2015-06-17, 18:28
Medlem
nidbilds avatar
Samma vänster blaska fastslår med hjälp av en indisk minister att sverige har fler våldtäkter än indien. Dessa svennebananer

Sverige har större problem med våldtäkter än Indien.

Åtminstone enligt Indiens kvinnominister.

? Indien hör till de länder som har minst antal våldtäkter i världen, säger Maneka Ghandi

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20842729.ab
Citera
2015-06-17, 18:59
Medlem
hennes statistik har jag hört Leif GW Persson nämna med, så är inte taget ur arslet.

nej, det jag stör mig på (...och detta är min sista post i denna tråd) är saker som detta:

1. Ena stunden har vi problem med en massa våldtäkter inom Sverige, sedan när invandrare nämns så har vi i princip inga våldtäktsproblem i landet längre - om så bara i en väldigt liten, liten skara.
2. Man använder begrepp som "etniska svenskar" enbart när man vill prata om brott, men annars är det tabu, rasistiskt och nationalistiskt propaganda för att sprida fascism och annan dårskap.
3.När man ställer en simpel fråga som: vad är en etnisk svensk? "blockeras" man på twitter. Denna "stora journalistpristagare" ansåg helt enkelt att jag inte har rätt att kontakta henne längre efter detta. Det är fasiken sinnessjukt.
4. Man är, tyvärr inte, ärlig med statistik. Om du kan klassificera etniska svenskar, kan du inte vara ärlig och diskutera vad den % skillnaden må vara bland andragenerationssvenskar ifrån förorten och andra, likt mig som har bokförd släkt här i över 300 år.
Ajuste , vi är inte ute efter sanningen ändå, men isåfall behöver vi inte göra sådana här jävla artiklar.
5. Jag har sett "svenne" och "svennebanan" dessa kan sägas hur som helst, men när någon skriver kulturberikare, muslimer (för de är väl ändå muslimer om de nu är muslimer?) eller neger(själv använder jag aldrig termen neger om afrikaner), ojojoj språkpolisen är här.
Jag vet inte vilka denna carolina känner som kallar sig själva för svennebanan - MEN om det är någon som passar in på den termen är det nog hennes vänsterorienterade familj som säkerligen är mer tråkiga jävla pk fittor än hela flashback tillsammans.
Och om någon säger, det där är dåligt sagt bla bla du ska inte spekulera om bla bla - hon blockade mig för jag frågade vad en etnisk svensk var- dvs hon kunde insinuera och framhävda mig som en psykopat,rasist vad det än nu var denna sjuka feminist ville måla upp mig som, för att leka ett nätoffer.
6. Varför får vi aldrig göra stereotyper på kvinnor -men män kan kartläggas som mördare? för det var ändå enligt henne "MÄN" som mördar.
visst, men allt annat som statistik pekar på som är negativt om kvinnor får ej nämnas- det är sexistiskt ,usch! Och återigen, invandrarmän är inte mitt ansvar- så sluta säga att män bär ansvar för våldtäkter, det gör vi inte- er politik.
Senast redigerad av quezen 2015-06-17 kl. 19:05.
Citera
2015-06-17, 19:05
Medlem
elastikmandens avatar
Jag undrar dock hur man tolkar? "Svenska barn födda av svenska föräldrar"? Räknar man in alla dem som har svenskt medborgarskap, eller svenskt etnicitet?

Det förtäljer ju inte "statestiken" i AF, precis?
Citera
2015-06-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Jag undrar dock hur man tolkar? "Svenska barn födda av svenska föräldrar"? Räknar man in alla dem som har svenskt medborgarskap, eller svenskt etnicitet?
Alla födda i Sverige räknas som "Svenskar" . Dvs exempelvis irakiska barn födda i Rinkeby klassificeras - rätt eller fel- som svenskar, men då är statistiken totalt irrelevant i slutändan.
Och ja, enligt henne är dessa etniska svenskar.
Citera
2015-06-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Någon som vet i hur många anmälningar man hittar en misstänkt? Mellan 10-20% av alla våldtäkter anmäls, så 2,2 promille ökas direkt till 2,5-5% utav alla invandrare. Om man hittar en misstänkt i 50% utav alla anmälningar så blir det genast 5-10%, en helt sjuk siffra, som faktiskt verkar stämma. (om nu siffran 50% stämmer)

Statistiken är för alla invandrare, alltså även högutbildade européer och östasiater som givetvis drar ner genomsnittet. De har också räknat statistiken för både kvinnor och män, av det skälet ska siffran dubbleras eftersom inga kvinnor begår våldtäkter.

Sen räknar de bara under en femårsperiod 1997-2001 år, så 2,2 promille ska multipliceras ca gånger 7 (om man uppskattar sexuellt aktiv ålder 15-50år) för att få en siffra på hur många som någon gång under sin livstid våldtar.

Kort sagt, 2.2 promille är en väldig underskattning. Jag skulle tro att minst 10-15% för många invandrargrupper är en rimligare siffra.
Citera
2015-06-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Exakt! Man vill som laglydig Svensk inte bli beblandad med dessa kriminella immigranter .
Det jag förresten är intresserad över är hur många "har" blivit blockade av diverse journalister- denna kvinna blockade mig för att jag frågade "vad är en etnisk svensk".
I hennes "blockstatistik" så är jag ihopklumpad med näthatare,rasister och svennebananer nu? Och ja, nu vet jag hur störd hon är, och jag ifrågasätter fan om dessa svenska män hon skrev om ens existerar.
Citera
2015-06-17, 19:29
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Alla födda i Sverige räknas som "Svenskar" . Dvs exempelvis irakiska barn födda i Rinkeby klassificeras - rätt eller fel- som svenskar, men då är statistiken totalt irrelevant i slutändan.
Och ja, enligt henne är dessa etniska svenskar.

Det ser jag dock inte i hennes artikel....
Citera
2015-06-17, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Det jag förresten är intresserad över är hur många "har" blivit blockade av diverse journalister- denna kvinna blockade mig för att jag frågade "vad är en etnisk svensk".
I hennes "blockstatistik" så är jag ihopklumpad med näthatare,rasister och svennebananer nu? Och ja, nu vet jag hur störd hon är, och jag ifrågasätter fan om dessa svenska män hon skrev om ens existerar.

Den där journalisten verkar lida av en mentalsjukdom, eller något slags neurologiskt problem.

Nä! Man ska aldrig acceptera att ens dignitet befläckas av,,

smutsiga främmande människor, med låg moral.
Senast redigerad av spitzbergen 2015-06-17 kl. 19:42.
Citera
2015-06-17, 19:40
Medlem
Gillar inte hur dom bara drar en svepande generalisering, "invandrare", det är rätt så intetsägande då invandrare kommer från olika delar av världen.
Citera
2015-06-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Den där journalisten verkar lida av en mentalsjukdom, eller något slags neurologiskt problem.

Nä! Man ska aldrig acceptera att ens dignitet befläckas av,,

smutsiga främmande människor, med låg moral.
Alltså, jag har inga problem med andra etniciteter, jag tror kulturen spelar större roll.
Det finns en anledning till att vi skandinaver hade inag problem med slaveri,krig och våldtäkter för 1000 år sedan, för vår religion t om förespråkade att dö i krig och att leva som vargar. Och ja, en arab uppväxt i Danderyd kommer knappast eftersträva ett ghetto/förortsliv osv. Hur som helst,
nu har vi en annan dödskults religion (som vår asatro var) som vi "inte" får prata om.
Senast redigerad av quezen 2015-06-17 kl. 19:50.
Citera
2015-06-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinniz
Gillar inte hur dom bara drar en svepande generalisering, "invandrare", det är rätt så intetsägande då invandrare kommer från olika delar av världen.

Precis. Däremot kan vi konstatera som det framgår i artikeln att den förkrossande majoriteten "invandrare" varken begår eller misstänks för våldtäkt.

Vad som däremot är intressant är om vi jämför Sverige med sina grannländer. Jag använder lite gamla siffror nu för att jag inte orkar ta reda på de allra senaste, men det ska inte spela någon roll.

2011 anmäldes

- 392 våldtäkter i Danmark
- 209 våldtäkter i Norge
- 6509 våldtäkter i Sverige

Danmark och Norge hade tillsammans 601 anmälda våldtäkter, och tillsammans har de en större befolkningsmängd än Sverige. Trots det begås tusentals fler våldtäkter i Sverige. Och även om vi föreställer oss att invandrare i Sverige står för sig 50% av alla våldtäkter så är ju överpresentationen bland etniska svenskar fortfarande enorm jämfört med danskar och norrmän.
Citera
2015-06-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Precis. Däremot kan vi konstatera som det framgår i artikeln att den förkrossande majoriteten "invandrare" varken begår eller misstänks för våldtäkt.

Vad som däremot är intressant är om vi jämför Sverige med sina grannländer. Jag använder lite gamla siffror nu för att jag inte orkar ta reda på de allra senaste, men det ska inte spela någon roll.

2011 anmäldes

- 392 våldtäkter i Danmark
- 209 våldtäkter i Norge
- 6509 våldtäkter i Sverige

Danmark och Norge hade tillsammans 601 anmälda våldtäkter, och tillsammans har de en större befolkningsmängd än Sverige. Trots det begås tusentals fler våldtäkter i Sverige. Och även om vi föreställer oss att invandrare i Sverige står för sig 50% av alla våldtäkter så är ju överpresentationen bland etniska svenskar fortfarande enorm jämfört med danskar och norrmän.
Återigen, definiera "etniska svenskar" så kan jag ta studien mer seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in