2015-06-17, 19:54
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Precis. Däremot kan vi konstatera som det framgår i artikeln att den förkrossande majoriteten "invandrare" varken begår eller misstänks för våldtäkt.

Vad som däremot är intressant är om vi jämför Sverige med sina grannländer. Jag använder lite gamla siffror nu för att jag inte orkar ta reda på de allra senaste, men det ska inte spela någon roll.

2011 anmäldes

- 392 våldtäkter i Danmark
- 209 våldtäkter i Norge
- 6509 våldtäkter i Sverige

Danmark och Norge hade tillsammans 601 anmälda våldtäkter, och tillsammans har de en större befolkningsmängd än Sverige. Trots det begås tusentals fler våldtäkter i Sverige. Och även om vi föreställer oss att invandrare i Sverige står för sig 50% av alla våldtäkter så är ju överpresentationen bland etniska svenskar fortfarande enorm jämfört med danskar och norrmän.
En stor del utav våldtäkterna i Sverige begås ju utav sin man, något som inte är olagligt i många Europeiska länder, bla Finland. Sen ändrade vi ju definitionen 2005, det året dubblades antalet våldtäkter. Blir därför svårt att jämföra våldtäkt med olika länder.
Citera
2015-06-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Det är inte konstigt att man bli kränkt av ett ord som man inte vill bli kallad, i synnerhet inte i sitt eget land.

Säg det till alla som envisas med att säga negerboll. Nämen åh, puttenutt, var det taskigt att påpeka att du kastar sten i glashus? Stackars liten alltså.

Och nä, du behöver faktiskt inte sitta på din rika, feta, trygga röv och hitta på öknamn på folk som behövt fly sina hemländer pga krig eller svält. Som tur ÄR, så är inte resten av Sverige lika inavlade och själviska som du, det är därför vi följer lagarna om asylrätt etc.
Citera
2015-06-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
En stor del utav våldtäkterna i Sverige begås ju utav sin man, något som inte är olagligt i många Europeiska länder, bla Finland. Sen ändrade vi ju definitionen 2005, det året dubblades antalet våldtäkter. Blir därför svårt att jämföra våldtäkt med olika länder.
Det är olagligt i Finland.
Citera
2015-06-17, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Säg det till alla som envisas med att säga negerboll. Nämen åh, puttenutt, var det taskigt att påpeka att du kastar sten i glashus? Stackars liten alltså.

Och nä, du behöver faktiskt inte sitta på din rika, feta, trygga röv och hitta på öknamn på folk som behövt fly sina hemländer pga krig eller svält. Som tur ÄR, så är inte resten av Sverige lika inavlade och själviska som du, det är därför vi följer lagarna om asylrätt etc.
Du missar min poäng - hon får gärna säga svennebanan, jag vet bara hur hon skulle reagera på ord som neger,kulturberikare mm därför jag poängterade det.
hon,du och andra får gärna säga vad ni vill- jag är absolut inte för någon språkpolis som cementerar ett jävla pk-språk för alla.

Sedan köper jag ej historien om hur människor flytt svält och krig men landar i Sverige, det är en jävla massa länder de "gick förbi". Nejdu. Det köper jag inte. Och vi svenskar som lever här, våra släktingar emigrerade inte under 1800-tals skördarna som ledde till svält, de stannade kvar och arbetade väldigt hårt.
Citera
2015-06-17, 20:03
Medlem
Citat:

I Danmark är det även sedan tidigare olagligt att våldta sin fru, även om man tidigare hade "hustrurabatt", dvs inte lika hårt straff. Men våldtäkt är ändå våldtäkt. Norge kan jag inte hitta nån info på hur det ligger till där, men jag tvivlar på att äktenskaplig våldtäkt skulle vara lagligt där. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2015-06-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Du är ju fan hopplös på matematik...om 10-20% av våldtäkter anmäls, och 2.2 promille motsvarar de anmälda våldtäkterna, så utgör de anmälda + de oanmälda våldtäkterna 2.2*10= 22, 2.2*5= 11, dvs 11-22 promille, vill säga 1.1-2.2%. Var fick du 2.5-5% ifrån? Önsketänkande?

Sedan vill jag poängtera att mörkertal är något man knappast kan mäta, varför ditt påstående om att 10-20% av våldtäkterna anmäls är ren dynga. Dessutom sker anmälningar i form av falsk tillvitelse - men det är en annan femma. I vår värld finns det lögner, men det finns även grova lögner...sedan har vi även något som kallas "statistik"...

Lustigt nog lär sig dom som läser kriminologi på Stockholms Universitet att det inte är någon idé att föra statistik över våldtäkter eftersom mörkertalet är för stort. Misstänker att Jerry Whatshisname är lärare där eller nåt.
Citera
2015-06-17, 20:10
Medlem
Scientia-Viss avatar
0,4 vs. 2,2 promille innebär ju BARA 5,5 gånger HÖGRE sannolikhet att man blir våldtagen av en utrikes född. Lär inte bli mindre sannolikt ju mer kvinnofientligt delar av landet och städerna blir.

Journalister och matematiska begrepp.
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-06-17 kl. 20:14.
Citera
2015-06-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Du missar min poäng - hon får gärna säga svennebanan, jag vet bara hur hon skulle reagera på ord som neger,kulturberikare mm därför jag poängterade det.
hon,du och andra får gärna säga vad ni vill- jag är absolut inte för någon språkpolis som cementerar ett jävla pk-språk för alla.

Sedan köper jag ej historien om hur människor flytt svält och krig men landar i Sverige, det är en jävla massa länder de "gick förbi". Nejdu. Det köper jag inte. Och vi svenskar som lever här, våra släktingar emigrerade inte under 1800-tals skördarna som ledde till svält, de stannade kvar och arbetade väldigt hårt.

Nu var det ju till att börja med inte ditt kränkta inlägg jag svarade på, ellerhur?

Folk tenderar nog att söka asyl på platser där de redan har bekanta, faktiskt. Sen är det väl så att även om det inte SKA vara så, så är det lättare att få asyl i vissa länder än i andra. Eftersom man är mer eller mindre fast i det land där man söker asyl för ett bra tag framöver så vill man nog vara säker på att hamna på ett vettigt ställe, Portugal och Grekland känns inte direkt som jättesmarta val med tanke på deras ekonomi. Danmark och Finland har (befogat) rykte om sig att vara förbannat rasistiska, så folk undviker att flytta dit, etc. Faktum kvarstår att folk inte får asyl om de inte har goda skäl, man får inte asyl för att man har en dålig lägenhet hemma liksom. Detsamma gäller f.ö kvotflyktingar.

Sen ska man komma ihåg att en stor del av invandringen är anhöriginvandring. Om en person har hört nånstans att Sverige är skitbra (av nån dum jävla anledning, personligen fattar jag inte hur nån frivilligt kan flytta till det här inavlade kallhålet), och så söker den personen asyl här, då är det även något lättare för den personens familj att få asyl i samma land. Eller menar du att om krig bryter ut här så är du okej med att du hamnar i Grekland och din potentiella partner i Australien medan dina barn hamnar i Danmark och Turkiet?
Citera
2015-06-17, 20:14
Medlem
Jag väntar med spänning på att någon skall utrycka dom smått legendariska och totalt påhittade orden. "Dom flesta våldtäkterna sker i hemmet"
Citera
2015-06-17, 20:15
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronomia
Klart det är rasistiskt, Jmf med att du endast utgår ifrån män som om inte kvinnor kan våldta.

Sedan det här med två svenskfödda föräldrar går mig på nerven, klart man är svensk om man har två integrerade svenska föräldrar som bott här i 40 år men nä juste morsan kom till Sverige när hon vart två år gammal jag är invandrade då xDxxxxD

Sinnesjuk debatt allihopa.

Det beror på. Även om dina föräldrar bott här i 40år sedan de flyttat hit från Afrika gör det inte dig svensk. Dina förfäder härstammar inte från Skandinavien och tillhör inte det germanska folkslaget och inte heller det svenska.
Citera
2015-06-17, 20:18
Medlem
Citat:

Källa på det?
Citera
2015-06-17, 21:31
Medlem
I sverige får man väl inte ens kategorisera etnicitet när det gäller brott, så antar att alla som kategoriseras i statistiken som "svenskar" enbart behöver svenskt medborgarskap och då är den där statistiken extremt missvisande och intetsägande- speciellt då den höjs med högre invandring per automatik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in