Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
---

Ingen skall självklart dömas eller straffas utan bevis.
Jag raljerade mer om polisens uppklarningsprocent av brott. Sverige har bland de lägsta uppklarandeprocenten av brott i EU.

Vissa av de kan förklaras av våra politiker som gärna undantar vissa grupper från brottsliga handlingar.

Brott du pratar om är vardagsbrott så som inbrott och stöld. Annars har svensk polis bra track record när det kommer till mord.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Vilket i princip betyder att alla gick ut samtidigt men att kollegorna åkte därifrån före LH.
Eftersom LH skickade sms:et ca 18.23 så är det troligt att hon dröjde kvar en stund på platsen efter att kollegorna som hade bråttom till busstationen dragit, svar ja.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Du har mordet på Ida i trollhättan häromåret,tre stycken och dom hävdar forfarande
att dom är oskyldiga, vissa människor har dom banden och kulturen i gruppen.

Det var en helt annan typ av klientel som var inblandade i det fallet. De var förhärdade brottslingar sedan tidig ålder och de var dessutom rasister. Personerna inblandade i fallet Ida i Trollhättan går inte ens att jämföra med dessa som sitter häktade i Lisa-fallet. Inga av litauerna är förhärdade brottslingar och ingen är känd av polisen sedan innan, förutom en för att en TV försvann.
2015-06-17, 18:17
Medlem
Citat:
Vart får ni uppgiften ifrån om att LH gick tidigare än sina kollegor? Det jag har förstått är att alla gick ut samtidigt men att LH:s kollegor hade bråttom till bussen och åkte därifrån väldigt fort.

Det vore ju sinnes ifall LH hade gått ut tidigare och GM hade tagit tillfället i akt. Kollegorna borde definitivt ha hört det. För att inte påtala om hur fräckt det är samt att risken att bli påkommen är hög.

Det sjukaste hade varit ifall MGM hade tagit henne till ladan. Helt ovetandes kommer hennes kollegor ut med sin "vetskap" om att LH åkt därifrån. Fast borde de inte ha sett mopeden stå kvar? Eller var det nån här inne som menade på att baksidan inte var synlig från framsidan?

Om du tar dig tid att läsa i tråden så inser du att du just har lagt en massa tid, tänkande och energi på en helt felaktig tes.
2015-06-17, 18:18
Medlem
Citat:
Fick PM av en som deltog i sökandet med MP för några dagar sen och enligt honom hade litauerna betett sig både märkligt och aggressivt. Försökt fösa bort MP från området.

Tack. Precis som man kunde misstänka då..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
En sak är säker och det är att minst 13% har bestämt sig att det är utlänningara som gjort det. 80% för att polisen säger att det ärså. Polisen har väl aldrig gjort några misstag förr? 7% tror något annat ävenatt gärningsmannen är på fri fot....
Och för att fortsätta med Leif GWs "ska jag montera ner dig" olika procentsatser...
Någon procent tänker det finns en risk att de skyldiga redan har tagit rälsbussen från Blombergs station och närmare 0 % känner oro över stundande rättsröta, Just pga det absurda mediatrycket i samband med Lisas hädanfärd.
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Har gett ett svar på detta också, angående hur olika organ bryts ned.

Det är ju därför en obduktion tar sin tid. ALLA kända variablar måste gås igenom innan man kan uttala sig om den mest SANNOLIKA tidpunkten. Ju längre tid det tagit att hitta en kropp, ju fler variablar kommer ju till.

Nej, obduktionen påbörjades lördag, och avslutades samma dag, ingen kö i detta ärende .
Tyvärr kunde inte dagen hon mördades fastslås (det kommer aldrig att fastslås 100%), men et utlåtande gick säkert på söndag-måndag, med förbehåll om at det kunde ha innträffat senare.

Efteråt har man börjat på en rättsmedisink undersökning för att försöka att hitta tidspunkten mera nöjaktigt, det tror jag inte att de lyckas med. De skickar säkert prover till USA och England, samtidigt som de försöker säkra DNA (och fingeravtryck!!!!-ja det är möjligt) från hennes kropp och kläder.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Om du tar dig tid att läsa i tråden så inser du att du just har lagt en massa tid, tänkande och energi på en helt felaktig tes.

Jag vet att den är felaktig. LH åkte inte tidigare än sina kollegor.
2015-06-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det är inte bekräftat, men läste någonstans i tråden att de tydligen hade varit typ hotfulla/aggressiva mot MP. Men kan lika gärna ha varit ett troll som skrev det.

Självklart har det inte framgått här i tråden hur det har skett. Detta för att MP inser sitt ansvar i att inte yppa saker som kan leda till en fällande dom om det stämmer. Genom att skrika högt och vitt om viktiga saker i en utredning så riskerar de ju givetvis att bevisen blir på något sätt förstörda och att en GM kan gå fri. Lämna nu detta ämne, det är en fråga som kommer att komma fram senare.
Det skedde, det VET vi, men HUR, det ska vi inte spekulera i förrän det ska användas mot en ev. GM
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskbacker
Hon är intressant eftersom hon inte hade en litauisk tolk. Då måste det ha vara ryska som är hennes modersmål.

Ja, hon har ryska som modersmål och kommer från en del i Litauen där några av de få procent Ryska litauer bor.
Medlem
Sen iofs kan det finnas en förklaring till varför tidpunkt inte berättas..... hon levde i flera dagar efter söndagen... Inget man vill helst berätta för allmänheten att man varit och pratat med GM undertiden Lisa varit fången i samma hus.

Det kan vara svårt att bestämma dag när någon mördades, ja, men då pratar vi när tiden har gått ganska långt mellan mord, och när någon hittar kroppen. Inte om man hittar en kropp som har dött nyligt.

Hemskt fall detta.... jag tror detaljerna kommer att chocka folk. Bara en magkänsla.
2015-06-17, 18:21
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Kolla kvinnans facebook. Hon har två bilder på en unge i alla fall. Tror absolut att det rör sig om deras barn, men sedan kan jag ju inte språket hon talar heller.

EDIT: Tre bilder till och med. Tror inte att hon har en lillebror som är cirka fem år gammal.
Jo jag har sett det men misstänker att det rör sig om den yngre broderns grabb som enligt uppgift ska vara 8 år. Kvinnan och den äldre brodern förlovade sig och gifte sig sommaren 2012. Visst kan de ha varit tillsammans länge och haft ett barn sen långt tidigare, men jag har inte läst något om att så skulle vara fallet. Däremot har det rapporterats om den yngre broderns son.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in