Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det är inget troll. Hen har bl.a. postat om vilka som utförde grävarbetet i ladan. Det är fortfarande oklart när hen sett en av bröderna fiska. Inte säkert att det var tidpunkten vid Lisas försvinnande.

Hen kanske inte kollade klockan men om man inte är född igår så vet man om det är morgon, kväll, natt m.m
2015-06-17, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Hon obducerades direkt, det är ingen väntan i en sån sak. Men dödstidpunkten ville de inte säga något om.

Därför har man börjat med andra saker för att få fram detta, det finns et obduktionsprotokoll, men eftersom dödstidspunkten inte kunne fastställas, så avslutades inte protokollet.

De kommer snart att byta åklagare, någon gäng i nästa vecka byter de åklagare. Denna är inte uppgiften mogen i en sån sak.

Att obducera är en sak.
Att invänta svar på analys något helt annat - provsvar på DNA-spår eller annan medicinsk bevisning kan ta veckor.

Även om de hade kunnat fastställa tiden för dödsfallet (vilket de borde kunna göra om inte kvarlevorna är alltför illa åtgångna) eller dödsorsak, så är det sekretess som råder tills de fått alla provsvar.
Inget märkligt i det, med andra ord.
2015-06-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Sorry. Vill inte svara på det.
... Finns en anledning att jag varit tyst till dess Häktningsförhandling ett varit och genom nästan hela tråden. Några få har dock fått PM när saker varit helt uppåt väggarna.
Finns en anledning till att jag har ny identitet på FB.
Kan du kanske svara på om det var så att hundarna gick från MPs fynd till Lisa?
Medlem
Citat:
Vilken aktuell tid? Jag kan bekräfta moderns uppgifter att den ena brodern satt och metade och den andra var hemma vid just den tidpunkt hon säger att det var så.
Vilken tidpunkt är detta? Det är lite oklart...
Medlem
Citat:
Sorry. Vill inte svara på det.
... Finns en anledning att jag varit tyst till dess Häktningsförhandling ett varit och genom nästan hela tråden. Några få har dock fått PM när saker varit helt uppåt väggarna.
Finns en anledning till att jag har ny identitet på FB.

Det mesta är uppåt väggarna i den här tråden. Finns ingen anledning att hålla tyst om saker som inte äventyrar utredningen. Till exempel var den ena brodern fiskade. Hittills antyder du bara saker som vem som helst kan snappa upp i media eller i en trådsanning här. Så då blir det inte särskilt trovärdigt, tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Nej men du menar att bröderna bara för att dom jobbade i närheten skulle vara mer misstänkta då. Som har bott och skött sig i många år här...nej plötsligt en söndag bestämmer båda två att nej nu väldtar och mördar vi hon som jobbar på cafeet mittemot,ingen kommer nånsin misstänka ett par utlännigar ?????
Tror inte det är dom.
Behöver inte vara PC heller men det skulle inte förvåna mig

Och du tror inte polisen har mer att gå på än att de bor nära och är utlänningar? Som jag skrev igår, polisen sa på presskonferensen att de förstår att det inte är så lätt att förstå nu men de har en massa information som inte andra har som gjorde att de tog detta beslut.

Däremot innan jag fick reda på de misstänkte bröderna så tänkte jag kanske att PC kunde vara inblandad. Inte för att jag ser några tendenser men för att han, i min fantasi, var så noga med att berätta att han åkt runt med sin fyrhjuling (och satt spår) överallt och letat. Det är en sådan sak jag skulle kunna tänka mig att jag också skulle kunde ha gått ut med om jag varit skyldig för att kunna förklara varför spår efter mitt fordon fanns på vissa platser. Sen såg jag också, vad jag då tyckte var en suspekt kommentar av hans flickvän, i en oskyldig post på Facebook där hon skrev " Om de bara visste..." eller någonting sådant. Jag tyckte inte det passade in alls och tänkte kanske de körde sin egen lilla hemliga lek.

Men sen när jag hörde om bröderna och sen också vart de hittade kroppen försvann de tankarna direkt. Och nu skäms jag mest över att jag ens funderade i de banorna även om det bara varade i exakt 7.8 sekunder.
Medlem
Enligt Missing People så har de som tillhör dem tystnadsplikt det jag googlat fram i alla fall. Menar att gärningsmannen kan ha anslutit sig till allmänheten som letar och dragit blickarna mot de nu anhållna misstänkta. Kanske långsökt men en teori...
2015-06-17, 19:12
Medlem
meas19s avatar
Citat:
Lite lustigt att gå och fiska mitt under brännande polispådrag. Antar att det är vid den lilla pölen vid bostade han fiskade? Vid vilken tidpunkt var han och fiskade?

Dubbelmordet i Norrköping på sambon o sitt barn. Han gick på nattklubb o festade samma kväll o låtsades som det regna...
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Det är inget troll. Hen har bl.a. postat om vilka som utförde grävarbetet i ladan. Det är fortfarande oklart när hen sett en av bröderna fiska. Inte säkert att det var tidpunkten vid Lisas försvinnande.
Enligt mamman så var det på fredagskvällen som den ena brodern var och fiskade, alltså inte vid tiden av försvinnandet.

Citat:
I fredags kväll, vid halvåtta tiden svensk tid, pratade den äldre av bröderna med sin mamma senaste gången.
– Hans fru höll på att laga middag och min yngre son var ute och fiskade. Hans storebror sa att han också tänkte gå ut om det nappade.

http://www.expressen.se/gt/brodernas-mamma-jag-kan-inget-ata/
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Hahahaaa...den var bra✌🏼
Igår kunde man följa journalisterna i rättsalen via live chatten och de sa att killarna såg sansade ut.
Om de bröt ihop så hade det väl kommit ett erkännande från mån av dom Lr?

Om jag var oskyldig till ett extremt uppmärksammat mord och var anklagad för det så skulle jag nog se allt annat än "sansad" och lugn ut. Däremot skulle jag nog se sansad och lugn ut om jag visste att jag hade begått ett mord och och dessutom förstod att åklagarens bevisning var tunn och bristfällig.
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Från vem?
Och var jobbar du? Polisen?
Det är känt att kvinnan jobbade där för något år sedan däremot inte att hon hade fått sparken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Är detta vad som hände: Den yngre av bröderna är hemligt kär i flickan och gör ett närmande den där dagen när han ser henne ensam utanför. Han står i ladan ropar på henne att komma och titta på något precis när hon sätter nyckeln i mopeden och ska sätta på sig hjälmen. Eftersom hon ju känner till honom, så går hon över till ladan med hjälmen i handen. Vad vill du? Nu tar han i henne och gör han närmanden. Hon vill inte och knuffar bort honom. Det blir handgemäng och ett ordentligt bråk, som slutar med att hon ligger livlös på golvet. I panik kallar han då på sin äldre bror. Men istället för att ringa polisen så beslutar de sig för att försöka dölja brottet. De flyttar kroppen och på vägen hem mot herrgården sprider de ut hennes ägodelar längs ängarna och åkrarna och hoppas på att de aldrig hittas.

Mordet bör enligt min teori ha skett i ladan, strax efter Lisas sms till föräldrarna. (Polisens tekniker återvände till ladan vid kafeet idag.)

En GM, en medbrottsling och en "skyddande av brottsling", i så fall. Men jag är inte övertygad om att kvinnan i så fall har känt till exakt vad som hade hänt.

Det här låter i mina öron som det mest rimliga scenariot i nuläget. Kanske inte att han var kär i flickan utan tog chansen när hon var helt ensam ute på landsbygden. Man kan undra om den yngre brodern hade några synliga märken i ansiktet eller på kroppen när han greps. Lisa hade iofs handskar på sig så det kanske inte blev några spår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in