Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Jag tänkte samma sak när jag var uppe nu. Kroppen är funnen, så jag skulle vilja sätta sök längs vägarna på ca 30 meter åt båda håll. Det finns garanterat något längs vägen...

Vad jag förstått så är finns det fortfarande avspärrningar i området. MP är iofs bortkopplade, men söket fortsätter.
2015-06-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
kan vara lisa själv som slängt det om hon blivit bortförd för qatt lämna spår efter sej

Egentligen enda någorlunda vettiga förklaringen...
Men det påstås att fynden dykt upp efter Mp avsökt områden.
2015-06-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Yepp! är inte det en snitslad bana så vad!
Det gjordes även fynd vid en prästgård utefter vägen mot Källby.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Bra sammanställning!
Senast redigerad av Tosabiten6 2015-06-17 kl. 21:56. Anledning: Feltolkat
2015-06-17, 21:54
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Fy fan vad du snackar skit! Om GW super just nu eller inte vet vi ingenting om. Däremot kan vi nog vara säkra på att han har "inside information" i fallet. Men självklart skulle han inte säga det i medierna.

LH:s vänner må vara förhörda, men du vet ingenting om en avlägsen beundrare som kan ha blivit besatt av henne på avstånd. När jag själv var ung hade jag sådana efter mig som stalkade och en tom klättrade upp på taket på huset bredvid för att sitta och spionera in genom fönster i vårt hus. Grannarna fångade in honom till slut. Jag hade aldrig ens pratat med honom.

Jodå GW super alltid så här års, säger han själv öppenhjärtligt och det där om en avlägsen beundrare låter rimligt (gärna med ett kriminellt förflutet) det är GW teori och även min, sen gäller det att hitta pojken som enligt min teori var väl kunnig med omgivningarna och smart nog att plantera bevis hos Litauerna.
2015-06-17, 21:55
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Ny intervju med godsägaren - http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Angående mordet.Angående lämnade uppgifter.
Behovet av att visa hur extremt mycket han hjälper utredningen är det som kommer bli hans fall. Han vill nästan ge sig en gudlik karaktär. Han är både extemt smart, samtidigt som han är genom god. En from potatisodlarjesus.
Antigen skyddar han en nära anhörig. Eller sig själv.
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Har inte sett att detta varit uppe i tråden, men kan ju ha missat det i allt surr.

Jag har för mig att en familjemedlem inte har skyldighet att vittna mot en familjemedlem.
Eller gäller detta i andra länder och inte i Sverige..?

Men om det är så, har man då skyldighet att anmäla en familjemedlem för ett brott?
Eller blir man skyldig till skyddande av brottsling?

Detta är ju högaktuellt i detta fall tycker jag.

Ingen vittneplikt mot närstående i Sverige heller.

Man har aldrig skyldighet att anmäla någonsomhelst, om man inte är läkare eller präst och en person säger att han skall skada eller döda någon.
Medlem
Citat:
Egentligen enda någorlunda vettiga förklaringen...
Men det påstås att fynden dykt upp efter Mp avsökt områden.
ioförsej men mp kan gjort misstag i första sökandet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det bör ju inte vara en slump att de hittar kroppen endast två timmar efter att bröderna anhållits, känner jag.

Flera har sagt samma sak, men jag tror ändå det är ett sammanträffande. Dock sägs det ju att de haft span på dem länge, och de kanske rentav såg att de var nere på Martorp, gjorde något fuffens och sedan drog. Därefter tog de in dem, drog till Martorp och fann kroppen.

Om jag måste ändra min åsikt kan jag sträcka mig till att storebrorsan och frugan är helt ovetandes, medan det är lillbrorsan som gjort det.
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Good point!
Om det var låst så måste det vara någon som har tillgång till lokalerna..
Såg ut som en ladugård där de fann BO brukar inte vara låsta.
Vet att poliserna bröt sig in i boden utanför, men det påstås att BO hittades i ett skåp/garderob i den stora hallen/lagårn
Har det framkommit om de häktade hade nycklar dit?
2015-06-17, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av starfantast
pga teknikernas och polisens reaktion på brottsplatsen
och åklagarens uttalande idag i Aftonbladet
Man har skickat in mycket material på analys, men inte fått resultaten än, säger åklagaren till Aftonbladet. En av de avgörande saker som det fortfarande saknas resultat från är obduktionen av Lisa Holms kvarlevor, enligt Lars-Göran Wennerholm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Mja, motiv kan ju vara så mycket egentligen.
GW är för gammal tycker jag!
Mördar man någon utan att ha planerat det så har man säkert en tanke om varför man måste göra det, det är ett motiv!

Synonymer till motiv: bevekelsegrund, drivfjäder, drivkraft; skäl, anledning, orsak

"Anledning är ett njutningsmedel för överklassen" - hur låter det?!
Poängen, som du inte förstod, är att motiv-baserade undersökningar fäller inga brottslingar. Motivet är polisiärt ointressant därför att det antingen är sjujävla uppenbart eller sjujävla stolligt så att inte en människa kan begripa det utom GM själv.

Motivet - om det ens finns något sådant - är intressant för oss andra, javisst, men det går inte att bygga "teorier" på detta. Precis som någon skrev tidigare i tråden, det har ju tvärtom visats gång på gång på gång att de som byggt sina spekulationer på "motiv" i dylika trådar har hamnat käpprätt åt helvete när facit kommer. GW har givetvis rätt och hans beskrivning av motiv är rätt spetsfundig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför då?vad bygger Tumbafinnen det på?

Alltså vem fan är Hasse Aro? Han är en PROGRAMLEDARE och leker detektiv, tror inte han kan så mycket om sånt här.
Löjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in