Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 02:58
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ang. mitt förra inlägg.

Alltså såhär tänker jag mig: http://i.imgur.com/DYB80To.jpg

Är det inte konstigt att hon inte hinner gå från husknuten där hon säger hejdå till kollegorna, starta och åka därifrån om nu GM befinner sig i ladan med dessa sträckor? Då förutsätter vi ju givetvis att hon gått direkt till mopeden, men det skulle ju kollegorna antagligen sett om hon inte gjorde.. Right?

Vad är det för hus nere i högra hörnet då? GM kan ju kommit därifrån mot mopeden och ladan
Senast redigerad av p0tatis 2015-06-17 kl. 03:02.
2015-06-17, 02:59
Medlem
Som jag skrev innan, man blir bara inte helt plötsligt en väldtäktsman när man är runt 30-35 år gammal, detta blir man tidigare och då skulle dom visat tendenser på detta beteende innan.

Det tycker jag är konstigast av allt ... dom har varit i dessa krokar under 6 års tid om jag fattat det rätt, om dom gillar våldtäkter så borde det rimligen varit känt att någon av dem brukar s.k. flörta med tjejer eller antasta eller liknande.

Något måste ha gått fel på något sätt och dom har fått panik .... säker inget ny info men ändå.
2015-06-17, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Men varför ska människan stå och invänta klockslaget om hon är klar och färdig med jobbet?

Ett café är väl ändå en arbetsplats som kräver att man efter arbetspass stannar kvar och städar, eller har jag fel?
2015-06-17, 03:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Centralt i allt detta måste vara vad som hände direkt efter att Lisa skiljts från sina arbetskamrater.
Lämnade de andra platsen 18.10? Vad hände då mellan 18.10 och 18.23 då sms:et ska ha sänts?
Är det verifierat att det verkligen var Lisa som skickade det?
2015-06-17, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Jo men är man anställd & arbetspasset slutar 18.00, vad kan då en söndagskväll vara så pass brådskande att man måste lämna 5 minuter tidigare, klockan 17.55? Kan ju knappast haft en tandläkartid eller varit illa tvungen att hämta barn på dagis, om man säger så... Och en anslutande buss, det kan den 4:e kollega knappast heller ha haft, i och med att 4:e kollegan sägs ha haft mopeden parkerad bredvid BO:s

Jag gillar inte slumpen, så jag finner ändå detta intressant. Vad för slags skäl kan en anställd ha en söndagskväll, för att vara så illa tvungen att sluta 5 minuter tidigare? En släkting på sjukhus?
Tydligen drog hon 10 minuter tidigare enligt kollegan:

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-
2015-06-17, 03:02
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Lätt en av de mer sansade spekulationerna i tråden. Jag är inne i liknande tankegångar, att det hela börjar med en tragisk olycka av något slag som sen spårar ur. Inte alls orimligt att Lisa träffades av någonting som flög ner från taket, t.ex. en dåligt förankrad takplåt, med tanke på att det tydligen blåste hårt nog för att folk ska teorisera om att mobiltelefoner flyger iväg och liknande varpå de häktade får panik och fattar det första av en rad irrationella beslut och släpar iväg Lisa från platsen.

När de väl sansat sig lite så har hela situationen redan eskalerat till helt galna proportioner varpå de inte ser något annat val än att fortsätta försöka dölja allt. Människor i chock tenderar att fatta konstiga beslut som från utsidan ter sig helt orimliga men som för de inblandade för stunden verkar fullständigt logiska, litauer fungerar knappast annorlunda i det avseendet.

Jag har samtidigt svårt att få ihop de få "fakta" som finns så att de passar något av de alternativ som innebär att Lisa skulle ha attackerats avsiktligt, på de sätt som teoriseras i tråden, utan att göra väldigt stora antaganden.
Ett sådant brott vore väl inte speciellt svårt att erkänna i så fall, när man har kommit till sina fulla sinnes bruk. Och nu har det gått över en vecka.
2015-06-17, 03:03
Medlem
Citat:
Ett café är väl ändå en arbetsplats som kräver att man efter arbetspass stannar kvar och städar, eller har jag fel?
Det beror väl på beläggningen, är där gäster just då, där kanske inte varit några gäster den senaste tre kvarten. Är där gäster fram till stängning tar det förstås längre tid efter 18:00 att bli färdig och stänga ner. De kanske arbetar flexibelt och anpassar efter beläggningen. När det är högsäsong går det för fullt och när det inte är så hög beläggning är det lite "slappare".
2015-06-17, 03:04
Medlem
Citat:

Ja du har fel, man kan städa under arbetstiden om det inte är några kunder kvar. Alla behöver inte delta i städandet heller om man nu inte hade tid innan det stängde.
Medlem
Citat:
Ang. mitt förra inlägg.

Är det inte konstigt att hon inte hinner gå från husknuten där hon säger hejdå till kollegorna, starta och åka därifrån om nu GM befinner sig i ladan med dessa sträckor? Då förutsätter vi ju givetvis att hon gått direkt till mopeden, men det skulle ju kollegorna antagligen sett om hon inte gjorde.. Right?

Hon håller väl på med mobilen vid mopeden.
Medlem
Citat:
Ang. mitt förra inlägg.

Hon drog väl inte direkt när hon kom till moppen. Hon kanske kollade mobilen, tog en cigg eller liknande.
2015-06-17, 03:07
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkDempke
Nyckelfråga: Vem är ansvarig för Lisa Holms död?

Key question: Who is responsible for the death of ms. Lisa Holm?

Vi tar det på tyska också, så att alla förstår:

Schlüsselfrage: Wer ist für den Tod Lisa Holm verantwortlich?
2015-06-17, 03:07
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Ett sådant brott vore väl inte speciellt svårt att erkänna i så fall, när man har kommit till sina fulla sinnes bruk. Och nu har det gått över en vecka.

Exakt så måste man tänka. OM nu ett dylikt, enligt mig osannolikt scenario, inträffat; varför skulle inte några gästarbetare från Litauen som, om de är oskyldiga till mord och sitter i en juridiskt prekär situation i ett främmande land med risk att dömas för mord, inte erkänna att det har hänt en olycka?

Svaret: Därför att det inte var en olycka. (Min teori)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in