2015-06-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag sitter i ett dilemma nu om jag bara ska sälja av hela skiten och ta förlusten som en man, eller ligga kvar och hoppas på det bästa. Om man ser till den linjära trenden tre år bakåt i tiden borde det börja stiga redan nu, men det går ändå ner. Fort dessutom. Missar jag något viktigt här?

Det finns ingen mening i att ha ångest och ligga sömnlös över något man inte har grepp om, hoppas på det bästa? Nej, sälj allt och rädda ditt mentala tillstånd.

Fastighetsaffärer verkar ju vara din grej så gör som skomakaren.
Citera
2015-06-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kul att se hur nervöst det blir med nån procent ner, tänk då vad som sker när det går ner 6-7% på en dag

Började bevaka börsen vid 2013. Så något ras har jag inte fått äran att uppleva. Jag längtar!

Skulle följt min plan att gå bear sedan början av Juni men hade inte ballarna
Citera
2015-06-18, 08:27
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kul att se hur nervöst det blir med nån procent ner, tänk då vad som sker när det går ner 6-7% på en dag
Har det verkligen hänt nån gång? Hur som helst är det fascinerande att se hur oroliga alla blir av nedgångar, alla verkar tro att det är början på en långvarig utförsbacke. Men en ev grexit har ju inga som helst likheter med den omfattande finanskraschen 2007. Om lilla Grekland verkligen lämnar Euron kommer det snabbt vara glömt, det har ju egentligen ingen påverkan på världsekonomin. Personligen tror jag inte Tyskland kommer släppa Grekland, de har satsat alltför mycket prestige i Eurosamarbetet. Även om Merkel verkar darra lite just nu.

Minns hur snabbt börsen kan stiga, de 10% som fallit sen uppgången i början av året kan tas igen på en vecka. Den hausse vi upplevde i början av året hade ingen egentlig orsak, det var närmast ett "lättnadsrally" efter att väntat dåliga siffror från Tyskland och USA uteblivit. Vad tror ni händer när Greklandskrisen är avklarad? Nytt rally?
Citera
2015-06-18, 08:34
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Jag sitter i ett dilemma nu om jag bara ska sälja av hela skiten och ta förlusten som en man, eller ligga kvar och hoppas på det bästa. Om man ser till den linjära trenden tre år bakåt i tiden borde det börja stiga redan nu, men det går ändå ner. Fort dessutom. Missar jag något viktigt här?
Sådär kan man inte hålla på, då får man magsår till slut. Som sagt: se det hela långsiktigt. Sluta kolla börskurser varje dag. Glöm detta ett halvår, sen till hösten går du in och kollar vad som hänt. Då kommer allt det här ha blåst över och Stockholmsbörsen går mot nya all-time-high igen.
Citera
2015-06-18, 09:16
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det finns ingen mening i att ha ångest och ligga sömnlös över något man inte har grepp om, hoppas på det bästa? Nej, sälj allt och rädda ditt mentala tillstånd.

Fastighetsaffärer verkar ju vara din grej så gör som skomakaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Sådär kan man inte hålla på, då får man magsår till slut. Som sagt: se det hela långsiktigt. Sluta kolla börskurser varje dag. Glöm detta ett halvår, sen till hösten går du in och kollar vad som hänt. Då kommer allt det här ha blåst över och Stockholmsbörsen går mot nya all-time-high igen.

Jepp, jag gör egentligen precis det jag vet jag inte ska göra. Jag kollar varje dag. Det låter ju fjantigt, men det gör mer ont när det går ner 1% än vad det känns gott när det går upp 1%. :P Jag kollade senast i förrgår och då gick det faktiskt upp pyttelitet, men kollade ingenting igår. Ska inte göra det på ett tag nu. I framtiden lär det nog bli bostadsinvestering igen, ska bara vänta och se om amorteringskravet går genom.
Citera
2015-06-18, 09:27
Medlem
zorb89s avatar
Hur många hatar Grekland?

Sista landet jag skulle åka på resa till.
Citera
2015-06-18, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Hur många hatar Grekland?

Sista landet jag skulle åka på resa till.

Vadå? Kanske rabatt strax
Citera
2015-06-18, 09:54
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7i
Vadå? Kanske rabatt strax
Fast de lever väl på turism? Tror inte de exporterar särskilt stora mängder badsalt..
Citera
2015-06-18, 11:10
Medlem
Citat:
Nytt rally?

Inte idag i alla fall verkar det som
Citera
2015-06-18, 11:11
Medlem
Citat:
Jepp, jag gör egentligen precis det jag vet jag inte ska göra. Jag kollar varje dag. Det låter ju fjantigt, men det gör mer ont när det går ner 1% än vad det känns gott när det går upp 1%. :P Jag kollade senast i förrgår och då gick det faktiskt upp pyttelitet, men kollade ingenting igår. Ska inte göra det på ett tag nu. I framtiden lär det nog bli bostadsinvestering igen, ska bara vänta och se om amorteringskravet går genom.

Gå inte in o kolla idag.. hela din helg sabbas om du gör det
Citera
2015-06-18, 11:18
Medlem
Citat:
Har det verkligen hänt nån gång?

Har svagt minne av 8% minus nån gång.
Men 2008 gick Stockholmsbörsen ner med 39,05%, året före med 2,6% så minus över 40% 2007-2008.
Citera
2015-06-18, 11:20
Medlem
2011 ned 13,51% men annars har det allt som oftast gått upp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här