Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:36
Medlem
Vart betedde sig de misstänkta gärningsmännen konstigt mot Missing People? Om det var på deras mark så är det ändå förståeligt om dom är oskyldiga. Dom pratar inte svenska så förutsatt att dom är oskyldiga så har dom säkert inte fattat vad som har hänt. Tänk er då att 100 personer går runt i eran gård när man inte kan kommunicera med dem, då hade jag också blivit förbannad.

Fast den här teorin går isär om det inte skedde på deras gård
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du citera vad som sägs om rån, det enda jag hittar är stölder och inbrott.

I övrigt så tar jag tillbaks allt jag har sagt om caféets ägare vad gäller säkerhetsmedvetande.

— Jag fick känslan av att tjuvarna kunde mitt ställe. De stal konstigt nog mina fina blå koppar men inte vår växelkassa på cirka tusen kronor, säger kaféägaren Lena Svedung.

Man berättar helt enkelt inte om hur mycket pengar man förvarar i byggnaden, inte ens att man har pengar över natten, korkade människa, nu löper tjejerna större risk för att rånas.

Stölder och inbrott har ökat de senaste åren sedan litauerna kom till byn. Litauer snor allt de kommer åt men ffa konsumtionsvaror. Kvinnan, som nu sitter häktad, hade ju städat på cafèt så hon hade nog koll på de där kaffekopparna..
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En kropp som är delad i två ben, två armar och en torso med huvud får väl ändå anses vara i ett väldigt dåligt skick, tycker du inte? Trots det skicket bör man kunna urskilja det långa håret.
Tomt rykte, för fan! Lägg ner nu!
2015-06-17, 18:37
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Jag visste inte att polisen har kontaktat dig och berättat att ingen har brutit ihop ännu.

Hahahaaa...den var bra✌🏼
Igår kunde man följa journalisterna i rättsalen via live chatten och de sa att killarna såg sansade ut.
Om de bröt ihop så hade det väl kommit ett erkännande från mån av dom Lr?
2015-06-17, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Intressant men det står ingenting om rån däremot inbrott och stölder.

menade stölder och inbrott.
2015-06-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valentynvozny
Vad skulle jag lägga ner för? Det är väl i högsta grand intressant.
OM, det bara skulle finnas "kvarlevor" kvar av kroppen skulle det kunna betyda att det bara är delar av kroppen som återfunnits, vilket då om möjligt skulle kunna förklara svårigheten att fastställa tiden då döden inträtt och inte minst HUR döden kom sig!?
2015-06-17, 18:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Vart betedde sig de misstänkta gärningsmännen konstigt mot Missing People? Om det var på deras mark så är det ändå förståeligt om dom är oskyldiga. Dom pratar inte svenska så förutsatt att dom är oskyldiga så har dom säkert inte fattat vad som har hänt. Tänk er då att 100 personer går runt i eran gård när man inte kan kommunicera med dem, då hade jag också blivit förbannad.

Fast den här teorin går isär om det inte skedde på deras gård
Det ska ha varit på Marstorp. De har väl tillgång till verkstaden kan man tänka sig, då de är snickare.
2015-06-17, 18:39
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperatrice
Vad kommer det innebära för de diplomatiska relationerna mellan Sverige och Litauen om det nu mot förmodan visar sig att de misstänkta är oskyldiga? Mordet har ju fått stor uppmärksamhet även i Litauen, och såväl ambassaden som Litauens regering har ju skickat kondoleanser. Jag skulle ju inte tro att litauiska regeringen blir jättenöjd om det visar sig att svenska polisen varit helt ute på fel spår.
Men snälla.. Hur gammal är du? Tror du på fullt allvar att ett sådant här fall (oavsett om svensk polis har gjort rätt eller fel) skulle leda till diplomatiska förvecklingar mellan Litauen och Sverige? Har du någon bokstavsdiagnos? Fan vad jag längtar tills sommarlovet är över - kvaliteten på flashback-inläggen brukar höjas ganska markant då...
2015-06-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Fick PM av en som deltog i sökandet med MP för några dagar sen och enligt honom hade litauerna betett sig både märkligt och aggressivt. Försökt fösa bort MP från området.

Hur många såg detta? Var skedde det?
Detta är viktigt att reda ut eftersom den/de inom MP tar med sin tolkning, som må rätt eller inte, på sig väldigt mycket ansvar för vad som har hänt sedan.

En fundering: du har ju varit övertygad om de misstänktas skuld hela tiden och du får PM från en person på MP?
2015-06-17, 18:41
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hmm... intressant! Det var i alla fall mitt första intryck jag fick när jag läste det.
Möjligt att vi lägger olika vikt på uttryck. (Personliga uppfattningar)
Styckad? Sedan kom polisen för snabbt till caféet, uppehöll sig på platsen. Att det sammantaget blev en svårare operation att transportera bort den färdig styckade kroppen.

Det nämns i utredningen att den äldre sonen NB talar i telefon med deras mamma dagar efter försvinnandet. I samtalet nämner NB att den yngre AB är ute och fiskar, och om det nappar bra skall NB ansluta sig till AB för att fiska (gömma kvarlevor?).

Undrar som sagt om kroppen efter LH är intakt? Om något makabert gjorts med LH´s kropp? Att det medför att fastställandet av dödsorsaken försvåras i obduktionsutredningen?

Att det är en bidragande anledning till att enskilda poliser som deltagit i sökandet efter LH reagerat stark känslomässigt?
2015-06-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperatrice
Vad kommer det innebära för de diplomatiska relationerna mellan Sverige och Litauen om det nu mot förmodan visar sig att de misstänkta är oskyldiga? Mordet har ju fått stor uppmärksamhet även i Litauen, och såväl ambassaden som Litauens regering har ju skickat kondoleanser. Jag skulle ju inte tro att litauiska regeringen blir jättenöjd om det visar sig att svenska polisen varit helt ute på fel spår.
Inga problem faktiskt! Ty då skickar svenska politiker åter fram Göran Lambertz - vilken snabbt svamlar bort hela den rättsröteskandalen (också).
2015-06-17, 18:42
Medlem
MissMeduzas avatar
Info om varför avspärrningarna flyttats till ladan mittemot caféet?
Länken som lades upp om det innan är blank och hittar inte något om det på Expressens sida längre wierd
Lär bli svårt att hitta bevis där när folk säkert stampat omkring som en flock nyfikna elefanter efter att avspärrningarna togs bort första gången

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in