Citat:
Ursprungligen postat av
DjILY
Först. Synonymer språkligt har vi just därför att varje område har sitt egna tekniska vokabulär. Det betyder INTE att en synonym helt kan bytas till en annan i samma kontext.
Återigen. Det jag försöker säga - som du tydligen fortfarande inte förstår - inte INTE att motiv saknas, utan att frågan om motiv är irrelevant. Detta har ju visats gång på gång på gång. Rent empiriskt är motiv en väldigt dålig utgångspunkt och polisen använder inte heller den utgångspunkten. Vidare, spekulation baserad kring ett spekulativt motiv blir "dubbelspekulativt" och så gott som alltid fel. Så "motiv-driven" undersökning kan därmed beskrivas som rent pseudovetenskaplig med föga förutsättning att komma rätt.
Ingenting sagt om att det inte skulle kunna finnas ett motiv. Det är bara föga intressant. Antingen självklarheter eller så stolligt att endast GM förstår det.
Om GW super eller går på piller spelar naturligtvis ingen roll, det är bara ett ad hominem-argument mot person i stället för sak. "Du har fel på grund av X! - nej, du har fel, och luktar illa". Ungefär den nivån.
Aja, inte jag som började!

Men allvar, nä, motiv är inte intressant, speciellt inte i detta fallet. Men i John Hron-fallet var det jävligt intressant! Även för GW! Så han biter sig själv i tungan när han uttalar sig så!
Men nu ska jag hitta dunet, hoppas det kommer någon ny info under natten!