Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-17, 02:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Jag fattar inte, vad gör Lisa vid mopeden i ca. 13 minuter?

Nä det är väldigt lång tid. Men SMS råkar ibland ut för fördröjning, hon kan ha sänt det 18.10 fastän fadern fick det 18.23. Jag har själv råkat utför att SMS jag sänt viss tid (och som i minlogg blivit registrerad som sänd denna tidpunkt) ankommit mottagare ett par mil bort flera timmar senare.
2015-06-17, 02:25
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Hon lämnade caféet typ 18.05-18.15. Därefter skickades sms:et till farsan 18.23. Alltså finns ett tidsglapp där emellan.
Vad spelar det för roll, det är väl tiden 18:23 fram till 18:30 som är intressant.
Det går alltså bara 7 minuter innan telefonen stängs av (krossas)
2015-06-17, 02:26
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä det är väldigt lång tid. Men SMS råkar ibland ut för fördröjning, hon kan ha sänt det 18.10 fastän fadern fick det 18.23. Jag har själv råkat utför att SMS jag sänt viss tid (och som i minlogg blivit registrerad som sänd denna tidpunkt) ankommit mottagare ett par mil bort flera timmar senare.

Sant. Vi ska komma ihåg att det är landsbyggden. Jag vet inte hur täckningen är där, men jag vet att när vissa skickat SMS till mig när jag varit nere i underjorden och väntat på tåg har det hänt att jag inte fått dessa på ~10 minuter och detta efter att jag fått igång täckning igen.
Senast redigerad av pyro860 2015-06-17 kl. 02:31.
Medlem
Vilodags avatar
Förmodligen har Lisa blivit överfallen precis efter hon smsat pappan (18.13). 18.30 dör mobilen - dumpad i gödseltank/vattenpöl? Vad jag förstår var de misstänka litauerna hemma när Missing People och polisen började söka framåt 22-tiden på kvällen. De har då haft uppåt 4 timmar på sig att våldföra sig på Lisa.

Det är så hemskt så man baxnar... Väntar med spänning på mer information om vad som hänt flickan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
om hon varit aktiv på internet/mobilen bör det varit registrerat. datatrafik.

en av 10 000 teorier kan vara att hon byter om.

hon kanske står med bara ben och att GM då tar sin chans.....

just sayin...
2015-06-17, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrow1
Jag fattar inte, vad gör Lisa vid mopeden i ca. 13 minuter?

~18:09 - Rebecka (R), Lowa (L) och Lisa står utanför dörren
~18:10 - Lisa konstaterar att hon inte kan hjälpa med något mera idag, går runt hörnet till sin moped, R och L låser dörren och går till bilen

~18:15 - R och L har lämnat platsen
18:20 - Bussen till Skara som Lowe tar går* (tack anv. herrtanke för denna info)

18:23 - Lisa sms:ar sin pappa (bekräftat av Polis)
~18:30 - Mobilen stängs av, batteriet tar slut, eller slås sönder

Mest troligt är att första mötet är mellan 18:23 --> 18.30 men bolla med iden att Lisa inte hade skärmlås aktivt samt att hennes far stod som "Pappa", "Far", "Papa" eller något annat liknande så skulle det kunna vara vem som helst som skickade det sms:et.

I sådant fall så pratar vi nu om 18:10 --> 18:30 som första mötet mellan Lisa & hennes mördare inträffade.
2015-06-17, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Hon lämnade caféet typ 18.05-18.15. Därefter skickades sms:et till farsan 18.23. Alltså finns ett tidsglapp där emellan.

Hon bör rimligtvis ha lämnat caféet runt 18.15 ja, bör väl tagit en stund att städa undan efter jobbpasset.

Är jag den enda som stör mig på att en 4:e kollega lämnade arbetsplatsen klockan 17.55? Enligt tids-mallen på första sidan så var det så. Jag kan tycka att det är lite märkligt att en anställd lämnar arbetsplatsen 5 minuter innan avslutat arbetspass. Slumpen säger en del, men jag vet inte jag.
2015-06-17, 02:28
Medlem
Måste det tvunget vara LH som skickat sms.et ??? Kan ju vara föröveren som gjort det.
2015-06-17, 02:29
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Jo, det är lätt att hålla med dig, men jag vill bara berätta att slumpen faktiskt existerar.
Anders Eklund skulle ju inte kunna komma åkandes där och en nyköpt kamera i händerna
på en person som ville testa denna gjorde att AE faktiskt åkte dit för två mord, jag vill
påstå att slumpen existerar, vill du betta emot?
Nej jag vill inte vara sarkastisk, bara rikta ett pekande finger på att slumpen inte kan
räknas bort så lättvinmdigt.

Jag älskar LGWP och hans statistik och logik och han har för det mesta rätt.
Statistik bör vi ha med oss som ett inre bollplank när vi ska fatta beslut och
för det mesta har vi nytta av att lyssna på bollplanket, men inte alltid.
Om statistiken säger att en familj består av 2 vuxna och 1,8 barn och man
letar efter detta ,8 barn får man leta, statistik är inte alltid rätt,
men ett rättesnöre.

Det är därför det finns medianvärde.
2015-06-17, 02:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa.Holm
Sluta tramsa, det är inte osannolikt att det skulle kunna ramla ned saker från taket och träffa någon i huvudet men det är långsökt i det här fallet.

Såvitt inte litauerna jobbade på taket i ladan och slängde ned saker när de var klar för dagen utan att se henne ifall hon skulle dit med nyckeln till fiket...men det är långsökt....men en läktregel som inte i sig är tung skulle kunna träffa illa.
2015-06-17, 02:30
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det är därför det finns medianvärde.

Berätta mer,,,
2015-06-17, 02:31
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Mest troligt är att första mötet är mellan 18:23 --> 18.30 men bolla med iden att Lisa inte hade skärmlås aktivt samt att hennes far stod som "Pappa", "Far", "Papa" eller något annat liknande så skulle det kunna vara vem som helst som skickade det sms:et.

I sådant fall så pratar vi nu om 18:10 --> 18:30 som första mötet mellan Lisa & hennes mördare inträffade.

Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Måste det tvunget vara LH som skickat sms.et ???

Förstår den misstänkta litauen svenska kan dessa givetvis skickat SMSet, ja. Men gör dom det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in