Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 02:31
Medlem
sparrow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Vad spelar det för roll, det är väl tiden 18:23 fram till 18:30 som är intressant.
Det går alltså bara 7 minuter innan telefonen stängs av (krossas)

Förutsatt att kollegorna som såg henne sist talar sanning.
2015-06-17, 02:32
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Måste det tvunget vara LH som skickat sms.et ??? Kan ju vara föröveren som gjort det.

Har varit uppe flera gånger tidigt i tråden. Men skadar inte ta upp nu när MGM inte kan svenska.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilodag
Förmodligen har Lisa blivit överfallen precis efter hon smsat pappan (18.13). 18.30 dör mobilen - dumpad i gödseltank/vattenpöl? Vad jag förstår var de misstänka litauerna hemma när Missing People och polisen började söka framåt 22-tiden på kvällen. De har då haft uppåt 4 timmar på sig att våldföra sig på Lisa.

Det är så hemskt så man baxnar... Väntar med spänning på mer information om vad som hänt flickan.

Om det nu inte finns någon teknisk bevisning som polisen säger så är våldtäkt extremt otroligt.
Medlem
Citat:
Vad spelar det för roll, det är väl tiden 18:23 fram till 18:30 som är intressant.
Batteriet kan ju ha dött.

Det lustiga är att de tydligen pejlade telefonen efteråt så den kanske inte var helt mosad.

"– Man har också pejlat telefonen och det pekar åt ett speciellt område som är det området som vi nu fokuserar på, säger Christer Fuxborg."

http://nlt.se/nyheter/gotene/1.4050411-polisen-har-hittat-spar-efter-forsvunnen-flicka
2015-06-17, 02:33
Medlem
Lisa.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Förstår den misstänkta litauen svenska kan dessa givetvis skickat SMSet, ja. Men gör dom det?

Några ord borde dom väl ändå lärt sig av att dom har varit här flera år i rad?
2015-06-17, 02:33
Bannlyst
Citat:
Förstår den misstänkta litauen svenska kan dessa givetvis skickat SMSet, ja. Men gör dom det?

OM vilket inte är fallet, så skulle väl isåfall en gm försöka vinna tid o skriva nåt i stil med att jag blir nog nån timme sen eller så, men lägg ner den spekulationen
2015-06-17, 02:34
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Knappast, det måste vara Lisa eftersom gärningsmannen omöjligt kunde ha känt till hennes rutiner att skicka ett meddelande innan hon åker. Så gör inte alla ungdomar.
2015-06-17, 02:34
Medlem
Nyckelfråga: Vem är ansvarig för Lisa Holms död?

Key question: Who is responsible for the death of ms. Lisa Holm?
2015-06-17, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Hon bör rimligtvis ha lämnat caféet runt 18.15 ja, bör väl tagit en stund att städa undan efter jobbpasset.

Är jag den enda som stör mig på att en 4:e kollega lämnade arbetsplatsen klockan 17.55? Enligt tids-mallen på första sidan så var det så. Jag kan tycka att det är lite märkligt att en anställd lämnar arbetsplatsen 5 minuter innan avslutat arbetspass. Slumpen säger en del, men jag vet inte jag.
Ja det var en som stack tidigare. Hon kanske hade någon tid att passa? Eftersom det var väldigt lugnt denna dag så var det inga problem att hon drog tidigare. Hon är säkert hörd, och vad hon sett eller hört vet vi inte just nu.
Medlem
Hur många ord var det i sms:et vad det på svenska eller engelska ... ett par ord kan dom helt säker, dom har nog skickat sms till sin chef
Medlem
ensånTyrjaghars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om han inte gömde sig, så skulle hon väl inte ha stoppat nyckeln i tändningen? Eller småpratade hon kanske med gm när hon gjorde sig klar för hemresan?

Jag har undrat en hel del över tiden från det att Lisa skiljs från sina arbetskamrater och går runt hörnet till sin moped, klockan är då ungefär 18.10. Rebecka och Lowa låser cafét och sätter sig i bilen och åker iväg. Så de ser förmodligen inte Lisa då? Inte förrän 18. 23. skickar Lisa ett sms om att hon är på väg hem. De där tretton minuterna kan inte de ha berott på att hon då snackar lite med en av bröderna, förmodligen den yngre av dem och när hon känner att samtalet inte kommer någon vart mer skickar hon iväg sitt sms.
Sex minuter senare fungerar inte hennes telefon längre. Det är förmodligen där som nånting händer. Kanske den yngre brodern ( om det nu är han, men han känns f t mest trolig ) missuppfattar eller på något sätt tar illa vid sig av att Lisa, som han möjligtvis känner sig dragen till, håller på med sin iPhone när han har ett samtal med henne. Ett samtal som för honom har en helt annan innebörd än den har för Lisa. Därifrån eskalerar det hela.

Hade Lisa känt något slags obehag då hon skickar iväg sitt sms så hade hon väl hellre ringt till sin farsa och sagt någonting.
2015-06-17, 02:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Nä dryga kvarten från det hon och jobbarkompisarna stänger och låser och skiljs åt är jävligt lång innan fadern får SMS att hon är på väg hem. Den tiden är intressant i någon mån om det inte var fördröjning är det så att SMSet faktiskt sändes just innan fadern fick det så kanske det inte var hon som sände det...(utan GM som vill undvika att förälder ringer och oroar sig tidigare om hon inte svarar).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in