuvudtaget för sig att flytta och gömma kroppen, om Lisa nu mördades nära kaféet? Varför ta en sådan risk?
Tanken var väl att se till att kroppen försvann och aldrig hittades. Troligtvis hann de inte så långt på grund av den massiva sökinsats som drogs igång direkt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Du har nog sett för mycket på film.
Den svenska polisen är ju mesar som aldrig tar i med hårdhandskarna. Se bara på invandrarupploppen och stenkastningen i varenda förort. Där har ju aldrig någon blivit ens gripen.

Modern förhörsteknik handlar inte om tortyr utan förtroende! Se lite på förhören från Anders Eklund, ganska häftigt egentligen om hur de får honom att öppna upp mer o mer...
2015-06-17, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Tror jag säkert.....
Men inte en grupp tillsammans , utan att nån i gruppen brutit ihop
Du har mordet på Ida i trollhättan häromåret,tre stycken och dom hävdar forfarande
att dom är oskyldiga, vissa människor har dom banden och kulturen i gruppen.
2015-06-17, 18:08
Medlem
DanteAlighieris avatar
Har den häktade kvinnan barn?
2015-06-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Har den häktade kvinnan barn?
Enligt facebook, ja. Tillsammans med en av bröderna.
2015-06-17, 18:10
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Visst är det skillnad på svensk polis och tex rysk etc och nu vet vi inget men man tycker ändå att om de är skyldiga så borde NÅGON av dem börja prata, särskilt kvinnan som verkar mest berörd av allt.

Om polisen lägger fram all bevisning mot dem och sätter lite press, spelar lite på samvetskortet m.m så torde någon börja sjunga ut. Men såvitt vi vet sitter tre ostraffade litauer där samtliga nekar till inblandning i brottet.

Iskallt om det nu är de.

Det är naturligtvis endast polisen och advokaten som vet hur dom har reagerat på förhören. Eftersom dom har yppandeförbud så får dom ju inte berätta det.
2015-06-17, 18:10
Medlem
Har det framkommit på vilket sätt MGM har betett sig underligt gentemot MP? Man kan ju tänka sig att de försökt avleda deras uppmärksamhet då sökningarna började "brännas". Gissningsvis på ett otrevligt sätt försökt dirigera om manipulera sökvägar för folk ur MP?

I övrigt kan jag bara hålla med om att nivån på tråden ibland når botten, men det är ju inget nytt för stora fall på fb. Att folk inte förstår att ett verkligt brottsfall inte är samma sak som en deckare på TV där det alltid är ungefär lika stor sannolikhet att vem som helst i persongalleriet är den skyldige. Släpp den här godsägaren nu för guds skull. Polisen har självklart skäl till att de tagit de MGM de gjort och att godsägaren skulle vara involverad är så ytterst osannolikt så vi börjar närma oss mikroskopiska nivåer.
2015-06-17, 18:11
Bannlyst
Vart får ni uppgiften ifrån om att LH gick tidigare än sina kollegor? Det jag har förstått är att alla gick ut samtidigt men att LH:s kollegor hade bråttom till bussen och åkte därifrån väldigt fort.

Det vore ju sinnes ifall LH hade gått ut tidigare och GM hade tagit tillfället i akt. Kollegorna borde definitivt ha hört det. För att inte påtala om hur fräckt det är samt att risken att bli påkommen är hög.

Det sjukaste hade varit ifall MGM hade tagit henne till ladan. Helt ovetandes kommer hennes kollegor ut med sin "vetskap" om att LH åkt därifrån. Fast borde de inte ha sett mopeden stå kvar? Eller var det nån här inne som menade på att baksidan inte var synlig från framsidan?
2015-06-17, 18:11
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Enligt facebook, ja. Tillsammans med en av bröderna.
Nej? Den yngre brodern har barn med en kvinna som är kvar i Litauen men den äldre har väl inga barn med den häktade kvinnan?
2015-06-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Den mest sannolika tidpunkten är ju en sak, frågan är hur stor felmarginal man har utifrån den tidpunkten.

Jag är ingen rättsläkare men spontant känns det som att det finns gott om mord där man inte kunnat ange tidpunkten för döden med närmre precision än ett spann av dagar. Och i fall där det gått längre tid ibland spann av flera veckor.

Det här påståendet du gör att det finns ett organ vars nedbrytning är mer eller mindre helt oberoende av yttre omständigheter, för mig låter det orimligt. Om det fanns ett sådant organ, varför ens bry sig om annat som larver osv?

Märk väl att jag begränsar mig till detta fallet som är 5 dagar.

Man måste bry sig om allt, och det är därför jag talar om variablar.
Genom att undersöka ALLT så kan man inom den här korta tiden komma rätt nära.

Man kan tex ta bort mycket genom uteslutning, har kroppen varit nedsänkt i vatten? Nej, sånt syns
Har kroppen varit nedfryst. Nej, tja då behöver man inte räkna på en massa kylvariablar...osv, osv.

När alla dessa saker är lagda på plats så kan man därmed komma fram till en tidpunkt genom studier av organen. Jag vet inte hur lång tid det måste gå innan en nedbrytning har "planat ut" och man inte längre kan prata timmar men jag tvivlar på att det är inom en 5-dagarsperiod.

Hoppas att det framgår att jag enbart skriver utifrån mina egna "amatörkunskaper".
2015-06-17, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vart får ni uppgiften ifrån om att LH gick tidigare än sina kollegor? Det jag har förstått är att alla gick ut samtidigt men att LH:s kollegor hade bråttom till bussen och åkte därifrån väldigt fort.
LH gick marginellt tidigare. De andra kollegorna låste men såg ändå Lisa gå runt hörnet till sin moppe. Därefter såg de henne aldrig mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in