Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Har inte arbetat med denna typen av brott har själv arbetat med ekobrott och fått se att allt man tror från början kanske är inte är sant även om det leder till en häktning.

Men om någon häktas på sannolika skäl? Är inte det en rätt så rejäl indikation på att de som häktats faktiskt är skyldiga?
2015-06-17, 22:28
Medlem
David-Humes avatar
Jag gör ett nytt försök att lyfta fram något som jag postade tidigare men som gick ouppmärksammat förbi. En person som flera gånger träffat bröderna kommer på i efterhand att allt inte riktigt har stått rätt till hos den yngre brodern under veckan

Citat:
En annan person som känner bröderna berättar för Expressen att han träffat männen ett flertal gånger mellan Lisa Holms försvinnande och gripandet. Han menar att han nu i efterhand tänkt på att den yngre brodern agerat konstigt efter att Lisa Holm försvann.
Han var lite tillbakadragen den senaste veckan och väldigt tystlåten mot vad han brukar vara, säger han.
Den äldre brodern ska ha uppträtt som vanligt medan den yngre brodern betedde sig annorlunda mot vad han brukar, enligt personen.
Han höll sig undan och tittade ner i marken, och det har han aldrig gjort förut. Men jag dömer dem inte i detta läge utan håller mig neutral. Jag har inget ont att säga om dem, säger han
http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Detta bekräftar ju det som Rohna skrev några timmar tidigare
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De talar inte flytande svenska. Inte flytande engelska. Använde lite blandning. Skarp brytning. Lågmälda och tysta. Svåra att få ögonkontakt med. Träffade dock inte kvinnan.
2015-06-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det jag reagerar på är att de behöver tolk, men ändå kan snacka med svenskar när de jobbar...
Väldigt mystiskt!

Inte alls. Det är en helt annan sak att sitta i en rättssal än att prata om väder och vind.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Han spelar god. Men det syns lång väg att han är elak. Intressant i intervjun är att han visste att Lisa för första gången skulle åka hem ensam med sin moped. Kan han ha sagt det till någon släkting eller kompanjon i trakten? Eller använde han den informationen själv? Eller var det någon på kaféet som hörde det när kaféägarinnan pratade om det?

"Arne träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.

– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv"

Varför i Herrans namn skulle kaféägarinnan ha presenterat Lisa för Arne och dessutom berättat för honom att det var första dagen som hon åkte till jobbet själv? Lämnade kaféägarinnan samma information till alla andra gästerna också eller var Arne en speciell gäst? Dessutom ska Arne ha lämnat information till polisen om litauernas förehavanden under förra veckan. Hur kan han veta någonting om deras förehavanden på fritiden, om han inte umgicks med dem privat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dejanexus
Just, det har man som läkare. Exempelvis psykoterapeut, psykolog, psykiater o.s.v.
Jag läste fel i början och svarade nonsens på din post. Sorry.

Nu verkade det nog bli lite fel igen En psykiater är en läkare, men icke en psykoterapeut eller psykolog, men det kanske du visste, kanske en felformulering från din sida.
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Hur kan du vara övertygad om deras oskuld när åklagaren presenterat bevis för TR som dom anser vara tillräckliga för att häkta männen på den högre misstankegraden? Något man även gjorde efter minimal överläggning vilket tyder på att det inte fanns minsta lilla tvekan från Tingsrätten att dessa personer på sannolika skäl har utfört mordet?
Det var väl maratonförhandlingar innan besluten fattades?
2015-06-17, 22:30
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som sagt. Detta var vad han sa

– De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är.

Han är övertygad om att dom är oskyldiga, tolkar jag det som.

Verkar snarare som att han genuint tycker om dem då han inleder med att säga att han skulle bli besviken om de var skyldiga och med detta senare uttalande endast menar att det är en sådant hat emot dem nu att de lika gärna kan sitta i häktet för deras egen skull.

Ursäkta trodde du skrev, skyldiga istället för oskyldiga.
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-06-17 kl. 22:32.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som sagt. Detta var vad han sa

– De är på rätt plats nu. För innan det här blir utrett så är det inte roligt för dem att vara någon annanstans än där de är.

Han är övertygad om att dom är oskyldiga, tolkar jag det som.

Ja det tror jag med att han är, övertygad att dom är oskyldiga,
men rätt plats för oskyldiga är inte i häkte alldeles oavsett
Senast redigerad av Mickeavensis 2015-06-17 kl. 22:32.
Medlem
Citat:
Jo, men deras sista bild ihop är från 2014, inget med honom efter den bilden! Allt är borttaget nu så det är svårt att bevisa påståendet.
Ok! vIngen pojkvän då, då stryker vi det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
ett förbannat misstag polisen gjorde var att dom hävde avspärrningarna i ladan för att sedan spärra av igen när redan fullt med folk har hunnit gå där och trampa

Tror det misstaget kommer vara avgörande,
En annan spännande grej är att AJ tillsammans med bröderna och en annan man går in i ladan och hittar LH s handske.. de gjorde dom väl efter avspärrningen var hävd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Jodå GW super alltid så här års, säger han själv öppenhjärtligt och det där om en avlägsen beundrare låter rimligt (gärna med ett kriminellt förflutet) det är GW teori och även min, sen gäller det att hitta pojken som enligt min teori var väl kunnig med omgivningarna och smart nog att plantera bevis hos Litauerna.

Vilket snömos.
Att någon skulle helt random börja plantera ut bevis som ska peka ut en annan speciell person.

Detta skulle i sådana fall vara planerat in i minsta detalj.
Sådant gör man inte spontant eller under ett infall.

Det finns 1000000 saker som tyder på att detta är icke-planerat av någon med lokalkännedom.
Inte minst de två viktigaste faktorerna PLATS och TID.

Men du anser att någon suttit och planerat detta för att peka ut andra gärningsmän.

Glöm detta.
2015-06-17, 22:31
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Men om någon häktas på sannolika skäl? Är inte det en rätt så rejäl indikation på att de som häktats faktiskt är skyldiga?

Nja, rejäl indikation är att ta i då steget mellan sannolika skäl och ställt utom rimligt tvivel är stor men visst det talar för att utredningen har lite dignitet i vart fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in