2015-06-16, 17:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alap
Köpte du inte nyss? Varför skulle du då sälja? Tror du världen ska gå under eller att du kommer att dö snart?

För det har känts varje dag under väldigt lång tid att "detta är nog botten" men minussiffran når nya höjder för varje dag som går. Tappat hoppet lite, men samtidigt skulle jag ju bli så jävla atrh om jag sålde och det gick upp igen såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Pengar man inte har råd att mista skall inte in på börsen.
Du kanske är en sådan som egentligen inte passar för börshandel men nu i dessa tider (slutet på en topp på börsen) så snackar alla om hur mycket pengar man kan göra på börsen och då kände du kanske att du inte ville missa tåget.

Men eftersom du alla redan nu känner dig orolig så kanske det är bättre att sälja av allt och ha pengarna på en plats som gör att du sover bättre om natten

Japp, du har väl rätt mer eller mindre. Men vad ska man göra med pengarna man har då? Bostadsköp är helt uteslutet i dagsläget.
Citera
2015-06-16, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
För det har känts varje dag under väldigt lång tid att "detta är nog botten" men minussiffran når nya höjder för varje dag som går. Tappat hoppet lite, men samtidigt skulle jag ju bli så jävla atrh om jag sålde och det gick upp igen såklart.

.
OMXS30 gick up nästan en procent idag och DOW, SP500, och NASDAQ composite är också upp. Det går lite upp och ner men over tid går det alltid upp.
Citera
2015-06-16, 18:01
Medlem
Rewindings avatar
Citat:

Värre för en annan som var tvungen att sälja lagom till att det gick upp nu.. håller på att byta bank och hade ingenting likvid att använda.
Citera
2015-06-16, 18:59
Medlem
Citat:
Japp, du har väl rätt mer eller mindre. Men vad ska man göra med pengarna man har då? Bostadsköp är helt uteslutet i dagsläget.

Först och främst.. sluta upp med att vara girig.. du har inte förlorat något genom att INTE vara med på börsuppgångar (inte tjänat något heller).

I ditt fall så är bankkonto eller korta räntefonder det bästa.
Citera
2015-06-16, 19:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:
För det har känts varje dag under väldigt lång tid att "detta är nog botten" men minussiffran når nya höjder för varje dag som går.
Det skvalpar ju knappt.
Citera
2015-06-16, 20:51
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewinding
Värre för en annan som var tvungen att sälja lagom till att det gick upp nu.. håller på att byta bank och hade ingenting likvid att använda.

Till nästa gång kan det vara bra att veta att du inte behöver sälja för att flytta värdepapper till en annan bank.
Citera
2015-06-16, 21:27
Medlem
Rewindings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy
Till nästa gång kan det vara bra att veta att du inte behöver sälja för att flytta värdepapper till en annan bank.

Nja inte riktigt det som hände.. ska försöka hålla mig kort.

Flyttade över mer eller mindre alla pengar till min nya bank som jag ej fått kort till ännu, utan bara dosa osv. Men de pengar jag hade kvar på min gamla bank som jag tänkte skulle räcka gjorde inte riktigt det och när jag väl skulle flytta tillbaka pengar så fick jag inte det än av någon bisarr anledning.

Vilket gjorde att jag var tvungen att sälja av ett mindre innehav tyvärr.
Citera
2015-06-17, 14:59
Medlem
Tammers avatar
Det är närmast komiskt att se vilken nervositet som råder på Stockholmsbörsen just nu. Det kan vara upp 1% på förmiddagen, och sen slutar börsdagen ner 1%. Och nästa dag tvärtom. Det är nästan så man tvivlar på omdöme och kompetens hos börsmäklarna, ingen litar på sitt eget omdöme utan titta bara på vad andra gör.
Citera
2015-06-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det är närmast komiskt att se vilken nervositet som råder på Stockholmsbörsen just nu. Det kan vara upp 1% på förmiddagen, och sen slutar börsdagen ner 1%. Och nästa dag tvärtom. Det är nästan så man tvivlar på omdöme och kompetens hos börsmäklarna, ingen litar på sitt eget omdöme utan titta bara på vad andra gör.

Kul att se hur nervöst det blir med nån procent ner, tänk då vad som sker när det går ner 6-7% på en dag
Citera
2015-06-17, 21:24
Medlem
medlem9001s avatar
Varför går spiltans räntefonder ner? Trodde att iallafall korträntefonden var nästan bergsäker.
Citera
2015-06-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001
Varför går spiltans räntefonder ner? Trodde att iallafall korträntefonden var nästan bergsäker.

När alla räntor går upp så är det svårt att hindra fall även i korta räntor och obligationer.
Citera
2015-06-17, 22:36
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001

Långsiktigt är de ju det, på 5-10 år, men antar att du bara tittar på det kortsiktig, förmodligen mindre än ett år eller ännu kortare :P är det så att du tom bara tittar på de senaste månaderna? Nu är jag ingen expert på korträntefonder, men antar att även där gäller någon form av långsiktigt tänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in