Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 17:08
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Jag har svårt att se att trafikskador skulle leda till häktning för mord.

Konventionella trafikskador kan se annorlunda ut än de man får från fordon som 4-hjulingar. Det är väl ofta rör som sitter på tvären som agera kofångare. Borde kunna se rätt lika ut som att man slagit av benen med ett rör.
2015-06-17, 17:09
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ingen av dessa två.
Okej, då finns det flera. Den som diskuterats i tråden hittills är väl den som är skriven utomlands och pysslade med spritimporten.
2015-06-17, 17:09
Medlem
irishrages avatar
Vad vet vi om Lisa Holm egentligen. Var hon en mönsterstudent eller var hon på glid? Min erfarenhet är att frågar man föräldrarna så kommer missbruk och liknande som en blixt från klar himmel.
2015-06-17, 17:10
Medlem
Vill minnas att jag hört att Hasse Aro med har sågat hela denna utredning. Han har väl många års erfarenhet utav kriminologi....
2015-06-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Kan LH flyttats från ladan mitt emot cafét under kvällen/natten till måndag och handsken missats i mörkret (eller är den upplyst?).

Jag är inte säker nu till 100% men ladan spärrades av efter att de hade hittat handsken där. De letade säkert i ladan, kanske inte så grundligt men om kroppen hade varit där hade poliserna sett den.
Avspärrningarna togs sedan bort, då har kroppen flyttats dit.

Jag tror det märkliga beteendet många undrar över är bara lite signalering från någon av de tre misstänkta till någon i lådan.

Det skulle räcka med att kolla på mobiltrafiken på MGM för att klargöra om det ligger nåt i anklagelserna eller inte.
2015-06-17, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Din polare ljuger, man låter inte föräldrarna identifiera sin dotter om hon är i fler delar.
Jag tror säkert att föräldrarna får identifiera sin dotter även om hon är styckad, det är bara för polisen att ta en bild av ansiktet och visa föräldrarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Vill minnas att jag hört att Hasse Aro med har sågat hela denna utredning. Han har väl många års erfarenhet utav kriminologi....

Att folk sågar en utredning man har absolut noll insikt i känns inte speciellt seriöst ifall så skulle vara fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Antagligen inte ens på dygnet.

Detta var ju ditt svar på hur man kunde ta fram tidpunkt för döden.

För att göra det enkelt: Om du tar tex en brödbit och lägger den utanför påsen, så kan du följa nedbrytningen av den. Efter en timme börjar den torka på ovansidan, efter tre timmar ...efter tio timmar, 2 dagar...mögel...osv osv.

Likadant är det med en kropps nedbrytning. Man kan mäta temperaturen. Okej, har det gått flera dagar så är det kanske uteslutet. Då kan man tex kolla vätska i ögonen. Hudens nedbrytning...Likstelhet, Likfläckar...

Så jo! Genom studier under många år har man lärt sig hur en död kropp reagerar och kan därmed dra rätt säkra slutsatser. Även under svårare förhållanden. Nedgrävd, väder, vind, vatten och en massa andra saker kan man ta med i beräkningen.
2015-06-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En kille i ett förhållande, glad för att köra fyrhjuling och fick en anledning att susa runt på den, inget konstigt i sig.

Studerar maskinteknik, jobbar inom lantbruket på en bärodling. Har han anknytning till säteriet kan han vara intressant, annars inte.

Bara för att han har en "söt" tjej sen nåt år tillbaka så betyder inte det att han inte kunde bli /vara intresserad sugen på LH.eller kanske träffade henne ibland. han är ju en ung kille och LH väldigt fin,
Hoppas polisen även tagit hans dna, och att dom i personalen kanske vet om han brukar vara på fiket när LH jobbat.
2015-06-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vad har du för källa på att hon hade en pojkvän? Har bara hört om ett ex förut.
Finns, på sociala medier, printscreens från hennes pojkväns Instagram där han skrivit ett långt meddelande tillägnat Lisa.
2015-06-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa

För att göra det enkelt: Om du tar tex en brödbit och lägger den utanför påsen, så kan du följa nedbrytningen av den. Efter en timme börjar den torka på ovansidan, efter tre timmar ...efter tio timmar, 2 dagar...mögel...osv osv.

Likadant är det med en kropps nedbrytning. Man kan mäta temperaturen. Okej, har det gått flera dagar så är det kanske uteslutet. Då kan man tex kolla vätska i ögonen. Hudens nedbrytning...Likstelhet, Likfläckar...

Så jo! Genom studier under många år har man lärt sig hur en död kropp reagerar och kan därmed dra rätt säkra slutsatser. Även under svårare förhållanden. Nedgrävd, väder, vind, vatten och en massa andra saker kan man ta med i beräkningen.

Så utifrån din kunskap, hur säkert kan man bestämma tidpunkten för Lisas försvinnande?
2015-06-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa

Så enkelt er det ikke. Men vi får se hva obdusenten kommer fram til.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in