Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 23:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det fetade. Knappast! Det saknas teknisk bevisning, vilket åklagaren redan deklarerat.

Det saknas teknisk bevisning - än så länge. Det tar tid med DNA -analyser (inte som i CSI). Vi får vänta några veckor innan vi vet ifall hennes DNA hittats i bilen eller männens DNA på henne.
2015-06-17, 23:56
Medlem
Grisjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det vet jag inte, han som skrev det ville inte berätta så mycket om bilens utseende.
Han som pratade med flickan ska ha varit från öststaterna om nu det stämmer det han skrev.

Oki, har ingen nationalitet på de övriga, vill inte att utredning enbart fokuserar på de i nuläget häktade.
2015-06-17, 23:57
Medlem
Faktum kvarstår att en polisman använts sin intuition och kopplat ihop ett av fynden med både Lisa och lithauerna.

Kan inte komma på något annat än att denne polisman var den samme som först knackat på hos lithauerna och ett par dagar efter det åkt för att kolla upp MPS fynd.

Något hen såg hos lithauerna stämde överens med fyndet. Om det var en jacka som hängde i hallen hos dem och sedan kastades ut för att avleda. Eller en sko på varje plats... någonting är det med just det fyndet.
2015-06-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Allt?
Ja. Enligt vissa FB-användare är AJ, alt. hans son, skyldig bortom allt rimligt tvivel bara för att han ändrat sin story någon gång.
2015-06-17, 23:58
Medlem
Theforeigners avatar
AJ säger här att han fik reda på att Lisa försvunnit redan ca 1/2 timme efter hon försvann!!!

HUR kommer det sig att AJ vet det redan då?
Polisen blev ju inte indblandad förns ca kl 22 som jag minns det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594

AJ säger här i radio interview, man hör altså AJ med egen röst säga detta ordagrant:

"Jag fik reda på det ganska snart efter at det hade hänt och jag tror att det var redan bara någon halvtimma efteråt att hon var borta."

Så AJ träffade Lisa tidigare på dagen och vet att hon försvann redan ca 1/2 timme efter hon försvann, lägg till hela handske historian + att han äger alla location förknippat med Lisa's mord, ja då t¨nker man hmmmm.

Jag påståt inte att AJ mördad Lisa MEN jag tror starkt på att han är indblandad på något sätt, kanske skydda någon familiemedlem elle vän.

I denna ljudfil säger AJ också att ha tog upp handsken OMEDELBART !!!
Medlem
Det som förbryllar mig lite är att AJ ska ha lämnat mycket intressant information om brödernas förehavande under den gångna veckan

Kan någon ge en gissning vad det kan ha för betydelse? Antingen borde infon peka ut dem eller få dem mindre misstänkta. Ser inget annat
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Alltså, det blir bara värre och värre i den här tråden. Tror du på allvar att AJ är en brutal seriemördare som har grävt ner massa lik i en lada han äger, som för övrigt ligger längs en stor väg?
Jag håller med dig, vad kul det skulle vara om vi kunde få ett objektivt omdöme om ägaren.
Vilket rykte har Arne på orten. Har polisen varit där tidigare i något ärende.
Är han med i någon förening osv. Har han mycket med kommunen att göra. Jobbar han politiskt inom kommunen. Om man säger Arne på kinnekulle vad är då första tanken hos folk i allmänhet.
2015-06-17, 23:59
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Varför skulle PC vara aktuell som MGM? Förstår ingenting nu! Bara man uttalar sig i media om fallet, alternativt hjälper till att leta, får man anklagelser riktade mot sig från fjuniga, 14-åriga, flashback-användare. Har aldrig sett på maken till något så löjligt som detta.

Jag tycker att alla som rört sig i området under hennes försvinnande är misstänkta tills polisen kan utesluta någon som misstänkt i form av ett alibi t.ex. Sedan kanske det inte är så på riktigt, men så tänker iaf jag.
2015-06-18, 00:00
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det som förbryllar mig lite är att AJ ska ha lämnat mycket intressant information om brödernas förehavande under den gångna veckan

Kan någon ge en gissning vad det kan ha för betydelse? Antingen borde infon peka ut dem eller få dem mindre misstänkta. Ser inget annat

Källa på det ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Vem bryr sig ifall du litar på gubben eller ej?

Nu var det ju inte det som frågan gällde ......utan bara en anledning till varför jag ställde den till en som litar på gubben (som han kallades i inlägget) Men du kanske förklara och ge ett vettigt svar - istället för att försöka göra dig rolig i tråden som alltså gäller mordet på Lisa Holm.
Medlem
Jag tror att det är tragiskt när en så ung tjej mördas. Mina tankar går till hennes familj. Sedan tycker jag att det är bra att man som medborgare får reda på vilka det är som är häktade. Jag vill veta oavsett vad patrask tycker är lämpligt eller inte. Jag tror inte att polisen har fel när det plockar in någon i så grova brott speciellt i tider då vänsterradikala, vänsterpatrask och annat slödde roch avskum kritiserar prolisen och har en jävla massa åsikter om allt. Hade dessa männsikor varit smarta, hade de inte varit patrask, vänsterradikala, pk media och vänsterpatrask.
2015-06-18, 00:01
Bannlyst
Som objektiv betraktare av tråden så måste jag delge er min uppfattning. Ser man till fakta så är de som är häktade inte fastnaglade utom allt rimligt tvivel.
Spekulationer här i tråden är oftast grundade på känslor och en total avsaknad av kunskap av hur lag och rätt fungerar i Sverige.
Jag påstår inte att de häktade personerna är oskyldiga, men besinna er.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in