Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon pratade inte i telefon med sönerna då. Däremot hävdar hon att bekanta i Sverige sett sönerna sitta på verandan och dricka kaffe det klockslaget.
Om så var sanning....hosta upp vittnen då !!! lösa prd finns det gott om. men om mamman börjar med alibigrejer så tycker jag hon gör bort sig aldeles.
2015-06-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Säger som innan topsa alla som haft något med fynd platsen att göra allt från tidningsbudet Jehovas vittnen jägare sommarjobbare hantverkare m.m Bättre ett tops för mycket än några för lite. I lilla Englas fall missade de ju det när Eklund var misstänkt för annat. Sedan uppdagades ju ett mord till men då var det ju försent :-(

Måste personen som skall topsas var misstänkt för brott?
2015-06-18, 00:06
Medlem
Alltså:
Att åklagaren säger att han (just nu) inte har någon teknisk bevisning behöver ju inte betyda att han inte har en hel del tekniska spår som är under analys.

Säg tex att det i litauernas bil finns en stor blodpöl i bagaget. Bevisar detta något? Nej, inte utan analys!
Säger det något i utredningen? Självklart!

Samtidigt så kanske ett av fynden var ett litauiskt ciggpaket med ett stort blodigt fingeravtryck på, alldeles vid fyndplatsen. Har åklagaren någon teknisk bevisning ? Nej!

Men SAMMANTAGET kan de här sakerna för en erfaren poliskår och åklagare samt tingsrätt säga att
dessa fynd är av mycket graverande karaktär och därmed kan de känna sig så säkra att de väljer att ta in bröderna.
MEN! Bevisar det något? Nej, inte förrän den TEKNISKA undersökningen är gjord och det tex är bevisat att blodet i bilen och på ciggpaketet kommer från offret samt att fingeravtrycket är från någon av bröderna.

Nu spånar jag bara i fråga om spåren, men kanske kan nån av alla de som tjatar om att det inte finns nån teknisk bevisning förstå att det uttalandet inte betyder att polis och åklagare inte har något att gå på.
2015-06-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Fast PC är väl inte svensk? Står på hans facebook att han kommer från Nederländerna. Varför skulle två litauiska bröder vara mer misstänkta än en nederländsk kille som är i ungefär samma ålder som Lisa?
Lägg märke till mina citationstecken. Just på grund av det jag skrev; Han har till synes en utbildning, god ekonomi och en fin flickvän. Mördare i stil med Ted Bundy är mycket ovanliga.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocon76
Om så var sanning....hosta upp vittnen då !!! lösa prd finns det gott om. men om mamman börjar med alibigrejer så tycker jag hon gör bort sig aldeles.

Ja, precis. Varför inte säga några namn i artikeln så tidningen kunde kolla upp dessa och intervjua dem? Eller så sa hon namnen och tidningen kollade, men det var osanning. För att öka dramatiken håller man kanske på den uppgiften. Vad vet jag.
Medlem
MissMeduzas avatar
Tror inte att AJ har något överhuvudtaget
med detta att göra
Han verkar vara en rejäl hederlig och diplomatisk "bonne" helt enkelt.
Han tänker innan han talar ....
Skulle det vara så att MGM är oskyldiga så är det ett jävligt tungt hundhuvud Sverige har att bära.

Någon som vet vem den andra flickan är som nämnt skåpbilen?
Medlem
selusts avatar
När får man egentligen veta exakt varför åklagaren bedömer grabbarna som starkt misstänkta till mord?
Jag menar, man kan väl inte häkta någon bara sådär om man inte har något att gå på? Om nu åklagaren är så säker på att han tror att dom gjorde det? Borde han inte också säga varför han tror det, fram med bevisen liksom.
2015-06-18, 00:08
Medlem
Att han tog upp handsken utan att tillkalla polis var väl för att inte Lisa hade påträffats död. Det var i det skedet fortfarande ingen mordutredning utan ett eftersök av en försvunnen person. Han var säkert jättenöjd att dom hittat ett spår som kunde peka sökpatrullen åt rätt håll...
2015-06-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Alltså:
Att åklagaren säger att han (just nu) inte har någon teknisk bevisning behöver ju inte betyda att han inte har en hel del tekniska spår som är under analys.

Säg tex att det i litauernas bil finns en stor blodpöl i bagaget. Bevisar detta något? Nej, inte utan analys!
Säger det något i utredningen? Självklart!

Samtidigt så kanske ett av fynden var ett litauiskt ciggpaket med ett stort blodigt fingeravtryck på, alldeles vid fyndplatsen. Har åklagaren någon teknisk bevisning ? Nej!

Men SAMMANTAGET kan de här sakerna för en erfaren poliskår och åklagare samt tingsrätt säga att
dessa fynd är av mycket graverande karaktär och därmed kan de känna sig så säkra att de väljer att ta in bröderna.
MEN! Bevisar det något? Nej, inte förrän den TEKNISKA undersökningen är gjord och det tex är bevisat att blodet i bilen och på ciggpaketet kommer från offret samt att fingeravtrycket är från någon av bröderna.

Nu spånar jag bara i fråga om spåren, men kanske kan nån av alla de som tjatar om att det inte finns nån teknisk bevisning förstå att det uttalandet inte betyder att polis och åklagare inte har något att gå på.

Och säger det igen. Blodpöl från Lisa i bilen räcker inte för mord. För att bevisa mord krävs mer än så.
Medlem
en bland alla 1000 teorier:

godsägarens son eller hans partner kör hastigt o lustigt in på cafet. eftersom de känner till stället så väl så har de hög fart. mkt hög. de kanske har bråttom för att de vill hinna komma in på cafet innan det stänger.

lisa står på uppfarten, lite skymd o sms:ar. till sin pappa, kollar sen insta, twitter, fb mm.

hon har hjälmen på. pang! påkörd. smållen är så pass kraftig och hon flyger in nånstans i nåt buskage.

död direkt. kanske skallen blivit mosad trots hjälmen.

om föraren är rattfull och det är sonen (har fortkörningsböter sen tidigare) som kört skulle det troligtvis innebära fängelse och indraget kk. för alltid indraget.

kanske skulle det ge fängelse för partern oxå om det var han som körde.

det vågar de inte riskera. de kör en hit-n-run helt enkelt. men de måste bli av med bo.

balterna tillkallas för att "städa upp" på brottsplatsen. de lovas få betalt men bara om de håller käft.
de kanske inte tänker på mopeden. eller så står den på baksidan och lisa har varit på framsidan så de ser helt enkelt inte mopeden och påsen.

dagen efter i ladan har de möte och gör upp planer för hur de ska agera. det är då vanten kommer in i spelet...

sen får balterna order om att sprida ut sakerna...

detta kan förklara varför godsägaren säger som han gör i intervjuerna:

jag fick veta det 30 min efter att det hänt

det tragiska som hänt
Senast redigerad av Ezetrol 2015-06-18 kl. 00:12.
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Du måste väl begripa att det handlar om 30 minuter efter hon anmälts försvunnen?

Varför säger han inte det då???
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det som förbryllar mig lite är att AJ ska ha lämnat mycket intressant information om brödernas förehavande under den gångna veckan

Kan någon ge en gissning vad det kan ha för betydelse? Antingen borde infon peka ut dem eller få dem mindre misstänkta. Ser inget annat

Såg nu att AJ bor tillsammans med bröderna, så bevisen som leder till litauerna leder även till AJ.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in