Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 00:10
Medlem
Kanske är trött men fick en tanke.

Om mamman har bekanta på orten, som skådat bröderna med att sitta och fika, borde inte de bekanta ha en god relation med bröderna? Eftersom de är bekanta med deras mamma.

Sen har man läst i tråden att de höll sig mest för sig själva så antingen är det ett klockrent fabricerat alibi eller.. Js, jag vete fan. Är trött och överanalyserar allt.
2015-06-18, 00:10
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Lägg märke till mina citationstecken. Just på grund av det jag skrev; Han har till synes en utbildning, god ekonomi och en fin flickvän. Mördare i stil med Ted Bundy är mycket ovanliga.

Vad vet du om de två litauiska brödernas utbildning? Och det som skrivits här i tråden angående deras ekonomi så verkar deras arbete vara hyfsat välbetalt. Och de båda bröderna är gifta. Tycker fortfarande att det låter vettigare att misstänka en som är jämnårig.
2015-06-18, 00:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det som förbryllar mig lite är att AJ ska ha lämnat mycket intressant information om brödernas förehavande under den gångna veckan

Kan någon ge en gissning vad det kan ha för betydelse? Antingen borde infon peka ut dem eller få dem mindre misstänkta. Ser inget annat

Inte konstigt om han drar den ena storyn efter den andra för polisen om han skulle ha med saken att göra, ypperligt tillfälle att ösa skit över bröderna då han har högre trovärdighet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
När får man egentligen veta exakt varför åklagaren bedömer grabbarna som starkt misstänkta till mord?
Jag menar, man kan väl inte häkta någon bara sådär om man inte har något att gå på? Om nu åklagaren är så säker på att han tror att dom gjorde det? Borde han inte också säga varför han tror det, fram med bevisen liksom.

*suck*...ytterligare en som inte FÖRSTÅR att bara för att åklagaren inte skriver om det på Flashback så betyder inte det att det inte finns bevis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddbb
Såg nu att AJ bor tillsammans med bröderna, så bevisen som leder till litauerna leder även till AJ.

Att de bor på samma egendom betyder inte att de sover skavfötters! Finns många hus där.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Måste personen som skall topsas var misstänkt för brott?

Misstänkta handlar väl om olika nivåer. Just i ett fall som detta är ju alla som varit i området tänkbara GM och därmed kan anses vara misstänkta. I fall som i Linköping är väl planen att topsa princip alla som kan vara tänkbara. Kan ju bli så i detta fall också.

Går att läsa lite om här att man kan vägra men då kan polisen gå vidare med tvångsåtgärder.
http://www.dn.se/ledare/signerat/dna-test-omvant-om-skuld-och-oskuld/
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Ladan? Ladan är där handsken hittades. Det andra är ett stort komplex av byggnader, med stall och allt möjligt.

Jag har i tidigare inlägg spekulerat att hon hittats i ladan mittemot kaféet och inte på Martorp. Detta mycket därför att teknikerna visat ett mycket stort intresse för ladan hundar, utgrävning etc. Nu har de släppt avspärrningarna på Martorp men undersökningarna är fortfarande riktade mot ladan. Det kan ju vara andra bevis de letat efter i Martorp såsom mordvapen etc..

Finns det något som talar emot min spekulation och vi ska fastställa att kroppen hittats nånstans på Martorp.
2015-06-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
en bland alla 1000 teorier:

godsägarens son eller hans partner kör hastigt o lustigt in på cafet. eftersom de känner till stället så väl så har de hög fart. mkt hög. de kanske har bråttom för att de vill hinna komma in på cafet innan det stänger.

lisa står på uppfarten, lite skymd o sms:ar. till sin pappa, kollar sen insta, twitter, fb mm.

hon har hjälmen på. pang! påkörd. smållen är så pass kraftig och hon flyger in nånstans i nåt buskage.

död direkt. kanske skallen blivit mosad trots hjälmen.

om föraren är rattfull och det är sonen (har fortkörningsböter sen tidigare) som kört skulle det troligtvis innebära fängelse och indraget kk. för alltid indraget.

kanske skulle det ge fängelse för partern oxå om det var han som körde.

det vågar de inte riskera. de kör en hit-n-run helt enkelt. men de måste bli av med bo.

balterna tillkallas för att "städa upp" på brottsplatsen. de lovas få betalt men bara om de håller käft.
de kanske inte tänker på mopeden. eller så står den på baksidan och lisa har varit på framsidan så de ser helt enkelt inte mopeden och påsen.

dagen efter i ladan har de möte och gör upp planer för hur de ska agera. det är då vanten kommer in i spelet...

sen får balterna order om att sprida ut sakerna...

Det hade polisernas tekniker sett direkt...

Och balterna golat ner gubben inom 5 minuter.

Hon borde ha dragits in i nån bil eller nått eftersom dem inte hitta spår av våld runt mopeden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odlarmaja
Måste personen som skall topsas var misstänkt för brott?

Under Hagamannens härjningar i Umeå topsades massor av män med liten skostorlek.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Vad vet du om de två litauiska brödernas utbildning? Och det som skrivits här i tråden angående deras ekonomi så verkar deras arbete vara hyfsat välbetalt. Och de båda bröderna är gifta. Tycker fortfarande att det låter vettigare att misstänka en som är jämnårig.
De jobbar som snickare i ett annat land än sitt eget, så jag antar att deras utbildning inte är allt för god. Ja, givetvis är det i det genomsnittliga mordfallet mer sannolikt med en jämnårig mördare. De jämnåriga mördarna brukar emellertid inte vara riktigt lika lyckade människor som PC verkar vara, utan ofta lider de diverse perception- eller neuropsykiatriska störningar. PC visar inte upp några som helst tecken på detta. Nu känner inte jag honom, men tro mig, hade han under sin tid i området visat upp några sådana tecken hade någon öppnat käften och han hade hämtats in på förhör.
2015-06-18, 00:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Ja, det kan ju bero på att de är oskyldiga. Hur skulle du själv tycka om du oskyldigt blev uthängd som mördare?

Hur kan du vet att AJ & Co är oskyldiga ?

Och om jag var i AJs ställe så skulle jag förstå att jag skulle kunna komma under misstanke.
2015-06-18, 00:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocon76
Om så var sanning....hosta upp vittnen då !!! lösa prd finns det gott om. men om mamman börjar med alibigrejer så tycker jag hon gör bort sig aldeles.

Om det finns ett vittne som har sett dem fika hemma på trappan kl 18.15, så är säkert detta vittne, liksom advokaterna, belagt med yppandeförbud.
Ingenting av sådant som talar för de häktades oskuld kommer fram, om man tillämpar yppandeförbud.

För övrigt så är den där ev. fikastunden inte ett säkert alibi ändå, eftersom det är ytterst oklart när Lisa bragtes om livet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in