Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 17:41
Medlem
CrossArrows avatar
Efter alla intensiva förhör med dessa 3 MGM ...och att ingen av dom brutit ihop ännu och eventuellt yppat nåt om brottet tycker jag verkar konstigt.

Om 1 klarar trycket kan ju hända. Men ju fler man är som är inblandade ju svårare måste det ju bli att hålla sanningen eller ??

Börjar tro att dessa 3 är oskyldiga faktiskt.
2015-06-17, 17:41
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns fler variabler än relation, ålder till exempel. Som sagt, motivet till mordet kan var att dölja ett annat brott, statistiken talar för det om bröderna är skyldiga.
Ta gärna fram den statistiken.
påvisa gärna andra fall som din påstådda statistik baseras på.
Gw kan sitt skit.
2015-06-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Problemet är ju att man inte nödvändigtvis känner till alla variabler. Exempelvis med L.H.s kropp: hur länge har den varit utomhus och hur länge har den varit inomhus. Den kanske har flyttats från varmare rum till svalare rum.

Med så många okända variabler kommer man inte kunna bestämma tid för döden med någon närmare bestämdhet.

Har gett ett svar på detta också, angående hur olika organ bryts ned.

Det är ju därför en obduktion tar sin tid. ALLA kända variablar måste gås igenom innan man kan uttala sig om den mest SANNOLIKA tidpunkten. Ju längre tid det tagit att hitta en kropp, ju fler variablar kommer ju till.
2015-06-17, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tycker iofs att det är rätt blindstyreaktigt också att bortse från den statistik som säger att 85% av de som häktas på sannolika skäl misstänkta för ett brott också blir åtalade och dömda för det. Det talar för att en åklagare som yrkar på det nästan alltid är rätt ute.

Den uppgiften är starkt ifrågasatt och har ingen källhänvisning. Istället finns det siffror som talar emot den teorin.I själva verket vet vi än så länge att 85% av åklagarnas häktningsbegäran brukar bifallas- en siffra som t.ex. en citerad advokat i tråden menar tyder på att det är alldeles för lätt att bli häktad i Sverige.

Jag har t.ex. siffror på ca 180,000 fall av allvarligt brott som lett till åtal, varav knappt hälften slutade med dom. Då det gäller allvarliga brott kan man presumera att häktning säkert förekommit i en hel del av dom.
2015-06-17, 17:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Ring mig när du dresserat en älg till att stuva in en flicka i en lite låda i en låst byggnad.

Ok, jag visste inte att det var bekräftat att hon hittats i en låda i en låst byggnad.
2015-06-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Mycket snack om att Lisa kanske fick cigaretter. Finns det säker källa på att hon rökte överhuvudtaget ?
Givetvis inte. Även det är en trådsanning utan någon som helst grund i verkligheten.
2015-06-17, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Varför skulle han?

Detta är ungefär exakt de ryktern jag har hört också från folk som bor där...Inte säkert att det är sant men samtidigt kanske finns någon sanning i det.
Därför att det är tröttsamt med dessa rykten och spekulationer, de som var på plats när hon bars ut
säger att hon såg hel ut.Kom med en trovärdig teori, istället och ett händelseförlopp så vi har något att diskutera..det är trots allt en kriminaltråd där vi försöker att hitta den skyldige,och inte en tävling i att överträffa varandra i smaskiga och sjuka detaljer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av add315
Well tänkte lägga min första(långa) teori sen jag följt tråden sen start. Självklart mkt spelulationer.

Känslan är att den yngre brodern fattat intresse för Lisa när han besökt kafét och varit extra trevlig mot henne. Under något tillfälle kanake han erbjudöd henne att köpa billig alkohol och hon blir intresserad iom studenten o därför väljer ett datum hon tar mopeden för att frakta alkoholen. Yngre brodern väntar tills hon slutar på söndagen, möjligtvis i ladan. Han framstår som trevlig o hon oroar sig inte särskilt men vill ändå mötas vid kafét som känns "hemma". Kanske har hon smsat honom innan för att meddela att kollegorna åkt o att han kan komma dit med alkoholen.. De möts upp vid kafét, hon får alkoholen och smsar att hon är på väg hemåt. Vantarna är i hjälmen som ligger vid moppen, hon sätter nyckeln i moppen men innan hon hinner få på sig hjälmen gör yngre brodern en stöt och blir väldigt avvisad, möjligtvis till sin förvåning. Vilt spekulerandes så är han onykter då han druckit alkohol innan (kanske på det fik hans mor uttalande som om i Aftonbladet det fanns vittnen till) för att få mod att göra en stöt. När han blir avvisad tar han hjälmen och slår den hårt i huvudet på henne. Detta kan vara ett dödande slag. Han får panik och försöker dra kroppen till ladan där han ställt bilen något avsides. Han struntar i moppen och hennes påse men tar med alkoholen och hjälmen som har hans fingeravtryck. En vante i hjälmen faller ut i ladan utan att det uppmärksammas. Kroppen lyfts in i bilen o i panik tar han bilen och gör sig av med tillhörigheterna och sprider ut dessa. Han kontaktar sin bror som han plockar upp. man åker till den plats man tror det är svårast att finna kroppen. Man har god lokalkännedom. Både hjälps åt att lasta av kroppen så bådas avtryck finns nu. Kvinnan vet inget men börjar ana oråd när det blir stort pådrag och männen börjar agera underligt.

Allt annat är för mkt spekulation känner jag. Men möjligtvis insåg kvinnan vad de gjort och var kroppen låg och planterade ut föremål för att visa vart den kunde hittas. Hon kanske Berättade för
MPS hur männen agerat konstigt som snabbt meddelade polis. Därför greps hon även relativt lugnt. Hoppas lite på en sådan teori o att Lisa inte behövde lida. Eventuellt blev hon först medvetslös, men fick inte vård i tid där hon hårts gömd och att detta är det som tar extra hårt på polisen var på plats som inser att man var försena. RIP Lisa

Detta tror jag är mest troligt också. Iaf så länge vi inte får veta mer detaljer.
Väldigt sannolikt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrossArrow
Efter alla intensiva förhör med dessa 3 MGM ...och att ingen av dom brutit ihop ännu och eventuellt yppat nåt om brottet tycker jag verkar konstigt.

Om 1 klarar trycket kan ju hända. Men ju fler man är som är inblandade ju svårare måste det ju bli att hålla sanningen eller ??

Börjar tro att dessa 3 är oskyldiga faktiskt.

Precis det jag skrivit tidigare med. Att en pallar trycket trots den är skyldig är ingen omöjlighet men att tre gör det? Till slut vill man ju tro att en eller två börjar lätta på trycket, för de har nog gått åt rätt hårt åt dem.
2015-06-17, 17:45
Medlem
Ingen som faktiskt sitter på lite källor hur hon var som person?`
Det är ju väldigt intressant, om hon gillade att dricka, röka, träffa killar för en snabbis, gillade träffa nya människor, skötsam? Detta kan ju betyda väldigt mkt, polisen har säkert frågat hennes nära kompisar osv men någon på flashback kunde väl försöka ha några källor trycker man?
2015-06-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eurythmech
För att de inte räknat med att varje kvadratmeter kringliggande yta skulle befolkas av Missing People, kanske.

Naturligtvis blev de helt överrumplade av den enorma uppslutningen av MP. Det stressade dem att begå misstaget att närma sig gömstället. Kanske tänkte de försöka avleda MP från att leta där kroppen låg. MP tyckt det var konstigt och snuten kom tyckte också det var konstig började leta och de fann kroppen.
Senare hämtade de in GM men de hade säkert kontroll på var de var och om de försökte sticka hade de slagit till direkt. GM kände nog att det inte fanns något flyktutrymme och höll sig lugna och samordnade vad de skulle säga.
2015-06-17, 17:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ta gärna fram den statistiken.
påvisa gärna andra fall som din påstådda statistik baseras på.
Gw kan sitt skit.

Statistiken har redan publicerats här alldeles nyss och det är den jag baserar min slutsats på. Om bröderna har mördat Lisa så bryter det mot statistiken, det är ett onormalt mordfall, då tänker jag mig att det finns något ovanligt som ledde till mordet, det enda jag kan tänka mig är att dölja ett annat brott, till exempel olycka till följd av rattfylla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in