Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Det råder oklarheter kring det. Enligt Skövde nyheter hittades hon här:
http://media.shootitlive.com/DNGBDEcwP7ovoCALMSL3Bwe1WFq/1200.jpg?project_id=jonkopingsposten/206

http://www.skovdenyheter.se/artikel/361540/har-hittades-17-ariga-lisa-holms-kropp
Ok, det hade jag missat, tack

Har det kommit fram vad byggnaden används till?
Ser ut som foderförvaring, ev maskinhall etc...
2015-06-17, 17:01
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag förstår dock inte GW's roll i detta, känns så sjukt oproffsigt det han håller på med. Om han nu är en "tung" tyckare och professor inom kriminologi med en betydande pondus i liknande frågor, så ska han väl inte uttala sig om en pågående polisutredning stick i stäv med de arbetande poliserna?

Känns lite Lambertz-varning över det hela. Är GW bitter för att han inte får vara med, eller vad händer?

Det tror jag inte egentligen. Det låter mer som att han är noga med att framhålla att a) de misstänkta är inte de klassiska förövarna av mord av den här karaktären och b) han är angelägen om att utredningen inte låses enbart till MGM (de nu misstänkta).

Vi kan ju ponera (för sakens skull) att det verkligen blir så att ingen teknisk bevisning fäster på de som nu misstänks, men att det FINNS teknisk bevisning som då skall matchas mot någon man ännu inte funnit. Då är det viktigt att man inte slutar leta.

Det GW INTE vet (inte vi andra heller) är hurpass bra träff polisen fått på de nu misstänkta. Är den träffen korrekt är det förstås bara en tidsfråga innan bevisning som duger skrapas ihop.

Jag minns tråden om Peter Mangs, där många ansåg att "det kunde inte vara han", just för att inte den tekniska bevisningen var lättbegriplig eller i alla lägen entydig. Samma risk finns rimligtvis här.
Senast redigerad av Bergakungen 2015-06-17 kl. 17:04.
2015-06-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeth
Kan säkert vara sagt här i tråden. Men det nya jag hört angående skicket Lisa hittades i är skrämmande. Har hört från folk i Blomberg att dom hittade henne styckad i fem delar. Har även hört på omvägar, men uppgifterna kommer från polisen, att hon ska ha hittats i nån form av skåp. Där dom tryckt in henne så våldsamt så att benen varit brutna. Dessa människor som gjort detta skall plågas till döds i flera år.

Skåpet kanske stod i ladan mittemot cafet från början?
Därför polisen var intresserad av kärran!
2015-06-17, 17:02
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Om detta skulle stämma är väl inte olycksteorin helt osannolik?
Påkörd,benen brutna sen handlar den eller dom i panik.

Sant. Om uppgifterna stämmer med brutna ben osv så står sig teorin om PC och att eventuell olycka har skett med 4-Hjulingne. Om man kollar på bilden som visar baksidN av fiket så ser man att grusplan angränsar till åker eller äng utan staket. PC kan ha kommit farandes där och kört på LH i hög hastighet. En nätt kropp kan flyga långt av en sån krasch. Möjligen över till andra sidan vägen där man i ladan hittade LHs handske. PC får panik och i chock så tänker han inte klart. Lastar på LH på 4-hjulningen drar tillbaka över åker . Det skumpar rätt bra som bekant när man åker och då faller LHs saker ur och sprids ut på åkern. Av okänd anledning trycker han in henne i skåpet. Antingen för att leda misstankarna mot Litaurrna eller bara för att bli av med kroppen snabbt. Om det är en olycka så hoppas jag att Personen kliver fram snart.
Senast redigerad av missmone 2015-06-17 kl. 17:05.
2015-06-17, 17:02
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Men lägg ner det irrelevanta agget mot GW för att han inte gillar rasister.

Ingen gillar rasister.

GW är numera pensionär och han har ingen insyn i dagens polisutredningar. Han kan endast uttala sig baserat på tidigare kunskap.
2015-06-17, 17:04
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Sant. Om uppgifterna stämmer med brutna ben osv så står sig teorin om PC och att eventuell olycka har skett med 4-Hjulingne. Om man kollar på bilden som visar baksidN av fiket så ser man att grusplan angränsar till åker eller äng utan staket. PC kan ha kommit farandes där och kört på LH i hög hastighet. En nätt kropp kan flyga långt av en sån krasch. Möjligen över till andra sidan vägen där man i lada. Hittade LHs handske. PC får panik och i chock så tänker han inte klart. Lastar på LH på 4-hjulningen drar tillbaka över åker . Det skumpar rätt bra som bekant när man åker och då faller LHs saker ur och sprids ut på åkern. Av okänd anledning trycker han in henne i skåpet. Antingen för att leda misstankarna mot Litaurrna eller bara för att bli av med kroppen snabbt. Om det är en olycka då hoppad jag att Personen kliver fram snart.

Det är också sant (om man spekulerar) att man lätt kan konstatera om benen brutits av efter flickan var död.
2015-06-17, 17:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Ingen gillar rasister.

GW är numera pensionär och han har ingen insyn i dagens polisutredningar. Han kan endast uttala sig baserat på tidigare kunskap.

Precis, word! Och angående GW, så är ju pensionär och bör därför inte känna till mer än vad som står i tidningarna, och vad han hört från eventuella kontakter. Då blir det ju ganska konstigt om denne GW tror sig veta mer än polisutredningen med flera hundra poliser, och Aftonbladet ger hans teorier stort utrymme, nästan lika stort som det vi vet om den officiella utredningen. Blir helt enkelt konstigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Sant. Om uppgifterna stämmer med brutna ben osv så står sig teorin om PC och att eventuell olycka har skett med 4-Hjulingne. Om man kollar på bilden som visar baksidN av fiket så ser man att grusplan angränsar till åker eller äng utan staket. PC kan ha kommit farandes där och kört på LH i hög hastighet. En nätt kropp kan flyga långt av en sån krasch. Möjligen över till andra sidan vägen där man i ladan hittade LHs handske. PC får panik och i chock så tänker han inte klart. Lastar på LH på 4-hjulningen drar tillbaka över åker . Det skumpar rätt bra som bekant när man åker och då faller LHs saker ur och sprids ut på åkern. Av okänd anledning trycker han in henne i skåpet. Antingen för att leda misstankarna mot Litaurrna eller bara för att bli av med kroppen snabbt. Om det är en olycka då hoppad jag att Personen kliver fram snart.

Jag har svårt att se att trafikskador skulle leda till häktning för mord.
Medlem
Citat:
Jag förstår dock inte GW's roll i detta, känns så sjukt oproffsigt det han håller på med. Om han nu är en "tung" tyckare och professor inom kriminologi med en betydande pondus i liknande frågor, så ska han väl inte uttala sig om en pågående polisutredning stick i stäv med de arbetande poliserna?

Känns lite Lambertz-varning över det hela. Är GW bitter för att han inte får vara med, eller vad händer?

Jag har själv jobbat inom brott o rättsväsendet i 40 år på olika sätt, jag anser Lambertz o GW är ungevärligt lika duktiga. Som måttstock att sälja sig till TV3 och SVT ingen merit när det gäller kunnande.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Är det Gu*stav eller har han en son till? T.ex Chri*tian?
Jag gillar inte slumpen att de bodde 2 mil från Mariestad där Helena försvann.
Sonen kan ju t.o.m varit bekant med henne.
Vet dock inte om de bodde där just då.
Ingen av dessa två.
Medlem
Hur vet ni. Vad GWvet och inte vet och vilken insyn han har?
Poliser pratar väl med andra poliser, det sprids väl ganska självklart information mellan olika poliser och andra inom yrket eller förväntar man sig att alla poliser som jobbar med detta inte säger ett pip till någon annan?

Kan tänka mig att GW med sina kontakter kan få en hel del information och insyn... Lagligt eller inte vet jag inte, men rätt mänskligt.
2015-06-17, 17:07
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Precis, word! Och angående GW, så är ju pensionär och bör därför inte känna till mer än vad som står i tidningarna, och vad han hört från eventuella kontakter. Då blir det ju ganska konstigt om denne GW tror sig veta mer än polisutredningen med flera hundra poliser, och Aftonbladet ger hans teorier stort utrymme, nästan lika stort som det vi vet om den officiella utredningen. Blir helt enkelt konstigt.

Det han gav var statistik, och hoppades att utredningen inte låser fast vid MGM bara för att. Han gav ingen teori som ens går att jämföra med vad folk spånar fram här.

Är nästan förvånad att ingen dragit upp aliens ännu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in