2015-06-17, 15:52
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
När man raserar deras världsbild så går dom snabbt in i sin bubbla igen, kurerar sig säkert med ekologiskt svenskt rödvin med sina svenska vänner på Södermalm! Lever som man lär anammar ju inte etablissemanget!
De hittar alltid på någon låtsasstatistik där Expo kommit fram till att Nicklas minsann var det vanligaste namnet bland våldtäktsmän!
Citera
2015-06-17, 15:54
Medlem
King Pins avatar
Om 2,2 promille stämmer så betyder det att vi med nuvarande flyktingvolymer får hit 220 våldtäktsmän per år. Toppen, eller hur?
Citera
2015-06-17, 15:56
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Om 2,2 promille stämmer så betyder det att vi med nuvarande flyktingvolymer får hit 220 våldtäktsmän per år. Toppen, eller hur?
Är inte ett par hundra våldtäktsmän värt det när vi får så god kebab och spännande kultur likt den i Rinkeby?

Och som jag nämnde innan, endast 10-20% av alla våldtäkter anmäls, vilket betyder att om det finns en misstänkt bakom VARJE anmälan, och vi får 50 000 flyktingar om året, hälften är män, så får vi hit över 400st våldtäktsmän.
Senast redigerad av stopthekilling 2015-06-17 kl. 15:59.
Citera
2015-06-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Någon som vet i hur många anmälningar man hittar en misstänkt? Mellan 10-20% av alla våldtäkter anmäls, så 2,2 promille ökas direkt till 2,5-5% utav alla invandrare. Om man hittar en misstänkt i 50% utav alla anmälningar så blir det genast 5-10%, en helt sjuk siffra, som faktiskt verkar stämma. (om nu siffran 50% stämmer)

Du är ju fan hopplös på matematik...om 10-20% av våldtäkter anmäls, och 2.2 promille motsvarar de anmälda våldtäkterna, så utgör de anmälda + de oanmälda våldtäkterna 2.2*10= 22, 2.2*5= 11, dvs 11-22 promille, vill säga 1.1-2.2%. Var fick du 2.5-5% ifrån? Önsketänkande?

Sedan vill jag poängtera att mörkertal är något man knappast kan mäta, varför ditt påstående om att 10-20% av våldtäkterna anmäls är ren dynga. Dessutom sker anmälningar i form av falsk tillvitelse - men det är en annan femma. I vår värld finns det lögner, men det finns även grova lögner...sedan har vi även något som kallas "statistik"...
Citera
2015-06-17, 16:06
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Du är ju fan hopplös på matematik...om 10-20% av våldtäkter anmäls, och 2.2 promille motsvarar de anmälda våldtäkterna, så utgör de anmälda + de oanmälda våldtäkterna 2.2*10= 22, 2.2*5= 11, dvs 11-22 promille, vill säga 1.1-2.2%. Var fick du 2.5-5% ifrån? Önsketänkande?

Sedan vill jag poängtera att mörkertal är något man knappast kan mäta, varför ditt påstående om att 10-20% av våldtäkterna anmäls är ren dynga. Dessutom sker anmälningar i form av falsk tillvitelse - men det är en annan femma. I vår värld finns det lögner, men det finns även grova lögner...sedan har vi även något som kallas "statistik"...
Blandade väl ihop det lite, 1,1-2,2% då. Och jo, mörkertal kan visst räknas med, du vet väl om att inte en enda våldtäkt anmäldes i många afrikanska länder, bla Uganda och Kongo under vissa år? Betyder detta att Uganda och Kongo är ett våldtäktsfritt land? Nej, det betyder endast att man får se vad studier och liknande säger, man får helt enkelt lita på Brottsförebyggande rådet.

Och ska du citera Winston Churchill så får du väl ändå skriva det, så inte folk ger dig cred för det.
Citera
2015-06-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Det tråkiga är ju att flera tusen har läst hennes krönika och suttit vid sina matbord och konstaterat att invandringen är ju inte så farlig! Jag läste en krönika på Aftonbladet där det bara var några % av invandrarna som gör brott! Alla andra är ju jättebra!
jag stör mig mest på etnicitet för så fort du diskuterar det som vit man har du ett rasistiskt syfte. men en kvinna eller invandrare får gärna benämna "etniska svenskar" observera dock i vilket sammanhang de görs.
Aldrig något positivt, och sedan pratar de om "sd och rasister"...
En annan sak som jag gärna påpekar är hur vänsterorienterade,kommunister,afa-anhängare och feminister gärna beskyller "ALLA" män för brotten som ett par st till fåtal gör, men anser det fel att beskylla invandrare....

Hur fasiken går det ihop?

nej, jag tänker inte stå till ansvar om en arab eller afrikan våldtar dig. det är inte "svenska mäns" ansvar.

Sedan har hon rätt angående statistiken att de flesta invandrare sköter sig - lagligt då. Men som någon påpekade dessa klassificerade "svenskar" är även andragenerationsinvandrare. Så kan vara lite missvisande. Jag menar, om jag flyttar med en danska till Kina och mitt barn blir en våldtäktsman 99% - inklusive dessa rabiata vänstervridna feministiska hippies hade sett barnet som skandinaviskt- de får säga vad de vill, det är bara så.
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
"Jag vill säga till dem att det, just idag, finns ett dussin etniska svenskar som misshandlar sina fruar."

Detta förvirrar mig så jävla mycket.

När en "svensk man slår sin fru" är han etniskt svensk helt plötsligt, enligt vänster media - annars existerar vi inte, utan är en nationalistisk/rasistiskt konstruktion för att framhävda ett "vi och dem-tänkande".
När somalier våldtar är de "svenskar".
När Somalier spelar bandy är de "somalier".

Finns det en svensk/skandinavisk etnicitet plötsligt enligt vänstern?

Och ja, som vissa förutspådde på flashback, efter detta fall med Lisa Holm, och när det kommer fram att det säkerligen var invandrare (vilket allt tyder på nu) kommer de skriva artiklar om rasism och främlingsfientlighet- men aldrig problem med invandrarbrott.

jag gillar även henns slutkommentar "Inom några dagar kommer en svennebanan att mörda sin hustru"
detta är samma person som skulle kalla folk för rasister när en "kulturberikare" våldtar någon.

Hå hå ja ja...även om litauerna skulle vara skyldiga så är de ju inte per definition invandrare! De jobbar bara i Sverige. Om du åker till Litauen och hjälper till på ett bygge i några veckor/månader, räknar du dig då som invandrare i Litauen?
Citera
Medlem
jaybones avatar
Hon fastslår att det är en låg promille av alla etniciteter som våldtar. Att man inte ska blanda in etnicitet är slutsatsen.

Att man inte ska säga "hiva ut alla vita svenskar" så fort man läser om Haga-mannen eller kapten klänning.

Hur kan man missa den logiken?

Det är långt ifrån det erkännandet som TS hoppas på. Statistiken för detta har varit officiell länge.
Citera
2015-06-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hå hå ja ja...även om litauerna skulle vara skyldiga så är de ju inte per definition invandrare! De jobbar bara i Sverige. Om du åker till Litauen och hjälper till på ett bygge i några veckor/månader, räknar du dig då som invandrare i Litauen?
Jag sade att flashback hade ett par forumiter som misstänkte invandrare och det visade sig vara människor ifrån andra länder- sak samma, oavsett om det är arbete eller turism.
Citera
2015-06-17, 16:15
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Hon fastslår att det är en låg promille av alla etniciteter som våldtar. Att man inte ska blanda in etnicitet är slutsatsen.

Att man inte ska säga "hiva ut alla vita svenskar" så fort man läser om Haga-mannen eller kapten klänning.

Det är långt ifrån det erkännandet som TS hoppas på. Statistiken för detta har varit officiell länge.
Om du sen tar i beaktande att bara 10-20% utav alla våldtäkter anmäls, och att inte någon blir misstänkt varje gång, så är vi uppe i ett par procent istället för ett par promille, ungefär en på 30 har då begått en våldtäkt.
Citera
2015-06-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Blandade väl ihop det lite, 1,1-2,2% då. Och jo, mörkertal kan visst räknas med, du vet väl om att inte en enda våldtäkt anmäldes i många afrikanska länder, bla Uganda och Kongo under vissa år? Betyder detta att Uganda och Kongo är ett våldtäktsfritt land? Nej, det betyder endast att man får se vad studier och liknande säger, man får helt enkelt lita på Brottsförebyggande rådet.

Och ska du citera Winston Churchill så får du väl ändå skriva det, så inte folk ger dig cred för det.

Man ska beakta att oanmälda våldtäkter sker - men att försöka sätta en konkret siffra på det (som att 10-20% anmäls) är trams.
Citera
2015-06-17, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone

Återigen statistik kan vändas och vridas hur mycket du vill.

Jag kan säga att 3 våldtäkter per 1000 invånare är lite, men jag vet att det är 3 kvinnor som har i princip sina liv förstörda. Antagligen är det alldeles för många våldtäkter vi har i Sverige, eller så är det inte.
jag menar, du kan inte ena stunden säga att vi har flest våldtäkter i världen och att Sverige har enorma problem med våldtäkter- och sedan citera statistik som säger att bara 3 per tusen invandrare våldtar vilket är bevis på att vi inte lever i en sådan hemsk värld ändå.

Sedan att hon kallar svenska män för "svennebananer" och du ej stör dig på det kanske säger mer om dig?
Senast redigerad av quezen 2015-06-17 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in