2015-06-17, 01:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Givi mår bra.

http://lifenews.ru/news/155666
Han verkar må strålande. De patetiska ukrainska lögnerna som vidaresprids av trollen här är bara pinsamma. Här en färsk intervju med engelsk text. Ni måste dock välja rysk översättning på youtube, men det är engelsk:

https://www.youtube.com/watch?v=QikR6toQO_8

Ett par klassiker med Givi kan ni passa på att se när han ändå är på tal. Här ger han ett gäng ukrainska terrorister en behandling de förtjänar:

https://www.youtube.com/watch?v=3TZ9Q18HKlQ

Här står han ensam kvar under ett gradregn:

https://www.youtube.com/watch?v=K9k05CbXmqE

Thug life

https://www.youtube.com/watch?v=PBxhSWVHhpI

Se och njut! Så småningom kommer Givi och alla andra nyryska kämpar att ha kört ut den sista ockupanten från Donbass! Hell Givi!
2015-06-17, 01:06
Medlem
Mark Bartalmai återvände till Donbass.
https://twitter.com/markbartalmai
Tiominuters trailer till hans film som handlar om förra årets händelser i Ukraina:
https://youtube.com/watch?v=tbcs4Vvk9wg&feature=youtu.be
Senast redigerad av Irriga 2015-06-17 kl. 01:08.
2015-06-17, 01:56
Medlem
Pavlossons avatar
Och här har vi Ryssland Mir; försöker skjuta ihjäl Ukrainare vid svarta havet...
https://www.youtube.com/watch?v=RvC2i0hUcqw

Vanligt folk i Donetsk:
https://www.youtube.com/watch?v=QCNtekVfyGc

Ganska upprörande att en småpove som Putin kan göra på detta sättet utan att det blir uppror i Ryssland mot en gangster som honom. Dock kommer det... Först murar så han inte kan invader sina grannar, sedan har han ingen väg att gå.
2015-06-17, 09:03
Medlem
Xeliouss avatar
Någon som kan sammanställa en lista med alla kända ryska terrorister som dött i Ukraina? Det börjar bli ett par som Ukraina slipper.

Äntligen börjar Janukovitj medbrottslingar utredas vad gäller korruption och annan brottslighet:
Citat:
More than 15 months after President Viktor Yanukovych fled power, prosecutors are just now getting around to taking action in criminal investigations against his former allies.

Prosecutors have asked courts to try, in absentia, former Deputy Prime Minister Serhiy Arbuzov and ex-Health Minister Raisa Bohatyryova, as well as against her suspected accomplice Oleksandr Stashchenko, Prosecutor General Viktor Shokin said in an interview with Golos Ukrainy, the Verkhovna Rada’s newspaper, published on June 16.

If the courts give their permission, the first-ever corruption cases against top allies of Yanukovych will be submitted to court.

Apart from these cases, several Yanukovych allies are on trial for a violent crackdown on EuroMaidan Revolution demonstrators in 2013-2014.
http://www.kyivpost.com/content/kyiv-post-plus/first-corruption-cases-against-yanukovych-allies-to-be-sent-to-court-391258.html

Som vi vet var den ryske marionetten otroligt korrupt som de flesta ryska sådana då det är vad maffian i Kreml sysslar med. Vi har sett hur flera av Janukovtj medbrottslingar tagit självmord eller blivit mördade av Janukovitj hejdukar för att de inte ska kunna avslöja detaljer.
2015-06-17, 10:12
Medlem
Putins Ukrainapolitik har utan tvivel fått många av grannländerna att fundera över sin politiska och ekonomiska samvaro med Ryssland och om den verkligen har en framtid värt namnet. Små länder kring Ryssland som styrs av gangsters och som man inte kan stava till har ju ingen betydelse men om Vitryssland följde Ukraina och gjorde den demokratiska resan skulle ju mycket vara vunnet. Faran är om Putin verkligen är så stollig som han framstår i media eller om han bara ordbajsar för att kompensera sitt skamfilade rykte. Att ens hota med kärnvapen i Europa är ju så urbota sinnessjukt att man baxnar. Vill Putin föröda Ryssland totalt genom fortsatta "Ukrainaäventyr" västerut.
2015-06-17, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trollen tar inte fighter de vet de förlorar, de försöker istället byta ämne ska du se. Eller låtsas som de är döva.

Ungefär som du gjorde i den gamla Ukrainatråden, när jag använde benämningen Pro-Kiev i ett inlägg. Du påstod då att den benämningen var rysk, varpå jag länkade till västmedia, som NY times, Reuters m.fl. som använde just samma benämning. Du vägrade svara, låtsades vara döv och ändrade samtalsämne. Du är ett troll av precis samma skrot och korn.

Tillbaka till ämnet, finns dett inget oberoende media man kan lita på?
Väst/Öst media har ju taigt part i konflikten, varpå man inte kan vara 100% säker på att det som står är sant.
Finns det någon seriös media i fjärran östern, Afrika eller Sydamerika som är seriös, opartisk och rapporterar från konflikten?
2015-06-17, 11:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Ungefär som du gjorde i den gamla Ukrainatråden, när jag använde benämningen Pro-Kiev i ett inlägg. Du påstod då att den benämningen var rysk, varpå jag länkade till västmedia, som NY times, Reuters m.fl. som använde just samma benämning. Du vägrade svara, låtsades vara döv och ändrade samtalsämne. Du är ett troll av precis samma skrot och korn.
Ni som slaviskt följer pro-Moskvas senaste propaganda vill såklart inte höra att ni är indoktrinerade troll utan förstånd, nej helst vill ni låtsas vara "neutrala" när det kommer till Ukraina. När fakta och Rysslands beteende blir för uppenbart fascistiskt och omoraliskt så börjar ni gnälla på media i väst som berättar sanningen om er idol i Kreml som ni tycker ska få fritt spelrum i Ukraina.

Citat:
Tillbaka till ämnet, finns dett inget oberoende media man kan lita på?
Väst/Öst media har ju taigt part i konflikten, varpå man inte kan vara 100% säker på att det som står är sant.
Finns det någon seriös media i fjärran östern, Afrika eller Sydamerika som är seriös, opartisk och rapporterar från konflikten?
Som sagt var...
Media är för övrigt inte ämnet, men vad exakt har du sett för lögner från väst och öst vad gäller Ukraina? Finns det ryska trupper i Ukraina?
2015-06-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ni som slaviskt följer pro-Moskvas senaste propaganda vill såklart inte höra att ni är indoktrinerade troll utan förstånd, nej helst vill ni låtsas vara "neutrala" när det kommer till Ukraina. När fakta och Rysslands beteende blir för uppenbart fascistiskt och omoraliskt så börjar ni gnälla på media i väst som berättar sanningen om er idol i Kreml som ni tycker ska få fritt spelrum i Ukraina.

Som sagt var...
Media är för övrigt inte ämnet, men vad exakt har du sett för lögner från väst och öst vad gäller Ukraina? Finns det ryska trupper i Ukraina?

Du försöker alltså fortfarande förleda bort diskussionen om ditt tidigare påstående att enbart ryskvänliga medier använder benämningen pro-Kiev? Jag som då visade att västmedia använder just den benämningen. Ok då vet jag var du står, du vill inte bemöta dina egna påståenden.

Ang. neutral media, så undrar jag om det finns någon media utanför den Östliga/Västliga sfären som bevakar situationen. Lögner vet jag inget om, däremot är nivån på tillit lägre när det gäller partisk media.
Senast redigerad av Dasher 2015-06-17 kl. 12:45.
2015-06-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vice News bevisar att ryska armén slåss i Ukraina:

https://www.youtube.com/watch?v=2zssIFN2mso
Vad säger mannen från OSCE i filmen? Ni är roliga, varför måste ni hela tiden försöka bevisa detta, är ni själva osäkra? Ni har hållit på i ett år nu och "bevisen" ser ungefär likadana ut. Jag sa vid den här tiden förra året att Ryssland skulle trappa upp och bistå rebellerna med mer militär hjälp (för dom fick sanktioner likt förbannat emot sig vad dom än gjorde) och det har dom tydligen fått. Men Putin och Ryssland har inga officiella trupper i östra Ukraina utan det är fortfarande frivilliga med en del ryskt militärt material. Vad deras motiv till detta kan vara skiljer sig säkert som pengar, sympati, krigsträning etc. Vad är Mikael Skillts och andra utlänningars motiv för att kriga i Ukraina för Kiev?

Ska man se Rysslands militära stöd till rebellerna på det viset så har USA invaderat många länder.
2015-06-17, 13:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad säger mannen från OSCE i filmen? Ni är roliga, varför måste ni hela tiden försöka bevisa detta, är ni själva osäkra? Ni har hållit på i ett år nu och "bevisen" ser ungefär likadana ut. Jag sa vid den här tiden förra året att Ryssland skulle trappa upp och bistå rebellerna med mer militär hjälp (för dom fick sanktioner likt förbannat emot sig vad dom än gjorde) och det har dom tydligen fått. Men Putin och Ryssland har inga officiella trupper i östra Ukraina utan det är fortfarande frivilliga med en del ryskt militärt material. Vad deras motiv till detta kan vara skiljer sig säkert som pengar, sympati, krigsträning etc. Vad är Mikael Skillts och andra utlänningars motiv för att kriga i Ukraina för Kiev?

Ska man se Rysslands militära stöd till rebellerna på det viset så har USA invaderat många länder.

Spännande analys, men felaktig.

Mannen som följs i filmen är reguljär rysk soldat, och oavsett vad du skriver kommer du inte ifrån det. Om du inte greppade detta första gången du såg filmen föreslår jag du ser på den igen!
2015-06-17, 14:02
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasher
Du försöker alltså fortfarande förleda bort diskussionen om ditt tidigare påstående att enbart ryskvänliga medier använder benämningen pro-Kiev? Jag som då visade att västmedia använder just den benämningen. Ok då vet jag var du står, du vill inte bemöta dina egna påståenden.
Du har alltså sett mer "pro-Kiev" i svensk media? Visa det tack, du såg det en gång och som pro-Moskva fastnade du för det då det för dig som pro_moskva på något märkligt vis verkar bevisa något...

Citat:
Ang. neutral media, så undrar jag om det finns någon media utanför den Östliga/Västliga sfären som bevakar situationen. Lögner vet jag inget om, däremot är nivån på tillit lägre när det gäller partisk media.
Svensk media är inte partisk på annat sätt än att det ryska angreppet på Ukraina ogillas och att vi självklart tar sida för den demokratiska stat som försvarar sig. Att de ryska lögnerna avslöjas ogillar ni och försöker tramsa om media rent allmänt. Ska du inte komma med lite OT om USA också, har du glömt?
2015-06-17, 14:28
Medlem
Citat:
Du har alltså sett mer "pro-Kiev" i svensk media? Visa det tack, du såg det en gång och som pro-Moskva fastnade du för det då det för dig som pro_moskva på något märkligt vis verkar bevisa något...

Svensk media är inte partisk på annat sätt än att det ryska angreppet på Ukraina ogillas och att vi självklart tar sida för den demokratiska stat som försvarar sig. Att de ryska lögnerna avslöjas ogillar ni och försöker tramsa om media rent allmänt. Ska du inte komma med lite OT om USA också, har du glömt?

Nej jag refererade i den gamla tråden till NY times, Reuters m.fl. när du sa att begreppet pro-Kiev var ryskt och inget seriös använde det. Du vet vad jag menar men duckar som vanligt eftersom du är ett troll. Jag sa inget om svensk media.

Tillbaka till Topic ang. Ukrainakonflikten.

SVD tar idag upp världens konflikter i en artikel.
Här tycks man dela upp konflikten i östra Ukraina i två delar,
Jag citerar:
I Ukraina krävde konflikten i Donetsk 2000 stridsrelaterade offer, och konflikten i Novorossiya 1500.
http://www.svd.se/krig-och-konflikter-slar-dystert-rekord/om/varlden

Vad menar man med det? Novorossiya och Doneskt, är väl en och samma konflikt. I såfall borde man dela upp den efter de självutnämnda republikerna som samarbetar inom benämningen Novorossiya?
Varför använder SVD benämningen Novorossiya öht?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in