Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Någonstans tidigare i tråden har det påståtts att hon hittades i en garderob/skåp i den större ladan i Martorp.

https://i.imgur.com/2r7W4Cv.jpg

Hon hittades i ett skjul enligt bilden i sammanfattningen.

Fan vad sjukt det här är, att ingen av MGM erkänt är otroligt.

Har så svårt att tro att dessa tre töntar skulle stå emot stenhårda förhör i en vecka.

Får hoppas att polisen inte kör in sig på ett spår, skulle inte förvåna mig om det är fel personer gripna.
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latexjossan
Kan inte, försiktig av helt naturliga skäl.
Jag är inte källan ... röjer heller inte källan för hens skull och polisens arbete.
Men jag vet att jag skrivit stämmer.
Resten är bara mina gissningar och spekulationer ... men de passar ihop givetvis

Låter inte riktigt logiskt att detta ska vara hemligt. Om man misstänker en man i en skåpbil som raggar upp tjejer i samband med försvinnandet så borde väl polisen gå ut och vilja ha mer information om detta och söka fler vittnen.

Luktar troll!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Det är bara från en video... LÄNK

Dessutom förmodligen ett skämt.
Medlem
Popc0rns avatar
Så GM låste efter sig. Intressant
2015-06-17, 23:37
Medlem
PierreochThomass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppman
Går det att få en profil på PC?

https://www.facebook.com/pi*rs.cl*ment?fref=ts *e
Medlem
vi kan nog avskriva mammans version om att hon talat med bekanta som sett bröderna sitta och fika 18.15

De skulle rimligtvis inte sitta häktade i sådana fall då de har alibi. Såvitt vi vet så finns det bevis mot bröderna, eller någon form av bevisning så fika-teorin håller inte. Polisen har nog fått in mängder med info och "tips" som är lögner vilket bara är slöseri med tid och resurser.

Om inte annat så är det någon/några som uppgivit felaktig information, rent ut sagt ljugit för polisen då det på ena planhalvan finns uppgifter som talar FÖR bröderna för att på andra planhalvan finnas bevis som talar MOT.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Nån redigerare som fått nåt om bakfoten. I polis uttalandet sägs in get om att man brutit sig in.

Dubblar nog på den, vad jag förstod så var det verktygsboden de bröt sig in i.
2015-06-17, 23:38
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Smaka lite på den här frågan:

Är mord logiskt?
Ja, det är det.
För den som begår mordet finns alltid en logik. Naturligtvis är det inte logiskt efter allmänna parametrar men likväl så gör mördaren ett val av en anledning.

Därför är det oerhört viktigt i en utredning att aldrig avfärda vissa saker per automatik. Motiv och logik finns alltid hur trivialt det än kan te sig för den "normala" världen.

I detta fallet finns det en hel del saker som verkar ologiska men likväl finns de. Fynd av olika slag i närheten av brottsplatsen och på väg mot samma håll som den döda flickan och litauernas bostad.

Jag kan uppriktigt säga att det finns en hel del som gnager mig i det här. Hur hittar man anledning att klanta till det när man kan komma undan med brottet? Hur? Varför?
Finner man logiken och motivet så förstår man också brottet och gärningsmännen. Trivialiteter kan aldrig sätta begränsningarna i en utredning.
2015-06-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Någonstans tidigare i tråden har det påståtts att hon hittades i en garderob/skåp i den större ladan i Martorp.

Trådsanningar har jag inte mycket för
2015-06-17, 23:39
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Inte för att jag själv tror på det MEN rent teoretiskt skulle det kunna vara så att polisen faktiskt misstänker AJ men utåt vill spela att det är litauerna som är misstänkta. För att få AJ att slappna av, begå ngt misstag och avslöja sig själv?

+1
Det har jag också varit inne på. Särskilt att man grävde så djupt i någon lada kunde tyda på att man ville hitta äldre lik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Hur vet du att dom saknar alibi?

Ulf-Utredaren för ett resonemang om hur utredningen kan se ut. Om du läser de två övre avsnitten i hans inlägg ser du det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Tvärtom så finns det vad jag vet bara indicier som pekar ut Litauerna, inga vittnen som såg dom dräpa, inga tekniska bevis, indicier är just att det finns saker som pekar mot dem som nån lätt kan fabricera.

Litauerna har ju gott rykte hos alla så nåt plötsligt hjärnsläpp talar inget för.

Konstigt hur många i tråden som verkar sitta med utredningen framför sig? Hur fan vet ni vad polisen har och inte har för indicier eller konkreta bevis? Tänk om de sitter med DNA ifrån Lisa som härrör ifrån brödernas bil, det är inga dåliga indicier det...

Har dessa litauer hemskt många kompisar i tråden eftersom så många inte vill att de ska vara skyldiga? Har aldrig sett på maken....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in