Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 23:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Va fan yrar du om?

Man har HÖJT misstänkandegraden till den HÖGSTA graden av misstanke.

Polisen kan inte ha särskilt mer övertygande bevis i dagsläget.

Utredningen har gått framåt väldigt mycket.
Otroligt att du inte fattar det.
5
Lägg ner nu, om polisen hade haft det minsta på dom förutom en eftersökare från mps som tyckte de var konstiga, hade de naturligtvis gripit dom tidigare
2015-06-17, 23:18
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Bevisningen blir svår då bröderna har fått lov att röra sig fritt på ägorna vilket innebär att det inte räcker med att påvisa att de har befunnit sig på en viss plats osv. Spår efter dem kan finnas överallt.

Men detta väckte min nyfikenhet kring en annan fråga. Vet AJ var kroppen hittades? Har han möjligtvis blivit informerad om att den fanns på hans ägor och exakt var? Eller sitter han på samma information som vi gör?
Ok då fattar jag. Men är de mördarna så lär det inte saknas spår, på BO, i bilen etc
2015-06-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag undrar framförallt. Vad är "ladan" för något? En jättestor byggnad.. men fortfarande inte beskriven här i tråden.

Ladan som många refererar till är byggnaden mitt emot caféet, över vägen. Det finns med i sammanfattningen i trådstart

Edit: Det är i ladan man hittade handsken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Om det nu hade varit bröderna. Varför skulle dom lägga ut spår som leder raka vägen till deras lya?!
Ologiskt.

Smaka lite på den här frågan:

Är mord logiskt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Till TV4 så säger han att flera tog i den, http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/mark%C3%A4garen-ber%C3%A4ttar-var-med-och-hittade-handsken-3185133

"då tog först en av de anställda upp den, sen tog min samarbetspartner... och sen tog jag den."

Varför i hela friden tar alla dessa tre i handsken? Det finns väl idag inte en svensk som inte är förståndshandikappad som inte förstår att man inte ska fingra på potentiellt bevismaterial. Bevismaterial förstod man uppenbarligen att det kunde vara eftersom man gick till polisen med handsken. Undrar om GW skulle kalla det besvärande.
Vart än denna utredning landar ska det bli intressant att läsa slasken.
2015-06-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, egentligen har någon gjort det, bland annat jag, senast idag.

Jag undrar fortfarande vem som har access till ovanvåningen. En gärningsperson kan ha dragit upp lisa för trappan, vet vi om polisen ens har varit inne där?

Jepp. Bra. (men jag är även ute efter en beskrivning av byggnaden inkl invändigt - dock ej lika viktigt som med ladan iofs)
Medlem
Citat:
Jag undrar framförallt. Vad är "ladan" för något? En jättestor byggnad.. men fortfarande inte beskriven här i tråden.

Ladan ligger mittemot Cafet där flickan jobbade. Det är en ladugård, eller sitter rättare sagt ihop med en ladugård.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capulca
Men det finns ingen intervju där Arne säger att ingen annan än han själv rört handsken, även om han hoppar över hela kedjan som handsken gått i och bara säger, jag hittade handsken och lämnade den till polisen. Man får ju isåfall utgå ifrån att det han säger stämmer, att en anställd (en av bröderna), hans samarbetspartner och han själv har tagit i handsken.

Då tog jag OMEDELBART upp den!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185594
2015-06-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Framgår inte att fyndplatsen var låst.

Jodå, det har det talats om sedan de hittade henne, nämligen att polisen var tvungna att bryta sig in. Jag läste också i nån rapport att litauerna hade delvis blivit misstänkta för att "de vägrade släppa in polisen i ladan", men det kanske var nån journalist som missförstått förloppet eftersom det ju var i en annan lada LH hittades.
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Ja, men lägg till massvis med tv-serier, filmer, kanske nån beckfilm också.

Och Jönssonligan, med tanke på att de häktade spritt offrets tillhörigheter omkring sig.
Medlem
Citat:
ja, här kommer min poäng igen.. när mötte hon gärningsmannen och var?

Varför undrar ingen det? Alla har bestämt sig utifrån vilda spekulationer, men det finns mängder med varianter som är lika eller mer sannolika.

Förmodligen i ladan mitt emot kaféet.

Polisen vägrar släppa den ladan. Man har ju uppenbarligen gjort mer fynd än en handske där inne. Annars hade de varit borta för länge sedan.

Jag tror detta är mordplatsen.

Tekniker avlöser ju varandra fortfarande där inne.
Med stor sannolikhet mord/dråp-platsen.
2015-06-17, 23:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petsets
Känns som att utredningen inte kommer någonstans tråkigt nog, det känns även som att pappan kan möjligtvis vara inblandad. Många här inne har påpekat det men hur kommer det sig att pappan åker för att kolla upp henne när hon inte kommer hem efter 1h, visst överbeskyddande men alla eller de flesta föräldrar väntar en längre stund då man vet att det kan uppstå lite trafik(hur ofta hon kom hem sent efter jobbet vet vi väl inte?) men pappan åkte med en gång. Polisen verkar inte ha övertygande bevis heller för att fälla bröderna trots att det har gått en bra tid, man är annars ute tidigt med att informera detta till allmänheten. Vi får hoppas att detta uppklaras snabbt och att mördarna åker fast!

Det här var första gången hon körde moped till och från. Det blåste rejält. Hon smsade pappan 18.23 att hon var på väg hem. Hon skulle vara hemma runt 19.25. När han inte kunde ringa henne (telefonen var ju avstängd) och hon var runt en halvtimme försenad åkte han iväg. Förmodligen för att han var rädd för att hon varit med i en trafikolycka och låg skadad efter vägen. Jag tro de allra flesta föräldrar skulle göra som han. Att vara förälder medför en viss berättigad eller oberättigad oro för sitt barn.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-17 kl. 23:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in