2015-06-17, 22:46
Medlem
Mitt första inlägg här.
Har följt tråden nästan från start
Är mycket osäker på om de två bröderna är mördare, orsaker för och emot har ju stötts och blötts här i tråden ur alla tänkbara perspektiv. Jag tror att de vet något, inblandade på något sätt men att de inte är mördare.
1. Det bekräftas egentligen av att åklagaren både säger och skriver fel. Vad jag läser innan de ändrade rubriceringen "de här killarna vet något om det" (Även polisen svamlar i rubricering)
2. AJ säger det tydligt, detta är bra grabbar, vi (jag) har lämnat mycket uppgifter till polisen, till och med på band och att de förmodligen sitter bra där de sitter (allt tyder på annan anledning än mord)
3. Timmarna före försvinnadet så sker det ett par mycket märkliga iaktagelser(människ/or) runt Blomberg, konstiga människor som inte skulle varit där. Detta vet polisen också genom förhör.
Tips : En tredje man som är mördaren kommer dyka upp i utredningen, kanske en fjärde också men ej troligt.
1 och 2 är givetvis mina spekulationer 3 är från säker källa.

Johan
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det tyder på en mycket slarvig tjänsteman. Hur ska man då lite på att han är noggrann i sitt beslut?

Jag kan erkänna att det förefaller slarvigt men jag är övertygad om att tingsrätten valde en av sina mer lämpade rådmän för det här fallet. Oavsett så kommer beslutet överklagas och då får vi se om Göta hovrätt instämmer i den slarvige rådmannens bedömning eller inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
Tror det misstaget kommer vara avgörande,
En annan spännande grej är att AJ tillsammans med bröderna och en annan man går in i ladan och hittar LH s handske.. de gjorde dom väl efter avspärrningen var hävd.

Största misstaget kan vara att dom snöade in på ladan som mordplats och struntade i att spärra av hela området
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Vad är ditt problem med att de får tolkar egentligen?
Skriv ut det i stället för att komma med konstiga antydningar.

Ok, här kommer det.
Det snackades om att kvinnan kan ha misstolkats (2 år i sverige, och även jobbat på caféet som städare)
Hon är häktad för grovt skyddande av brottsling, men ändå sitter folk här inne och försvarar bröderna och henne.
Det har snackats om att hon inte kan språket...
Bullshit!

Tolk kopplas in, för antagligen förstår man inte Litauisk brytning, eller så vägrar de att prata annat än just Litauiska - Något stämmer inte!

Så, där har du anledningen varför jag hänger upp mig på språket!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Du snackar en massa skit.
Man har en indiciekedja. Tvivlar skarpt på såväl vittnen som teknisk bevisning.

Vittnet är det ju bekräftat att det redan finns. Missing People inte minst.

Teknisk bevisning VET vi inte fanns vid häktningsframställan.

Så det är du som snackar skit mr född 87.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Stämmer bra, just detta är det som fått mig att tro att utredningen har en del på fötterna.

Förlåt om jag låter dum nu. Men vad menar du och andra när ni skriver "Har en del på fötterna"?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avduki
Sa inte brödernas mamma att de hittat en handske o råkat ta i den ? 😆 nu sa ju arne att han hittade den och gav den till polisen direkt och i sin tur fick de bekräftat av lisas pappa att de var lisas. Något som stinker i de här, rätt rejält..

Jag litar mer på AJ i det här fallet, bröderna hade all anledning att dra den storyn för mamman, förmodligen tänkte de inte så långt som att AJ kanske ger en annan version till media.
2015-06-17, 22:47
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Nje, första bilden här, enligt denna arikel så är det maskinbyggnaden till höger.

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp

Ah. Intressant. PC är, påpekats tidigare, utbildad i maskinteknik och kunnig om motorer av vad man kan se till hans facebookbilder. Om LH hittades i maskinhallen som du säger så kan PC mycket väl haft tillgång till och kännedom om maskinhallen. Hoppas inte PC ramlar mellan stolarna hos polisen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avduki
Sa inte brödernas mamma att de hittat en handske o råkat ta i den ? 😆 nu sa ju arne att han hittade den och gav den till polisen direkt och i sin tur fick de bekräftat av lisas pappa att de var lisas. Något som stinker i de här, rätt rejält..

Nej Arne sa att flera hade tagit i den
Medlem
massepojkens avatar
För mig är det en stor gåta att folk lägger så stor vikt vid vad GW Persson säger. Gubben har ju inte ett rätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Största misstaget kan vara att dom snöade in på ladan som mordplats och struntade i att spärra av hela området

De första dagarna var caféet också avspärrat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Lustmördande far och son Vanger i Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" har du kanske
stiftat bekantskap med och så inspirerar detta till denna gastkramande teori...?

Ja, men lägg till massvis med tv-serier, filmer, kanske nån beckfilm också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in