Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petsets
Känns som att utredningen inte kommer någonstans tråkigt nog, det känns även som att pappan kan möjligtvis vara inblandad. Många här inne har påpekat det men hur kommer det sig att pappan åker för att kolla upp henne när hon inte kommer hem efter 1h, visst överbeskyddande men alla eller de flesta föräldrar väntar en längre stund då man vet att det kan uppstå lite trafik(hur ofta hon kom hem sent efter jobbet vet vi väl inte?) men pappan åkte med en gång. Polisen verkar inte ha övertygande bevis heller för att fälla bröderna trots att det har gått en bra tid, man är annars ute tidigt med att informera detta till allmänheten. Vi får hoppas att detta uppklaras snabbt och att mördarna åker fast!

Va fan yrar du om?

Man har HÖJT misstänkandegraden till den HÖGSTA graden av misstanke.

Polisen kan inte ha särskilt mer övertygande bevis i dagsläget.

Utredningen har gått framåt väldigt mycket.
Otroligt att du inte fattar det.
2015-06-17, 23:08
Medlem
Algifaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petsets
Känns som att utredningen inte kommer någonstans tråkigt nog, det känns även som att pappan kan möjligtvis vara inblandad. Många här inne har påpekat det men hur kommer det sig att pappan åker för att kolla upp henne när hon inte kommer hem efter 1h, visst överbeskyddande men alla eller de flesta föräldrar väntar en längre stund då man vet att det kan uppstå lite trafik...

Men hon var 17 år, och åkte moped på en lång väg, och sagt att hon skulle varit hemma men sen var mobilen plötsligt avstängd. Jag hade självklart åkt med bilen om min dotter inte svarar. Han kanske trodde att hon varit med om en bilolycka, eller kört av vägen, eller blivit mördad av en Litauisk gästarbetare?
2015-06-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan12
Berätta mer om bilen

Kan inte, försiktig av helt naturliga skäl.
Jag är inte källan ... röjer heller inte källan för hens skull och polisens arbete.
Men jag vet att jag skrivit stämmer.
Resten är bara mina gissningar och spekulationer ... men de passar ihop givetvis
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag utgår ifrån att flickan tystnades omedelbart. All statistik och det lilla vi vet i det här fallet tyder på det.
Allt annat är bara filmfantasier.

omedelbart i förhållande till vad?
Medlem
Skaraborg2s avatar
Antingen fortsatt häktad eller frisläppt.

[quote=Tingsnotarien|53738421]Instämmer, den som säger sig vara säker i dagsläget ljuger. Men om Göta hovrätt imorgon också anser att det föreligger sannolika skäl så har en åklagare och två rättsinstanser ansett att så är fallet, vilket enligt min mening betyder att nej det är långt ifrån klarlagt att de är skyldiga men något finns det som inte i alltför obetydlig riktning pekar åt deras håll.[/QUOTE]

Naturligtvis kan inte någon i dagsläget vara säker på någonting. Vi skribenter här i tråden vet alldeles för litet och därför kan det enbart bli spekulationer.

Just det! Om hovrätten också skulle gå på åklagarens linje så är det två rättsinstanser som ser grunderna för häktningen på sannolika skäl av 31-åringen på ett likadant sätt.

Det är förstås inte klarlagt att han är den skyldige om så ev. skulle ske, men skulle det bli ett negativt besked för den häktade så har han hamnat i en sämre situation än innan. Därför är detta bra att han kommer att överklaga häktningen och få detta prövat ånyo även om det är en tvåeggad handling.

Alltså antingen fortsätt häktad eller frisläppt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Först. Synonymer språkligt har vi just därför att varje område har sitt egna tekniska vokabulär. Det betyder INTE att en synonym helt kan bytas till en annan i samma kontext.

Återigen. Det jag försöker säga - som du tydligen fortfarande inte förstår - inte INTE att motiv saknas, utan att frågan om motiv är irrelevant. Detta har ju visats gång på gång på gång. Rent empiriskt är motiv en väldigt dålig utgångspunkt och polisen använder inte heller den utgångspunkten. Vidare, spekulation baserad kring ett spekulativt motiv blir "dubbelspekulativt" och så gott som alltid fel. Så "motiv-driven" undersökning kan därmed beskrivas som rent pseudovetenskaplig med föga förutsättning att komma rätt.

Ingenting sagt om att det inte skulle kunna finnas ett motiv. Det är bara föga intressant. Antingen självklarheter eller så stolligt att endast GM förstår det.

Om GW super eller går på piller spelar naturligtvis ingen roll, det är bara ett ad hominem-argument mot person i stället för sak. "Du har fel på grund av X! - nej, du har fel, och luktar illa". Ungefär den nivån.

Aja, inte jag som började!
Men allvar, nä, motiv är inte intressant, speciellt inte i detta fallet. Men i John Hron-fallet var det jävligt intressant! Även för GW! Så han biter sig själv i tungan när han uttalar sig så!
Men nu ska jag hitta dunet, hoppas det kommer någon ny info under natten!
2015-06-17, 23:10
Bannlyst
Visst skall det bevisas att bröderna ligger bakom detta fruktansvärda dåd men jag är helt övertygad om att det är dom som gjort detta. Sedan får vi se om dom blir fällda för det vilket jag tror för dom har spridit bevismaterial överallt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xrobinx
Nu har jag följt denna tråd sedan förra söndagen, men har inte vart särskilt sugen på att skriva något. Detta blir även min debut på FB efter att ha vart registrerad x antal år. Jag funderar över en sak kring detta mord, detta gör mig jävligt tveksam till att litauerna är skyldiga till detta.

Om nu Mamman påstår att hon talat med litauerna runt 18:15 tiden dagen då Lisa Holm försvann över skype så måste det finnas lagrat någonstans i deras telefoner och även samtalet/filminspelningen över samtalet? Är jag ute och cyklar?

Mamman har aldrig påstått att hon har talat med dem 18.15 på Söndagen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, det har varit olika versioner, men jag litar på vad gubben säger.

Vad gäller att tala gott om sina söner så kan man kanske tänka sig att mamman beskriver dem i förskönande ordalag, vänd på steken.

De dricker mycket sprit, 18:15 tog de sig en hel kopp vodka ur stulna koppar, i skolan slog de sina kamrater på daglig basis, i Sverige roar de sig med att skjuta luftgevär på AJ:s katter, alla tre brukar tjuvfiska i AJ:s damm, den ena sonen stal en hel trailer med hemelektronik som han sålde på gatan och tjänade grova pengar, om de skulle råka köra på någon så smiter de som de alltid har gjort, och barnens far har aldrig varit sjuk, det säger hon bara för att vi ska tycka synd om henne.

Nå, har vi den perfekta mördartrion här?

Jag fattar dock inte vad du menar, Arne pratar gott om dem. Arnes version av upphittandet av handsken stämmer överens med andras.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Jag tror ta mig fan att kanske PC , godsherren och sonen är de skyldiga. Sedan har de tillsammans lagt spåren till de stackars bröderna?
Vet inte om du är sarkastisk och ironisk här men det skulle ju kunna vara så att AJ skyddar en honom närstående person genom att plantera och hitta fynd som leder till hans arbetare istället för till hans eget hus.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Men ditt lilla troll.
Dom är inte dömda.
Aktuell tidpunkt?!?!?! När blev hon dödad?

Troll??
Väx upp istället Mr född 87.

Självklart är dom inte dömda. Det vet väl alla?

De är på SANNOLIKA SKÄL misstänkta för mord. Den högsta graden.
2015-06-17, 23:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xrobinx
Nu har jag följt denna tråd sedan förra söndagen, men har inte vart särskilt sugen på att skriva något. Detta blir även min debut på FB efter att ha vart registrerad x antal år. Jag funderar över en sak kring detta mord, detta gör mig jävligt tveksam till att litauerna är skyldiga till detta.

Om nu Mamman påstår att hon talat med litauerna runt 18:15 tiden dagen då Lisa Holm försvann över skype så måste det finnas lagrat någonstans i deras telefoner och även samtalet/filminspelningen över samtalet? Är jag ute och cyklar?

Ditt första inlägg och det blir så fel på något vis. Litauerna talade inte med sin mamma 18:15 den dagen Lisa försvann, och försvann Lisa över Skype så vette fan hur hon sedan hamnade i en lada i Blomberg, hm?

Nu har vi i alla fall ytterligare en tokig teori om hur Lisa försvann från caféet, vi slapp aliens åtminstone. Ja, jag skulle vilja påstå att du är ute och cyklar och borde hålla dig härifrån x antal år till.

mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in