2015-06-17, 18:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Så han gnäller,men det gör inte du nu?
Hmm.. Det kanske jag gör..

Men jag har inte gått på tomgång och gnällt i 25 år som Lundell. Han borde ha gnällt färdigt för länge sen, tycker jag.

Nu räcker det, Uffe! Gå i pension istället, gamle vän. Du gjorde några bra skivor och böcker när du var ung, men tyvärr har du inget intressant att säga längre, dags att bryta upp!
Citera
2015-06-17, 21:04
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
borde ha lagt ner karriären mot slutet av åttiotalet när han slutade att utvecklas.

Hans produktion sedan "comebacken" 93 har varit sanslöst bra och omfattande, den hade inte jag velat gå miste om iaf om han nu verkligen skulle ha lagt ner karriären.
Citera
2015-06-17, 21:07
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Hans produktion sedan "comebacken" 93 har varit sanslöst bra och omfattande, den hade inte jag velat gå miste om iaf om han nu verkligen skulle ha lagt ner karriären.

Skulle inte tro det. Sista bra albumet var "Längre inåt landet" 1980.
Citera
2015-06-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust

Tämligen arrogant och omoget skrivet med tanke på vilka objektivt sett stora klassiker som han levererat därefter såsom "Kär och Galen" och "Den Vassa Eggen", men det är klart, alla har vi rätt till en egen åsikt och jag föredrar faktiskt albumen fram till just det som du nämner
Citera
2015-06-17, 22:52
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Kanske på lite mjukare album som Xavante och Män utan Kvinnor, men när han mal på med sitt lite "tyngre" rocksound imponeras jag inte. Dessutom verkar han släppa precis allt han spelar in, sovrar inte bland materialet, vilket blir fel. Man ska bara släppa de bästa låtarna anser jag.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-06-17 kl. 23:02.
Citera
2015-06-18, 00:01
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Så omfattande vet jag inte, Män utan kvinnor och I ett vinterland är ju superba men i övrigt är det väl rätt ljummet?
Senast redigerad av snillet_1 2015-06-18 kl. 00:10.
Citera
2015-06-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust

Hans bästa platta kan vara från 1996. I min bok var Lundell sämre innan Kär och Galen-tiden än efteråt.
Citera
2015-06-18, 00:21
Moderator
Schlesiens avatar
Ta bok- och skivrecensioner i respektive delforum.

Här är topic personen Ulf Lundell.

/ Moderator
Citera
2015-06-18, 09:11
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Hans produktion sedan "comebacken" 93 har varit /.../ omfattande, den hade inte jag velat gå miste om iaf om han nu verkligen skulle ha lagt ner karriären.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Så omfattande vet jag inte/.../
På vilket sätt har produktionen inte varit omfattande?

Citera
2015-06-18, 09:19
Medlem
-Haha..Gott gry i Lundell.han daskar opp bortskämda dottern på bara stjärten offentligt i bloggen. Även värstingen Persbrat får en örfil så plomberna trillar ur av den gamle silverryggen Uffe.
Citera
2015-06-18, 09:20
Medlem
TheHollyhockGods avatar
SD gick över 20% i opinionsundersökningarna idag (20.1% i YouGov).

Hade inte Lundell lovat att dra tillbaka "Öppna Landskap" om detta hände?
Citera
2015-06-18, 10:28
Medlem
BorgeHs avatar
Det kanske är dags att omvärdera min syn på Ulf? Han verkar ju ha några vettiga åsikter trots allt (se på http://www.ulflundell.com/badgers-drift/). Jag gillar att han piskar upp med ord sin bortskämda dottern offentligt. Hur många av oss har inte barn som använder oss som bankomater?
Nu är det nog.
Man kan skriva dumheter, sen kan man smsa och be om pengar. Som jag överför. Frihet och oberoende kostar. Bland annat pengar. Sannas söner har en far som kör Rolls Bentley Ferrari. Nästa gång det krisar får man vända sej dit.
Eller annorstädes.
Gillar också hans analys tidigare av SD:s framgångar och hans syn på bortskämda invandrare:

Men

å andra sidan en dam som heter Somar Al Naher skriver krönika och pissar på mottagandet hon fått här i landet, som flykting, som asylsökande. Hon vill inte ha nån djävla välkomstceremini nu när hon efter flera år äntligen blivit svensk medborgare, hon vill ha en URSÄKT, för all skit hon tycker hon gått igenom för att äntligen få bli svensk.

Sånt gör mej förbannad.

Lite tacksamhet, lite low profile, lite respekt vore klädsamt. Hur skulle man själv bete sej om man sökte medlemskap i säj USA, Spanien, whatever wherever? Ja, jag skulle åtminstone ta det lugnt och se mej omkring.

En annan med namn från Östra Medelhavet skriver att svenskar älskar bögar och hatar familjen. Såna är vi. Anser han.

Är det konstigt att SD ökar?

Nope.
Kanske dags att besöka någon konsert i sommar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in