Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
I så fall är riktiga GM en i närheten som känner litauerna och omgviningen. Men tror nog vi skall utgå från att litauerna är GM eller i alla fall på något sätt inblandade.
Kan ju teoretiskt vara även så att dom blivit ombedda att ta hand om kroppen osv, och vägrar ange vem som anlitat dom. Eller att dom påstår att det är så. Utan bevisning och enbart en indiciekedja kommer det bli väldigt svårt att få dom fällda. DNA-bevisning på kroppen osv räcker inte för att få dom fällda för mer än brott mot griftefriden (dvs om inte t ex sperma hittas). Åklagaren måste bevisa mordplats, tidpunkt och att de åtalade var på mordplatsen vid den tidpunkten.
Äsch, kommer dröja några dagar innan man hör om att de "gjort vissa medgivande" och snart så kommer någon av dem knäckas och avslöja vad som hänt.
Jag tror att den yngre fått psykbryt när han blivit nekad och sedan strypt henne. Inget sexuellt övergrepp överhuvudtaget utan bara att hon kränkt honom rejält på nåt sätt.
Den andra brodern har fungerat som medhjälp.
Det man måste förstå i detta fall är att de är häktade för delaktighet i mord. Inte dråp. inte vållande. Utan de har, med uppsåt, bragt henne om livet. Det är iallafall vad man tror efter att åklagaren lagt fram alla omständigheter som vi inte har nån aning om.
Jag tror de har motivet klart och jag tror de har hela händelseförloppet klart´, men det återstår att se. Vissa saker talar emot det, t.ex. att de inte vet den exakta tiden hon ska ha avlidit.