Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:24
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Fast man kan inte påstå att GW har "dömt ut" någonting. Han är sedvanligt ödmjuk i sin framställan och redogör bara för vad som brukar vara vanligt. Han bistår med a priori-kunskap och det gör det bra. Dessutom, hur detta än slutar, hur skulle det kunna vara ett "undantag"? Ingen, allra minst GW använder statistik om brott för att peka ut en mördare. Statistiken vid handen utgör a priori-kunskap och berättar vad man ska börja med. Och ingenting tyder på att polisen skulle gjort något annat än just det, dvs snabbt kollat upp vänner, pojkvän, arbetskamrater och familj.

Statistik är inte "fel" eller "har fel", statistik är en vetenskap och den kan användas fel eller rätt och detta vet givetvis GW. Om man tror att han "dömt ut" någonting så läser man honom som fan läser bibeln.

Tvärt om, det GW säger borde vara en lärdom till många i tråden. Det ger en antydan om vilka spekulationer och "teorier" som är rimliga och vilka som är orimliga.

Problemet är väl snarast att GW inte är tillräckligt konsekvent i sin statistiska bevisföring. Om man nu kan kan avfärda närstående (vilket verkar rimligt) och personer som skulle ha en eventuell kärleksrelation till LH (miljön är fattig på personer i samma ålder, och då skulle det rimligen ha skett i Skövde där hon bor) så pekar det mot personer som bor i den aktuella brottsmiljön. Dessutom, om man nu strängt ska följa detta statistiska resonemang är litauer mer misstänkta än andra givet deras dokumenterat högre brottsincidens. Mängder av omständigheter tyder dessutom på att gärningsmannen/männen bor i området om föremål, och dessutom krvarlevor, från BO förekommer i närmiljön.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PierreochThomas
Det finns också bild på en fyrhjuling på hans instagram https://www.facebook.com/p*ers.cl*ment?fref=ts

Han skulle ju kunna haft en date med Lisa i alla fall var mitt intryck.
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Du förstår att man inte häktar någon på sannolika skäl om det inte finns sannolika skäl va?! Bevis finns, men de får inte yttra sig!
35-åringen satt häktad 6 veckor på sannolika skäl för mordet på Lindh.
Du och alla andra här inne borde klura på Tage Danielssons åsikter om sannolikhet.

"Sannolikt va, det betyder väl nåt som är likt sanning. Men riktigt lika sant som sanning är det inte om det är sannolikt."
2015-06-17, 21:25
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Självlärda

Anledningen till varför Missing People flera gånger lyckats hitta försvunna personer som polisen inte hittat, tror Jessica Kangasniemi beror på att deras frivilliga går in väldigt seriöst i sökandet.

.

Herregud, orsaken till att Missing People har skallgång med 300 människor där polisen hade 20, och med 1400 där polisen hade 70 (som nu på Kinnekulle).

Vill nog tro at polisen är mer seriös än frivilliga, själv om jag vet at de frivilliga är seriösa.
Medlem
Jag undrar varför alla tror att bröderna tjärnar 20.00 kr per månad i lön? Det är ju väl bara deras mamma och yngre brors hustru som säger så i Expressens intervju, och de kan väl inte konstateras som
trovärdiga källor.

Och Leif GWs teori är bara spekulation och gissning, även om den är upplyst och baserad på statistik.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Det är naturligtvis endast polisen och advokaten som vet hur dom har reagerat på förhören. Eftersom dom har yppandeförbud så får dom ju inte berätta det.
Ja det var genomtänkt ungefär som Eddie meduza "har jag gått och lagt mig så har jag gått och lagt mig" +1
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Mja, motiv kan ju vara så mycket egentligen.
GW är för gammal tycker jag!
Mördar man någon utan att ha planerat det så har man säkert en tanke om varför man måste göra det, det är ett motiv!

Synonymer till motiv: bevekelsegrund, drivfjäder, drivkraft; skäl, anledning, orsak

"Anledning är ett njutningsmedel för överklassen" - hur låter det?!

Låter ganska bra. Har du förstått vad han menar?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tycker det verkar som alla föremål, utom de eller det som fanns 2 km norrut, ligger på en något krokig väg från ladan till brödernas hem, alltså ej utplanterade.

Yepp! är inte det en snitslad bana så vad!
Det gjordes även fynd vid en prästgård utefter vägen mot Källby.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-06-17, 21:26
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, och nu är det juni 2015, kan han inte ha sålt den förra veckan menar du? När skrev han?

Alla 4-hjulingar är inte registrerade.
2015-06-17, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du får leta fram det själv i tråden, men han spelade i en fotbollsmatch många mil därifrån och gjorde ett mål.

Har för mig att matchen spelades 4,5 mil bort och började 16.
Uppgifterna är från denna tråd alltså, i början på förra veckan tror jag.
2015-06-17, 21:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han står inte som ägare till någon iaf.
Ingen i familjen C äger någon registrerad fyrhjuling.
Han körde enligt egen utsago omkring på en i 2 timmar och letade efter Lisa på måndagen.
Och har den som bakgrundsbild på facebook.
2015-06-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Hon obducerades direkt, det är ingen väntan i en sån sak. Men dödstidpunkten ville de inte säga något om.

Därför har man börjat med andra saker för att få fram detta, det finns et obduktionsprotokoll, men eftersom dödstidspunkten inte kunne fastställas, så avslutades inte protokollet.

De kommer snart att byta åklagare, någon gäng i nästa vecka byter de åklagare. Denna är inte uppgiften mogen i en sån sak.

Hur fan vet du detta? Du påstår alltså att man inte kunnat fastställa dödsorsak på LH?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in