Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför då?vad bygger Tumbafinnen det på?

pga teknikernas och polisens reaktion på brottsplatsen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesWaltin
Har nu varit uppe igen, och åkt längs vägen där sakerna hittades. Svänger man av in på denna väg finns det inte ett hus i sikte som kan sett någon komma på vägen. De första husen på vänster sida som dyker upp är det hus litauerna bodde i, och det är en bit ifrån.

Jag kommer inte få någon logik i detta förrän jag fått veta var brottsplatsen är. Martorp där kroppen återfanns ligger väldigt avsides sett till händelseområdet, så GM måste bestämt sig för att dumpa kroppen just där, troligtvis för att denne kände till platsen. Har nu åkt från litauernas hus till fyndplatsen för kroppen, och det finns hundra andra platser jag hellre skulle dumpat en kropp på. Ängar, åkrar, sankmarker och jordkällare.

Varför ta sig hela vägen till hästgården?
Varför inte dumpa alla saker som återfunnits närmre fyndplatsen för kroppen? Kastat ut dem i skogen t.ex.

Tror inte litauerna skulle vara så korkade att de slänger prylar så nära sin egen bostad, och så öppet. Antingen så har GM tappat sakerna längs vägen eller så har någon placerat ut dem.

Även om valet av plats för dumpning av kroppen pekar på gärningsmän som kände till platsen tror jag fortfarande litauerna är oskyldiga. Magkänsla, logik och det faktum att de ser så mesiga ut att vilken snut som helst hade dragit ur dem ett erkännande på ett par timmar.

Ja, finns säkert hundratals platser som du kan lägga en kropp på i det aktuella området. Givet ett visst syfte & en plats du känner till o varit på förut.

Hur vet du att ingen av dem erkänt? Nån av de misstänkta kan ju ha börjat prata med utredarna!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu sitter tre personer frihetsberövade, ponera att det är den litauiska kvinnan som har gått bananas på Lisa och drämt en stulen kaffekopp i huvudet på henne eller något annat oärligt införskaffat husgeråd, det kan ju förklara varför båda männen blir inblandade, svårt för en kvinna att ordna bort kroppen på egen hand, männen har styrkan och vet var verktyg och fordon finns, likaså vet de vilka utrymmen som finns på fastigheten, de jobbar ju där dagligen.

Varför befann hon sig utanför caféet då, tja, med tanke på att trion verkar ha en usel månadspeng så rotade hon kanske efter gårdagens wienerbröd eller defekta bakverk kastade i en tunna på baksidan av fiket, man vet ju inte vad folk kan ta sig till nuförtiden, särskilt inte utländska gäster.

Eller så var hon där för att agera tolk, då bröderna absolut inte kan göra sig förstådda på annat språk än litauiska. - Nä Tror inte kvinnan är skyldig till mer än vad hon är häktad för.
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
OK! bra fick vi klarhet i det.
Det har vi vetat länge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Tack!

En sak jag funderat på är om det kanske finns fler fynd i området, men som ingen någonsin kommer hitta.

Man borde kanske haft kvar MPS ett par dagar till för att leta efter fler fynd.. Bara en tanke.

Jag tror också det finns fler prylar utspridda. MP Hade säkert hittat mer om de fått fortsätta.
2015-06-17, 21:50
Medlem
David-Humes avatar
Rohna kl 18.33

Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
De talar inte flytande svenska. Inte flytande engelska. Använde lite blandning. Skarp brytning. Lågmälda och tysta. Svåra att få ögonkontakt med. Träffade dock inte kvinnan.

Expressen kl 21.08

Citat:
En annan person som känner bröderna berättar för Expressen att han träffat männen ett flertal gånger mellan Lisa Holms försvinnande och gripandet. Han menar att han nu i efterhand tänkt på att den yngre brodern agerat konstigt efter att Lisa Holm försvann.
Han var lite tillbakadragen den senaste veckan och väldigt tystlåten mot vad han brukar vara, säger han.
Den äldre brodern ska ha uppträtt som vanligt medan den yngre brodern betedde sig annorlunda mot vad han brukar, enligt personen.
Han höll sig undan och tittade ner i marken, och det har han aldrig gjort förut. Men jag dömer dem inte i detta läge utan håller mig neutral. Jag har inget ont att säga om dem, säger han.

http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Möjligheten finns att detta är gjort av en berusad person och som kanske inte heller är medveten om att vi i Sverige spårar noggrant.

Det bör ju inte vara en slump att de hittar kroppen endast två timmar efter att bröderna anhållits, känner jag.
kan vara lisa själv som slängt det om hon blivit bortförd för qatt lämna spår efter sej
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu sitter tre personer frihetsberövade, ponera att det är den litauiska kvinnan som har gått bananas på Lisa och drämt en stulen kaffekopp i huvudet på henne eller något annat oärligt införskaffat husgeråd, det kan ju förklara varför båda männen blir inblandade, svårt för en kvinna att ordna bort kroppen på egen hand, männen har styrkan och vet var verktyg och fordon finns, likaså vet de vilka utrymmen som finns på fastigheten, de jobbar ju där dagligen.

Varför befann hon sig utanför caféet då, tja, med tanke på att trion verkar ha en usel månadspeng så rotade hon kanske efter gårdagens wienerbröd eller defekta bakverk kastade i en tunna på baksidan av fiket, man vet ju inte vad folk kan ta sig till nuförtiden, särskilt inte utländska gäster.
Bo var knappast välbetald eller någon i maktposition och litauerna tjänade oki jmf Litauiska löner.
Vidare är det ytterst osannolikt att kvinnan gjorde det kontra någon av männen.
2015-06-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Ni som fortfarande tror på expojkvän eller någon annan ung GM i BO ålder, hur skulle denna person ha tillgång till byggnaderna där BO hittades? Måste i alla fall vara nån som har tillgång till stället.

Good point!
Om det var låst så måste det vara någon som har tillgång till lokalerna..
Såg ut som en ladugård där de fann BO brukar inte vara låsta.
Vet att poliserna bröt sig in i boden utanför, men det påstås att BO hittades i ett skåp/garderob i den stora hallen/lagårn
2015-06-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Tack!

En sak jag funderat på är om det kanske finns fler fynd i området, men som ingen någonsin kommer hitta.

Man borde kanske haft kvar MPS ett par dagar till för att leta efter fler fynd.. Bara en tanke.

Jag tänkte samma sak när jag var uppe nu. Kroppen är funnen, så jag skulle vilja sätta sök längs vägarna på ca 30 meter åt båda håll. Det finns garanterat något längs vägen...
2015-06-17, 21:52
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Fast faktum är att han kunde egentligen det men juryn såg det inte.

Det intressanta med OJ fallet är att OJ friades i brottsdelen, dvs. mordåtalet tack vare juryn men den avlidnes anhöriga stämde även civilrättsligt på skadestånd p.g.a. brott (dvs. mord) och i den civilrättsliga processen som skedde utan jury var det visat att O.J begått brottet och fick således betala skadestånd.

Nej, civilsaken gick också för en jury https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.nytimes.c om%2F1997%2F02%2F11%2Fus%2Fjury-decides-simpson-must-pay-25-million-in -punitive-award.html&ei=es6BVcyfAcypsAHF-YG4Ag&usg=AFQjCNFtOgbnePGak7l6hbXKKP0IbqmIbg&sig2= 93wyMGiQD4BGDswytohJ5Q

Tyvärr kommer norska Stortinget att ta bort juryn som vi haft där i 140 år. I 20 år satt jag i lagretteutvalget i Borgarting lagmannsrätt (Hovrätt), jag har varit juryordförande i 75 av de drygt 90 sakerna jag deltog i, när jag bodde där. Juryordföranden och 3 andra från juryn får också bestämma straffet, tillsammans med tre fackdomare. Fackdomarna får docj inte lägga sig i juryns arbete, men de kan ogiltigföklara juryns dom, Då blir det ny rättegång.
2015-06-17, 21:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Blir ju rätt patetiskt när samma personer nu "klagar" på Leif GW Persson och anser honom som "gammal", "okunnig", "icke påläst" och i princip endast en mediahora.

När de själva kommit dragandes med de ytterst sannolika och verklighetstrogna teorier som:

* En tappad hammare ifrån taket rakt i huvudet på flickan.

* Överkörd av en fyrhjuling

* Sönderstyckad kropp och sedan sönderfrätt i syra

* BO är kär i GM och knullar som kaniner frivilligt innan något går snett

* En polsk speedway förare är troligen den misstänkta...

* Man har använt BO i syfte att transportera henne som sexslav utomlands

* En katt som sopat undan bevis på handsken i ladan

Osv osv, jag kan hålla på i oändlighet.

Får se nu...
Ska man satsa sina kort på GW eller idioterna på FB?

En forskare utan uppdrag får inte samma bredd som han eljest skulle fått. Däremot gott om tid.. Men GW är duktig på statistik och den vinner i längden. Vill absolut inte påstå att han skulle vara okunnig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in