Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 21:03
Medlem
Allt, eller det mesta pekar mot de häktade bröderna. Dock är det i min mening mycket som inte stämmer plus att man undrar hur och varför det skedde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
GW skulle inte uttala sig om han inte läst på om fallet, han har väl inte tillgång till förundersökningen, han går väl på samma info som oss och fattar att allt som skrivs i tidningar inte alltid stämmer.
Han sa väl även att det är lite 50/50 om det är bröderna, eftersom de är häktade på sannolika skäl och det gör man ju inte utan att det finns något som talar för att det kan vara dem. Det han säger är ju främst att det inte, enligt statistiken, stämmer, plus att de inte verkar ha något tungt på dem än, vilket innebär att man måste se sig efter om det finns fler som kan tänkas ha utfört dådet.

Personligen är jag tveksam till om det är bröderna, jag har svårt se ett motiv, men klart det kan vara dem ändå. Jag tänker inte komma med några galna teorier men jag tycker det är fullt möjligt att någon annan gjort detta.

Ok. Det tycker inte dom som sett bevisen i alla fall.
Medlem
Harrfenas avatar
Har inte sett att detta varit uppe i tråden, men kan ju ha missat det i allt surr.

Jag har för mig att en familjemedlem inte har skyldighet att vittna mot en familjemedlem.
Eller gäller detta i andra länder och inte i Sverige..?

Men om det är så, har man då skyldighet att anmäla en familjemedlem för ett brott?
Eller blir man skyldig till skyddande av brottsling?

Detta är ju högaktuellt i detta fall tycker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
GW, med den sk. GW-linjen har ju trumf på hand hur det än blir, så GW är smart:

- Om det trots allt visar sig att bröderna fälls, så kan man ju hävda att det alltid är bra att vara kritisk och hålla alla ögon öppna. GW kan anses som "klok" som gjort så i vilket fall som helst.

- Skulle bröderna släppas och man mot all förmodan skulle fälla en yngre förmåga i Lisas ålder så kommer ju GW's aktier att gå bananas skyrocketing. Då är GW en gud, en hjälte, och Sveriges mest framgångsrika kriminolog.

Touché
Vad trodde GW i Engla-fallet? Hade han Anders Eklund på kornet från början eller var han säker först efteråt?
Om det är de MGM som är skyldiga KAN och BORDE det ju vara EN av bröderna som gjort det, medan de två andra försöker skydda honom. Den har inte GW svarat på? Bara sannolikheten att ett (sexual)mord begås av två ostraffade, har jag för mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Det står på flera artiklar och de har sagt det i nyheterna. Fast man kan ju läsa det på artiklar också.

Ingen vet ju ännu vilka mördarna är?
2015-06-17, 21:04
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Men herre gud.

De är ju i finkan på rubriceringen MORD.
Om det varit en olycka hade nog inte rubriceringen varit mord.
Herre gud på dig själv din pajas.

Har uppfattat det som att det inte är helt klart ännu när och hur hon dog oavsett vad rubriceringen är.
Senast redigerad av Lavetten 2015-06-17 kl. 21:10.
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Blomberg är väl själva gårdsområdet. Medan byn är Götene/kinnekulle? kan ha fel.
Götene är en kommun!
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Vad har din länk med saken att göra?

Nej, ordet "kvarlevor" antyder inte styckning på något sätt. Det tycks ju inte ens vara fallet i den offtopic-artikel du länkar till. Pluralformen kvarlevor används även om en enskild "kvarleva", dvs en kropp kan vara "kvarlevor". Singularformen används sällan i sammanhanget utan används i helt andra sammanhang (t.ex. "den här regeln är en kvarleva från" eller "källkodssnutten är en kvarleva från", osv.
Det var väl själva faen . Om du har en katt som blir påkörd av en bil och blir mosad ute på vägen
och du ska ta reda på det som blev kvar. Då skulle i alla fall jag säga att jag har tagit bort kvarlevorna efter katten.
Du säger väl bara att du tagit bort katten
Alla detektiver hör upp!

Vad hette Lisa holms ex pojkvän då?
2015-06-17, 21:05
Medlem
Skaraborg2s avatar
Viktigt att ingen läcker till någon.

[quote=Tosabiten6|53736634]För att det inte finns något annat än att göra just nu än att spekulera.
Det är så det går till Tror också på att ingen kommer att läcka till FB om det här fallet.[/
QUOTE]

Det får vi verkligen hoppas att ingen kommer att läcka till någon. Vem det än månde vara. Skulle kunna bli ödesdigert för hela utredningen och ev. kommande domar.

Polis, åklagares etc. främsta uppgift är inte att stilla min och alla andras nyfikenhet och intresse vad som hittills har framkommit i detta mycket märkliga mordfall.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Man måste inte men det är det överlägset vanligaste, även om personerna är skyldiga. I synnerhet om man åläggs med restriktioner då man inte har någon kontakt med omvärlden alls.

Nja knappast det överlägset vanligaste, det förekommer

"Är det inte ovanligt att man överklagar en häktning?
– Det förekommer, det är inte ovanligt, säger Inger Rönnbäck"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Om man tex. (min spekulation) kan se att BO har x antal knivhugg, tror du fortfarande att BO varit med i en olycka.
Man rubricerar inte mord om det inte klart framgår att det är ett mord.

Du förstår att det är skillnad på en häktningsförhandling och ett åtal? Vid häktningsförhandlingen så använder man den högsta rubriceringen som är rimlig under de omständigheter som framkommit, hela poängen med att häkta MGM är för att ge åklagaren tid att analysera alla bevis för att sen avgöra vilken rubricering/ar man yrkar på i åtalet eller rent av att man på vägen kan avskriva MGM.

Skulle åklagaren i redan innan häktningsförhandlingen anse att det är bevisat bortom allt rimligt tvivel att MGM faktiskt har mördat BO så finns det ju ingen anledning att häkta någon ö.h.t. på det sättet, då kan ju åklagaren väcka åtal direkt eftersom det är klappat och klart.

I verkligheten så jobbar åklagare och polis med att lägga ett pussel man inte vet hur det ska se ut där man från början dessutom har ett begränsat antal bitar men där man får fram nya pusselbitar under arbetets gång genom t.ex. obduktionsprotokoll, vittnesförhör, tekniska analyser, etc men allt sånt tar tid eftersom folk normalt inte jobbar dygnet runt trots att vissa verkar tro det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in