Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valentynvozny
Vad skulle jag lägga ner för? Det är väl i högsta grand intressant.
För att du uppenbarligen inte skyr några som helst medel för att få fram din vidriga pojkdröm om en styckning. Hon har med största sannolikhet inte blivit styckad. Har hon blivit det så är det inget man kan läsa sig till i media, det hoppas jag att du begriper. Varför skulle polisen lämna massa ledtrådar om skicket man fann henne i? Det är helt ologiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Ignorerar bara den personen, sitter och försöker försvara allt som skrivs kan nästan tro att han/hon är GM haha, fattar inte varför man ska sitta och skriva negativt om varje tanke som skrivs.

Självklart har du något i det du säger.
Förjävla synd att inte fler ignorerar dig och dina andra användare i den här tråden, då skulle teorierna dött ut för flera dagar sen. Jag börjar se ett samband mellan sommarlovet från skolan och många inlägg i den här tråden, faktiskt.
Senast redigerad av hatasnigel 2015-06-17 kl. 18:29.
2015-06-17, 18:28
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag håller med dig där. Har också funderar över detta och tycker det är lite märkligt att ingen har brutit ihop.
Det verkar som att alla 3 kör med samma version och om de ljuger måste det väl ha kommit fram i rätten.
Tycker inte att deras advokater skall ha yppandeförbud!

Jag visste inte att polisen har kontaktat dig och berättat att ingen har brutit ihop ännu.
2015-06-17, 18:28
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatcho
Sen iofs kan det finnas en förklaring till varför tidpunkt inte berättas..... hon levde i flera dagar efter söndagen... Inget man vill helst berätta för allmänheten att man varit och pratat med GM undertiden Lisa varit fången i samma hus.

Det kan vara svårt att bestämma dag när någon mördades, ja, men då pratar vi när tiden har gått ganska långt mellan mord, och när någon hittar kroppen. Inte om man hittar en kropp som har dött nyligt.

Hemskt fall detta.... jag tror detaljerna kommer att chocka folk. Bara en magkänsla.
Japp alla poliser jurister osv som vet vad som har hänt gör att dom måste vara sylvassa i sina uttalanden. Men.. Det är inte alltid så lätt när känslorna tar vid. Det är lätt att en groda hoppar ut ur munnen när man blir känslomässigt berörd.
Vi håller våra öron öppna!
2015-06-17, 18:29
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du citera vad som sägs om rån, det enda jag hittar är stölder och inbrott.

I övrigt så tar jag tillbaks allt jag har sagt om caféets ägare vad gäller säkerhetsmedvetande.

Jag fick känslan av att tjuvarna kunde mitt ställe. De stal konstigt nog mina fina blå koppar men inte vår växelkassa på cirka tusen kronor, säger kaféägaren Lena Svedung.

Man berättar helt enkelt inte om hur mycket pengar man förvarar i byggnaden, inte ens att man har pengar över natten, korkade människa, nu löper tjejerna större risk för att rånas.
Å andra sidan tyder väl det på att tjuvarna inte kunde stället då de lämnade växelkassan.
2015-06-17, 18:30
Medlem
Kvarlevor är detsamma som den dödes kropp. Det kan vara delar, det kan vara en orörd kropp.
2015-06-17, 18:31
Medlem
Vad kommer det innebära för de diplomatiska relationerna mellan Sverige och Litauen om det nu mot förmodan visar sig att de misstänkta är oskyldiga? Mordet har ju fått stor uppmärksamhet även i Litauen, och såväl ambassaden som Litauens regering har ju skickat kondoleanser. Jag skulle ju inte tro att litauiska regeringen blir jättenöjd om det visar sig att svenska polisen varit helt ute på fel spår.
2015-06-17, 18:31
Bannlyst
Jag tror inte vi kommer få veta så mycket förrän nästa häktesförhandling. Locket är på. Såvida inte något drastiskt sker.

De enda läckorna som kan komma på tals är från anhöriga, vänner och folk i LH:s närmsta krets.
2015-06-17, 18:32
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Kan bekräftas att Blomberg blivit utsatt för flera rån det senaste året. Det finns en kriminell verksamhet i området.

Konstigt att GW inte trodde på rånförsök..

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle

Intressant men det står ingenting om rån däremot inbrott och stölder.
Senast redigerad av CarlosRex 2015-06-17 kl. 18:34.
2015-06-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan de engelska, vilket språk talade ni med varandra?

De talar inte flytande svenska. Inte flytande engelska. Använde lite blandning. Skarp brytning. Lågmälda och tysta. Svåra att få ögonkontakt med. Träffade dock inte kvinnan.
2015-06-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Japp alla poliser jurister osv som vet vad som har hänt gör att dom måste vara sylvassa i sina uttalanden. Men.. Det är inte alltid så lätt när känslorna tar vid. Det är lätt att en groda hoppar ut ur munnen när man blir känslomässigt berörd.
Vi håller våra öron öppna!
Så är det Sherlock....
Nu när hemskheten redan hänt, får vi hoppas att historien som utvecklar sig, är så mild och smärtfri den kan vara. Om det nu ens går.
Våra hjärnor är ju komplicerade. Mycket vi säger och gör, sker omedvetet. Kroppsspråk, gester, men även när vi pratar.
2015-06-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Jag pratade med de gripna strax innan de gick mot MP o gården och pratade även med MP som var på.gården då.
Vet du exakt var bröderna konfronterades med MP och var det senaste fyndet gjordes?

Antar att du menar Martorp med "gården".
2015-06-17, 18:36
Medlem
Flickan försvann när de var ljust ute på söndag kväll.
Kroppen hittades vid en stor gård en bit därifrån på fredagen.

Om gärningsmännen inte bor på gården så har LH troligtvis ha förts dit, till sin slutgiltiga plats när det var mörkt för att inte bli upptäckta av ägaren eller andra bönder.

Missing People gör fyndet av kroppen vid gården långt senare, inte gårdsägaren, vilket gör att hon kan ha varit ganska bra gömd/nergrävd.
Gården har en damm bredvid vilket kan ha ansetts som en bra plats att dumpa kroppen på i småpanik.
Om GM inte har panik, vore efterklok och har LH död i bilen så vore det såhär efterhand smartare att ta risken att köra längre iväg med kroppen.

Om vi anser det osannolikt att flickan gått långa sträckor levandes så är alternativen för de misstänkta gärningsmän utan eget fordon vid tillfället, att lösa placeringen av kroppen en relativt lång bit därifrån ganska svåra att lösa på ett smidigt sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in