Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
AJ tycker alltså att det är bra att bröderna sitter häktade, för vem undrar jag?

Om du insinuerar att AJ har nåt med saken att göra så skulle han nog ha lite ångest istället.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Nej, det vore en konstig sak att berätta för någon man precis träffat.

Nu var det nog kaféägarinnan han pratade med och henne har han nog träffat många gånger förut.
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Känner en fängelsevakt som hävdar att 90 % av de som hamnat i fängelse säger till vakterna att de är oskyldiga. Men i detta fall är jag övertygade att de häktade är oskyldiga. Här har de ett tryggt jobb som de aldrig skulle göra något för att riskera.

Man ska aldrig säga aldrig, jag är övertygad om att det har skett förut.
2015-06-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Expojkvännen spelade boll. Någon ny pojkvän känner jag inte till. Du?

Nej, men tidigare i tråden nämndes pojkvän som var me och sökte.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Här är en intressant artikel nyss om markägaren.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Det jag reagerar främst på är hans lovord för Litauerna samtidigt som "dom är på rätt plats" , rätt plats är nog i frihet i Litauen om dom är oskyldiga och inte i ett svenskt häkte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Vem här inne kan ta i uppgift att ligga på Göta hovrätt imorgon, dels för att höra när överklagandet kommit in och sedermera, dels för få reda på vad beslutet blev.

Beslutet är av minst sagt stort intresse.

Ja hade varit kul att få veta utgången där.
Men tror att en eventuell överklagan aldrig går igenom som det ser ut nu.
Medlem
Citat:
Ser ni inte det här programmet med FBI-mannen som efter många år förhör alibin som sovit hela tiden då GM gett dem sprit och svensk polis aldrig frågat upp riktigt? Är alibit verkligen pålitligt?

Och för att tillägga till detta. Unga Jessika som mördades i Skellefteå. Där hade den misstänkte alibi av sin fru som han för övrigt dödade något år senare.
2015-06-17, 22:22
Medlem
Citat:
Känner en fängelsevakt som hävdar att 90 % av de som hamnat i fängelse säger till vakterna att de är oskyldiga. Men i detta fall är jag övertygade att de häktade är oskyldiga. Här har de ett tryggt jobb som de aldrig skulle göra något för att riskera.

Hur kan du vara övertygad om deras oskuld när åklagaren presenterat bevis för TR som dom anser vara tillräckliga för att häkta männen på den högre misstankegraden? Något man även gjorde efter minimal överläggning vilket tyder på att det inte fanns minsta lilla tvekan från Tingsrätten att dessa personer på sannolika skäl har utfört mordet?
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Därför rör det sig således om antingen:

1. De två litauerna
2. AJ.
3. AJ:s son

Kan vara ett fall av sådan far, sådan son... får rysningar.

Någon som vet om AJ:s son själv har en son?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis

Det jag reagerar främst på är hans lovord för Litauerna samtidigt som "dom är på rätt plats" , rätt plats är nog i frihet i Litauen om dom är oskyldiga och inte i ett svenskt häkte.

Han menar ju att dom om dom skulle släppas så skulle arga personer försöka misshandla dom etc.
2015-06-17, 22:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dikert
Men om nu litauerna är skyldiga, varför då ens sprids ut sakerna istället för att bara dumpa alla sakerna tillsammans med kroppen. För att uppehålla polisen? För att leda dem hem till sig själva? Förstår inte

Omöjligt att veta men dessa saker kan ju ha spridits under kvällen hon försvann och mordet möjligen hände och att de blivit intressanta är mer för att de försökt sopa undan dessa allteftersom. Det var väl troligen något sådant som gjorde att Missing People kontaktade polisen i fredag om man skulle gissa.
2015-06-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis

Det jag reagerar på är att de behöver tolk, men ändå kan snacka med svenskar när de jobbar...
Väldigt mystiskt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in