Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hoppas verkligen att Litauerna går fria ur detta. Polisen har tabbat sig ordentligt och man väljer att gå all in på arbetarna bara för att dem är invandrare.

Dem är värda ett fett jävla skadestånd efter detta om det är så att dem är oskyldiga. Det finns inga jävla motiv alls.

Råna henne? Wow, några hundralappar.
Våldta henne? Dem skulle alltså ta en tjej de säkert träffat ett antal gånger i en liten by precis vid sin egen bosättning? Knappast

Nej, åklagaren kommer fortsätta hitta på bevis som tingsrätten inte får ta del av för att på ett desperat sätt hålla fast vid någon misstänkt - för det är dem enda polisen och kommer ha.

Den riktiga mördaren är redan försvunnen.

Edit: Eftersom hennes pappa är inblandad i säkerhetspolisen så ligger det otroligt mycket prestige i detta fallet. Man kommer alltså försöker få dem dömda även om bevisningen är noll.

Alltså, det finns så otroligt mycket indicier som pekar på att bröderna är inblandade. Det är inte svårare än så att den som ser ut att vara skyldig också är skyldig.
2015-06-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Appelmunk
Är det inte troligare att man på grund av den stora uppståndelsen på platsen haft begränsad rörlighet men ändå försökt leda uppmärksamheten bort från den gård där BO återfanns? Man kan ha blivit överraskade av det stora pådraget och därför agerat på ett sådant sätt för att polisens och MPs sökande ska bedrivas åt ett annat håll.

Jo jag håller med dig här! jag tror inte litauerna hade en aning om att det skulle komma 1000-1500 MPS frivilliga och söka ÖVERALLT..
2015-06-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Du har rätt, jag misstog mig eller läste för snabbt.

Men om du googlar på BRÅ statistik 2014 kan man nog leta sig fram där, om du inte hinner kan jag göra det lite senare.

Men det är ett intressant inlägg att advokoaten menar att det är alldeles för lätt för åklagaren att häkta folk.
2015-06-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Detta med att dom satt och drack kaffe vid den tiden är ju en stor deal för OM de inte stämmer ljuger dom... Varför skulle dom ljuga om dom var oskyldiga?

Eller så kan det vara så att mamman eller de hon pratat med blandar ihop dagarna och det behöver därför inte vara en medveten lögn. Det går nog inte att läsa ut vare sig det ena eller det andra av detta uttalande.
Medlem
Har ingen personlig erfarenhet men då de tidigare är ostraffade så bör väl de inte veta hur förhör etc går till?

Dvs att när polisen väl trycker på och lägger fram det som de har för dem tre misstänkta så borde NÅGON inte ha pallat för trycket och erkänt om någon vet något?

Nu vet ju ingen vad som sagts och kommit fram i förhör men då det är stendött i media så vill man tro att de misstänkta GM fortfarande står pall.

Om de inte är helt iskalla och har ett psyke av stål och hoppas att de ska komma undan.
Medlem
Citat:
Jo jag håller med dig här! jag tror inte litauerna hade en aning om att det skulle komma 1000-1500 MPS frivilliga och söka ÖVERALLT..
Visst är det så. MP:s största insats någonsin samt en av polisen i Skaraborgs största insatser någonsin. Inte fan hade någon väntat sig ett sådant enormt pådrag.
2015-06-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Men det är ett intressant inlägg att advokoaten menar att det är alldeles för lätt för åklagaren att häkta folk.
Vet inte där, inte så lätt att häkta, iaf inte när jag var misstänkt.
De skulle häkta mig men jag opponerade och vips så släpptes jag från arresten.
Advokaten vill såklart inte att dennes klienter ska häktas, det gör dennes jobb flera gånger svårare!
2015-06-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
För det första är en åklagare bunden av objektivitetsprincipen och skulle han missta sig och begära någon häktad fast sannolika skäl inte föreligger har vi en rådman som kan syna hans misstag och om mot förmodan även rådmannen har fel har vi inget krav på prövningstillstånd i hovrätten så då kan även hovrättsråd ge sig in i leken....

Åklagare är människor och inte maskiner. "Objektivitetsprincipen" är alltså mer eller mindre godtycklig som med alla mänskliga handlingar. Det är därför det finns granskning.
Åklagaren i detta fallet har själv sagt att det inte fanns mer bevis men att han ändå välde den högra misstankegraden. "Objektivt"?
Dessutom kräver ditt resonemang att rådmän ( dvs även han som klantat sig i detta fallet) ska ha stor integritet. Det har inte alla.
Senast redigerad av nopomil 2015-06-17 kl. 15:24.
2015-06-17, 15:22
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför ska vi glömma styckning, vad vet du som inte vi vet? Åklagaren har garanterat bevisning säger du, okej, men ingen teknisk bevisning, inte enligt media i alla fall.

Har funderat lite på detta om hon skulle vara styckad... En sak som talar för att så skulle vara fallet är ju att det är väldigt många områden avspärrade... Det kan ju självklart oxå bero på att kroppen har flyttats eller att det finns andra spår, men just detta med styckning är något som det går rykten om...
Medlem
Vilka kriminellt belastade från området i Lisas ålder finns det? Någon?
Medlem
Xonixs avatar
Citat:
Detta med att dom satt och drack kaffe vid den tiden är ju en stor deal för OM de inte stämmer ljuger dom... Varför skulle dom ljuga om dom var oskyldiga?

Kan du länka en källa på din kaffegrej?

De har nog inte ett skit på dem det är därför de inte säger något och snart kommer det komma ut och de som har skött det kommer få skämmas ordentligt medans mördaren är ute på fri fot.

Snuten står nog med huvudet i sanden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Alltså, det finns så otroligt mycket indicier som pekar på att bröderna är inblandade. Det är inte svårare än så att den som ser ut att vara skyldig också är skyldig.

Tänkte på filmen "Carlitos Way" när Pacino säger om italienska maffian: "They read this with closed eyes" eller nåt i den stilen Det behövs inga detaljer, saken är klar! Detaljer må vara intressanta men är oviktiga i sammanhanget!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in