Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
eller som jag skriver: Gick för att leta efter sin tappade handske.
Då är det mycket troligt att brottplatsen är vid caféingången eller i dess närhet.
Men där spärrades aldrig av och polisen har inte letat bevis där.
Istället höll caféet öppet och ev bevis kan ha förstörts.
Jag har länge trott på inbrottsförsök, börjat fundera lite på våldtäkt eller att Lisa avfärdat en romantisk invit.
Nu fick jag en tanke. Lisa har ju uppenbarligen stannat en stund efter att de andra åkt. En av de andra skulle med en buss som gick 18:20, bilfärden dit skulle ta 5 minuter, de borde således åkt kanske 18:05-18:10. Vad gjorde Lisa mellan denna tidpunkt och smset till föräldrarna 18:23? Då ser jag två alternativ, att hon letat efter något hon tappat eller att hon messat med någon. Hon hänger en påse på styret, sätter i nyckeln, hänger hjälmen på styret och går runt och messar. Hon går till framsidan för att komma i lä från den ganska kalla, starka vinden. När hon till slut messar sina föräldrar går hon runt hörnet och ser två män (eller en) gå iväg med hennes hjälm, mot en bil. Ogenomtänkt, uppfostrad med civilkurage säger hon ifrån, det blir lite hetsigt, hon blir slagen med hjälmen och tuppar av.
Hon lastas in i bilen. Jag tror de åkt runt och dumpat hennes mobilfodral och bankomatkort, körkort mm som funnits i fodralet. Hjälmen har man också dumpat. De har letat efter en plats att dumpa liket. Till slut kör de upp till Martorp och lägger henne i byggboden. Man inser att hon kommer hittas snabbt eftersom boden r liten och har flera fönster. De flyttar henne in i den stora byggnaden. Denna flytt kan ha skett senare också, men det är lite osannolikare.
På fredagen gör de ett misstag så nån från MP fattar misstankar, detta kopplas av polisen ihop med tipset om två män som befunnit sig på en verkstad vid Martorp. Sökandet koncentreras där, hon hittas i det stora uthuset, men något har teknikerna också hittat i byggboden.
Jag är osäker på man placerat ut nåt i efterhand, högst handsken (kan ju ha råkat bli kvar i bilen) och något i samband med att de "avslöjade" sig för MP.